Mitől szorulhat az első (hajtott) kerék?
Felemelve majd kézzel megpörgetve 180-360°után megáll, valami fogja.
Felsorolás szerűen mi okozhatja?
1, fékbetét hozzáér, a féktárcsához
2, kerékcsapágy
3, ...
Az, hogy hajtott kerék.
Mit vártál, úgy fog forogni, mint a hátsó kerék, ahol csak a kerékcsapágy van, és ha nem ér hozzá a fékbetét, akkor megpörgetve relatíve sokáig forog?
Nem, nem fog. Ott a féltengely (féltengelycsukló), a differenciálmű, a váltó. Ha üresben van, akkor is forgatni kell a fél mechanikát, ami egy viszonylag sűrű olajban áll.
Amúgy mennyire "áll meg"? Kézzel, egy-két kilónyi erővel forgatva egy kicsit jobban fogja, vagy menet közben is érezni, rázza a kormányt?
#2-es:
"Mit vártál, úgy fog forogni, mint a hátsó kerék, ahol csak a kerékcsapágy van, és ha nem ér hozzá a fékbetét, akkor megpörgetve relatíve sokáig forog?"
Azt vártam, hogy úgy fog forogni mint egy másik, hasonló autó első kereke. Enyém '12-es Octavia, apósé '98-as 406-os, utóbbi kerekét megforgatva 2-3 teljes fordulat is megvan, kézzel jobbra-balra forgatva könnyedén forog.
"Amúgy mennyire "áll meg"? Kézzel, egy-két kilónyi erővel forgatva egy kicsit jobban fogja,"
Kézzel jól neki kell feszülni, hogy legalább fél, esetleg teljes fordulatot megtegyen. Nincs bennem nyomatékszenzor, de az egy-két kiló ide éves kevés :-)
"vagy menet közben is érezni, rázza a kormányt?"
Menet közben sebességgel arányos "dohogást" hallani. Alacsony sebességen doh-doh-doh, ahogy forog a kerék, sőt még érezni is a hanggal egy időben némi rezonanciát a kasztnin, sőt gázpedálon is. Nagyobb sebességnél vibrál a kormány, mintha egy telefon rezgetője lenne benne, ill. nagyobb sebességnél erősebb fékezésnél (pl. 130-150-ről határozott lassítás 100 köré) a rezgés aggasztóan erős, érzem a fékpedálon is.
Felemelt kerékkel megrángattam amit csak lehet kerékcsapágytól kezdve szilenteken át végig, de semmi kotyogást, lógást nem találtam.
Egy kicsit fognak az első fékek az biztos, ezért a kereket úgy tettem vissza, hogy a betéteket eltávolítottam a tárcsától. Így megpörgetve a kereket, szinte semmi nem változott, úgyanúgy fogja valami. Ettől függetlenül érik egy féknyereg pucolás esetleges felújítás, de mint kiderült nem csak ez, sőt nem ez a fő probléma.
Szóval most ott tartok, hogy a fékkel kell foglalkozni, sőt talán kerékcsapággyal és/vagy féltengellyel is. De tovább nem tudom, hogy mi jöhet még szóba, ezért írtam ki a kérdést.
Tul sok lehetoseg nincs:
-váltó
-csapagy
-fek
Es ezzel kb vege is,a feltengelynek nem tud olyan baja lenni hogy attol szoruljon az egyenesben álló kerék.......maximum ha leszakadt valamelyik bak es az egesz motor a váltóval mindennel el van billenve az egyik iranyba es fesziti azt!De azert az eleg latvanyos tud lenni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!