Egy normál városi autó motorja bírja a maximum terhelést, például autópályán gyorsítás 1-est kivéve minden fokozatban 6000-6500-ig?
2002-es Ford Mondeo 1.8-as szívóbenzin. Nem sportautó, nem tuningautó, nem chiptuningolt, gyári és egyébként is normál városi használatra meg ingázásra van tervezve gondolom én.
Így érdekelne, hogy akár rendszeresen is kibírná e, ha autópályán a gyorsításkor nem váltom el 2000-2500-nél hanem 1-esbe 4000-ig, utána minden fokozatban 6000-6500-ig és talán már 3-asban fent lennék 100-on.
Viszont ez a motor valószínűleg még soha nem kapott ekkora terhelést és bár úgy van megtervezve, hogy tiltásig nem teszel kárt a motorban, de ez mégiscsak nem egy sportautó meg tuningautó és nem vagyok biztos benne, hogy minden következmény nélkül egy ilyen egyszerű városi autót te ugyanúgy kihajthatsz mint egy drága erre tervezett autót.
Szóval jelentősen csökkenteném pár ilyen alkalommal a motor élettartamát vagy valamilyen alkatrész hamarabb elkopna ettől, esetleg beadná a kulcsot valami az autóban ha most hirtelen kapna egy ekkora terhelést mikor eddig mindig 2000-2500 körül lett elváltva és 3000 fölé nem is nagyon ment a fordulatszám soha?
Papíron :D
Papíron a végsebesség se annyi, mint a valóságban.
Én csak abból gondoltam, hogy maximális fordulatszám egyenlő maximális teljesítmény, mert akár autóversenyeken, akár rally-ba, akár utcai versenyzésnél azt látni, hogy mindenki mindig maximális fordulatszámon járatja a motort vagy valaki még afelett is a tiltás fölött.
A versenyzők is az utolsó pillanatban váltják el, illetve dyno futópadon is teljesítménymérésnél szintén az utolsó pillanatban még pont a piros vonal előtt állítják le a mérést.
Ha üzemmeleg a motor, van megfelelő hűtése és kenése, jó műszaki állapotban van, akkor tiltásig is elforgathatod, semmi baja nem lesz.
Inkább azzal ártasz neki sokkal jobban, ahogy olvasom: "ha autópályán a gyorsításkor nem váltom el 2000-2500-nél", szívó benzines motort ne kínozz ilyen alacsony fordulaton, hogy 2000-nél elváltod! Intenzív gyorsításnál nyugodtan húzasd ki, 4000-5000-ig akár. Sokkal egészségesebb neki, mint 2000 alatt szenvedni.
"...illetve dyno futópadon is teljesítménymérésnél szintén az utolsó pillanatban még pont a piros vonal előtt állítják le a mérést."
Persze, mivel a teljes fordulatszám tartományhoz tartozó teljesítményt le akarják mérni. Nem azért forgatják végig, mert ott van a legnagyobb teljesítmény. Ha megnézel egy teljesítménygörbét, soha nem egy monoton emelkedő vonal, hanem valahol a tiltás előtti részen van egy maximuma, utána csökken.
Én az 1.3-as Suzuki-nál megszoktam, hogy 2000-körül elég elváltani sőt sokszor még 1500-nál is elég volt lomhább belvárosi tempónál.
Ebben az esetben 1.8-as 1,4T-ásnál mi lenne akkor az optimális tartomány teljesítmény/fogyasztás arányban? Vagy ha esetleg van valakinek hasonló tömegű 1.6-1.8-2.0-ás autó, hol váltotok el?
gyorsításkor nem váltom el 2000-2500-nél
:DDDD
A benzines turbósom már húz rendesen ilyen fordulatnál , de te a szívódat azért ennél jobban húzasd ki,ha tényleg rendesen gyorsítani is akarsz
Én azért nem nagyon mernék úgy mászkálni, hogy nem cseréltem vezérműszíjat...
Egyáltalán tudod mikor lett utoljára cserélve?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!