Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Terhelésen hogyan nő a fogyasz...

Terhelésen hogyan nő a fogyasztás?

Figyelt kérdés
Vegyünk alapul egy hagyományos benzines szívómotorú autót. Általában a legtömegmérő, és egyéb érzékelők, szenzorok adatai alapján kalkulálja ki az ECU, hogy milyen fordulaton, milyen keverékre van szüksége a motornak a működéshez. Tehát olyan adatot nem kap sehonnan, hogy az a motor éppen egy 1 tonnás autót vagy 2 tonnásat hajt éppen, de nyilván utóbbiban jóval többet fog fogyasztani. Miért? Hogyan tud több üzemanyagot elégetni egy szívó motor attól függően, hogy mekkora súlyt kell megmozdítania vagy mozgásban tartania?

2019. júl. 4. 11:13
 1/6 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Mivel nehezbb az autó, az adott üzemanyagmennyiséggel kevésbé és lassabban tudja gyorsítani, tehát hogy elérd az általad kívánt sebességet több ideig kell nyomd a gázt.


Ha te elmész edzeni, nem azért fáradsz jobban a nagyobb súlytól mert nagyobb szám van rajta, hanem azért mert nehezebben emeled fel.

2019. júl. 4. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Jobban nyomod a gázt.
2019. júl. 4. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

A nehezebb autóban ugyanakkora gyorsuláshoz jobban kell nyomni a gázt.


Igazából emelkedőhöz lehet hasonlítani: Az emelkedőn is többet fogyaszt az autó, pedig azt sem érzékeli az ECU. Ha sík úton egy adott gázpedál állásnál éppen tartod a sebességedet, akkor emelkedőn biztos, hogy lassulni fog, akár a lefulladásig. Tehát ha tartani akarod a sebességet, akkor több gázt fogsz adni -> jobban nyílik a fojtószelep -> több levegőt szív a motor -> ehhez több benzint fecskendez -> magasabb lesz fogyasztás.

2019. júl. 4. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Gázpedál állás.

Az 1 tonnás autó adott sebességen való tartásához kell egy adott gázpedál állás. Ha 2 tonnád van akkor ugyan ezen a gázpedál álláson lassulni fog az autó, mert nincs elég teljesítményed hogy ekkora tömeget ugyan olyan sebességgel mozgass. Ha nem akarsz lassulni, akkor jobban lenyomod a gázpedált. Ezt az ECU érzékeli, több benzint injektál be, vagy karburátorosnál jobban kinyílik a pillangószelep, több levegő, ami által több benzin áramlik be.

2019. júl. 4. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Nagyon jó a kérdés. Sokan ezt nem értik, azt hiszik, hogyha 1200-as fordulaton gyorsítanak ki, akkor takarékosabb lesz az autó. Holott épp fordítva, ilyenkor mégjobban kell nyomni a gázt, ergó nagyobb lesz a terhelés.
2019. júl. 4. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm, értem!
2019. júl. 5. 07:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!