Háromszemélyes családnak kicsi egy Golf 6 vagy Astra J méretű autó?
Leírásilag mindkettő "small family car", viszont 3 taggal még lehet nem vészes.
Nincs még családom, de most állok autóvásárlás előtt, és talán mire a következő autómat veszem majd, már lesz már gyermekem is, szóval előre kell gondolnom. Kicsi egy ilyen méretű autó a babakocsinak és a minden másnak?
Pl egy VW Jetta, Volvo V60, Astra kombi, vagy egy B6 Passat már nagyobb és megfelelőbb lenne?
Simán bele ülni és eljárni vele elég ez bármelyik.
De azt te tudod hogy mennyire akarod megpakolni, telerakni meg gyerekkocsi is.
Én is amikor így voltam hogy ilyeneken kellett gondolkozni, én előre gondolkoztam egyet és nem kombit hanem egyterűt vettem. Azóta is áldom ezt hogy ilyet vettem, szerintem családi autónak a legjobbak az egyterűek. Másra is pont olyan jól lehet használni, csak amikor nagyobb a csomag , a bevásárlás akkor ez megfizethetetlen.
Három gyerekülés biztosan nem fér be egyszerre, de túl kombinálod a kérdést.
Egy gyerekhez elég... kettőhöz is elég... háromhoz kicsi, de mikor lesz három gyerek, ha most müg egy sincs?
5 év, 10 év? Addig fölösleges Ford Galaxyval járni...
Két felnőtt, három gyerek sajna csak az említett Galaxy méretű bódéban fér el kényelmesen, cucokkal együtt.
Neked kell tudni, hogy milyen elvárásaid vannak, ezek az autók csomagterüket tekintve (ha csak nem kombiban gondolkodsz) kicsik ahhoz, hogy babakocsit vigyél bennük, vagy akkor csak azt tudod belerakni, mást már nem. A VW Jetta nem sokkal nagyobb, a B6 Passat viszont kb. két kategóriával, a Volvo V60-al nincs tapasztalatom.
A másik dolog: igazán jó használt autót venni nagyon nehéz, ha túlparaméterezed sokkal nagyobb eséllyel veszel meg egy pénztemetőt. Sokan mondják, hogy nem futott kilométert hanem állapotot veszünk. Ezzel csak az a baj, hogy aminek az állapota lényeges lenne azt nem tudod megnézni komoly diagnosztika és/vagy megbontás nélkül, erre pedig a legtöbb esetben nincs lehetőséged vásárlás előtt. Aztán meg évente beesik félmillió a motortérbe turbófelújításra, injektor/PDelemcserére, motorfelújításra, de közben Téged nem fog vigasztalni, hogy karcmentes a karosszéria, vagy, hogy nincs kiülve az alcantara/bőrülés. Szóval szép az elképzelés, hogy Te Astra kombit, vagy épp B6 Passat kombit szeretnél (Nekem is volt ilyen Fiat Croma/Alfa 159 vonalon) és lehet, hogy én vagyok a kekec vásárló, de kb. 150 autót telefonáltam végig és nem volt közte egy amiről ne derült volna ki már a telefonhívás alatt, hogy hazudnak a hirdetésben (sérülésmentes autónál "szépen megcsinálták", nem volt törött, de a motorháztetőt fújták parkolási sérülés miatt, kicsit rángat az automataváltó, lekérdezésnél tekert kmóra stb...). Rengeteg a bontószökevény a piacon és kb. semmi nem állja útját a neppereknek, azt csinálnak amit akarnak. Láttam olyan autót amiben a gyári tíz légzsákból egy volt a helyén, a többit kiszedték/nem tették vissza. A családban és a baráti körömben sorban kell motort cserélni az autókban (2 év alatt 2 1.3 JTD/CDTI és egy 1.6 TDCI feküdt el) pedig mindenkinek elmondtam vásárlás előtt, hogy mire figyeljenek.
Amit tanácsolok és amit én csináltam: lehetőleg újkora óta ismert előéletű autót vásárolj, ismerőstől, rokontól, amiről biztosan tudod, hogy nem volt törött, vagy ha erre nincs lehetőséged, keresd a valóban keveset futott, lekérdezhető szervizelőélettel rendelkező darabokat, vásárlás előtt méresd körbe rétegvastagságmérővel és vidd el szakszervizbe átvizsgáltatni. Én végül egy B6 Passatot vettem (örültem volna ha DSG váltós, ha kombi, de sajnos egyik sem volt). Ismert volt viszont az előélete, a PD elemek cseréjén kívül minden be volt jegyezve a szervizkönyvbe és megvoltak a számlái. Tíz éves korában volt az autóban 106.000 km. Nyilván az ilyen ritka, mert a nepperek sorban hordják be kintről a lerúgott, gazdátlan romhalmazokat, amiket aztán kis kozmetika után keveset futottként hirdetnek. Aztán megveszik a Tuner Jóskák, húznak rajtuk 30%-ot teljesítményben, kiiktatják az EGR-t és a DPF-et és csodálkoznak, hogy miután belenyúltak egy rendszerbe 3-4 ponton, az ontja magából a hibákat. Márpedig Tuner Jóska okosabbnak képzeli magát sok-sok német/japán mérnöknél és azok évtizedes sok-százezer motoros tapasztalatánál. Aztán lehet mondani, hogy az adott típus sz@r az adott gyártónál, nekem is mondták a 2.0 TDI BKP-re, de az enyém még mindig megy,a többiekével meg volt már gond.
Ez sem tökéletes megoldás, nálam is megtörténhet, hogy egyszer sokat kell majd költenem a kocsira, de az esélyét azért valamelyest lehet csökkenteni a dolognak ha már a vásárlásnál odafigyelsz. Viszont készülj fel rá, hogy ez drága, én kb. egymillióval költöttem többet mint az első típusok amik kaphatóak voltak akkor a hahun.
Egy gyerekkel bőven elég, de kettővel is. Hárommal már necces, főleg ha kell a 3 gyerekülés.
Szerintem egy Jettába, V60-ba vagy Passatba sem lehet hátulra 3 gyerekülést berakni, szóval ilyen szempontból mindegy.
Egyébként nyilván minél nagyobb annál kényelmesebb, na de valójában mikor használnátok ennyien az autót? Évente pár alkalom, ELVILEG, mert hogy még gyereked sincs. Sokan szükségből kis városi autókat használnak családi autóként, ha nagyon muszáj akkor egy Ignissel is boldogulhat egy család, akkor nehogy már egy Astrával ne menjen ugyan ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!