Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől szorulhat az első...

Mitől szorulhat az első (hajtott) kerék?

Figyelt kérdés

Felemelve majd kézzel megpörgetve 180-360°után megáll, valami fogja.

Felsorolás szerűen mi okozhatja?

1, fékbetét hozzáér, a féktárcsához

2, kerékcsapágy

3, ...



2019. júl. 2. 12:15
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
3. a sebváltó ellenálása
2019. júl. 2. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Az, hogy hajtott kerék.

Mit vártál, úgy fog forogni, mint a hátsó kerék, ahol csak a kerékcsapágy van, és ha nem ér hozzá a fékbetét, akkor megpörgetve relatíve sokáig forog?


Nem, nem fog. Ott a féltengely (féltengelycsukló), a differenciálmű, a váltó. Ha üresben van, akkor is forgatni kell a fél mechanikát, ami egy viszonylag sűrű olajban áll.


Amúgy mennyire "áll meg"? Kézzel, egy-két kilónyi erővel forgatva egy kicsit jobban fogja, vagy menet közben is érezni, rázza a kormányt?

2019. júl. 2. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

#2-es:


"Mit vártál, úgy fog forogni, mint a hátsó kerék, ahol csak a kerékcsapágy van, és ha nem ér hozzá a fékbetét, akkor megpörgetve relatíve sokáig forog?"


Azt vártam, hogy úgy fog forogni mint egy másik, hasonló autó első kereke. Enyém '12-es Octavia, apósé '98-as 406-os, utóbbi kerekét megforgatva 2-3 teljes fordulat is megvan, kézzel jobbra-balra forgatva könnyedén forog.


"Amúgy mennyire "áll meg"? Kézzel, egy-két kilónyi erővel forgatva egy kicsit jobban fogja,"


Kézzel jól neki kell feszülni, hogy legalább fél, esetleg teljes fordulatot megtegyen. Nincs bennem nyomatékszenzor, de az egy-két kiló ide éves kevés :-)


"vagy menet közben is érezni, rázza a kormányt?"


Menet közben sebességgel arányos "dohogást" hallani. Alacsony sebességen doh-doh-doh, ahogy forog a kerék, sőt még érezni is a hanggal egy időben némi rezonanciát a kasztnin, sőt gázpedálon is. Nagyobb sebességnél vibrál a kormány, mintha egy telefon rezgetője lenne benne, ill. nagyobb sebességnél erősebb fékezésnél (pl. 130-150-ről határozott lassítás 100 köré) a rezgés aggasztóan erős, érzem a fékpedálon is.


Felemelt kerékkel megrángattam amit csak lehet kerékcsapágytól kezdve szilenteken át végig, de semmi kotyogást, lógást nem találtam.


Egy kicsit fognak az első fékek az biztos, ezért a kereket úgy tettem vissza, hogy a betéteket eltávolítottam a tárcsától. Így megpörgetve a kereket, szinte semmi nem változott, úgyanúgy fogja valami. Ettől függetlenül érik egy féknyereg pucolás esetleges felújítás, de mint kiderült nem csak ez, sőt nem ez a fő probléma.


Szóval most ott tartok, hogy a fékkel kell foglalkozni, sőt talán kerékcsapággyal és/vagy féltengellyel is. De tovább nem tudom, hogy mi jöhet még szóba, ezért írtam ki a kérdést.

2019. júl. 2. 13:33
 4/6 D. Brasco ***** válasza:

Tul sok lehetoseg nincs:

-váltó

-csapagy

-fek


Es ezzel kb vege is,a feltengelynek nem tud olyan baja lenni hogy attol szoruljon az egyenesben álló kerék.......maximum ha leszakadt valamelyik bak es az egesz motor a váltóval mindennel el van billenve az egyik iranyba es fesziti azt!De azert az eleg latvanyos tud lenni

2019. júl. 2. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
De az octáviát ne hasonlítsd a 406-oshoz, nem egy kategória és nem egy technika.
2019. júl. 2. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Hullámos féktárcsa + megszorult féknyereg a tippem, #2 vagyok, köszi a részletes leírást.
2019. júl. 2. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!