Audi A6 C7 2011-től. Melyik motornak olcsobb a fenntartása?
Ilyen nincs, hogy olcsó fenntartás, meg drága fenntartás. Alapvetően ezekre a motorkra szinte semmit nem kell költeni, csak olajcsere, szűrőcsere, és ennyi. A 3.0 TDI-be nyilván több olaj kell, de ez szerintem nem számottevő.
Az, hogy behal a turbó, injektor, EGR szelep, meg az összes többi, az nem egy kalkulálható fenntartási költség, mert ezek váratlanul szoktak történni, már ha megtörténnek. Mert van olyan dízelmotor, amelyikhez sosem kell nyúlni. Nekem speciel pont egy 2012-es 3.0 TDI van, ráadásul a 2 turbós. 340 ezer kilóméterrel minden, de minden még a gyári benne a motor körül. Tehát az én többletköltségem az a +2 liter olaj volt eddig a 100 ezer kilóméter alatt egy 2.0 TDI-hez képest.
Szóval szerencse kérdése az egész. Ha engem kérdezel, az A6-ba nagyon nem illik a 2.0 TDI, ebbe a selymes 6 hengeres illik igazán. Ha 2.0 TDI, akkor inkább A4. Alapvetően mindkét motor nagyon jó konstrukció, ettől nem kell félni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!