Toyota vezérműlánc szakadás/átugrás mennyire gyakori és mennyi km környékén fordul elő?
BMW-nél tényleg típushiba és nem egyedi eset a szakadás, de sosem volt megbízhatónak hitt autó.
Toyotánál nem igazán jellemző, főleg nem 100e km-nél.
bmw aminél jellemző a szakadás és a nyúlás,de vannak olyan bmw-k amiknél igaz,hogy örök élet a lánc.
Az én citroenembe híresen ramaty bmw-vel közös fejlesztés van.200ezret léptem át és köszöni jól van a lánc amivel a gyárból kijött ,de nem mindenki szerencsés, vannak jó páran akiknek szintén ilyen motorral szerelt autójukba kevesebb km-el már 1-2-3 alkalommal is hozzá kellett nyúlni.
Viszont ugye azért van különbség a lánc és a szíj között!! Szíjat akár olajcserével együtt is cseréltethetsz, nem annyi idő és nem annyi pénz mint láncot cseréltetni. Szakadás szempontjából kb mind1 szíj vagy lánc mert mind a kettő nagy kárt tud csinálni.
Vannak bizonyos motorok, amiknél gyakori a lánc szakadás. A vezető / feszítősín eltörik, a feszítőpatron(ok) nem tudják kellően feszesen tartani a láncot.
Toyota esetében nem tudom mennyit bír ki a vezérműlánc. A kezelési útmutatóban biztos részletezik. 2 lehetőség van X kilométerenként csere, vagy gondozásmentes a vezérműlánc. Ha gondozásmentes, akkor csak jó motorolajat kell neki adni, és a motorolajat 8.000km - 10.000km-ként lecserélni.
Nekem az Opel vezérműláncos (X20DTH), gondozásmentes. 20 éve, 430.000km óta a motorban van, és benne is fog maradni, mert 300.000Ft. lenne a csere.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!