Akinek egy autója van, hogyan menedzseli a szervizek túlterheltségéből adódó kieséseket?
Előre jelzem, hogy nem nyavajogni akarok, kérnék is mindenkit, hogy ne essenek nekem.
Kifejezetten az érdekelne, hogy ahol egyszem régebbi, használt autó van a családban, melyet használnak, de kijön egy hiba, ami miatt nem meri vagy nem tudja tovább használni, de minden szervíz úgy áll hozzá, hogy ez a "hívjál fel egy hét múlva, hogy meg tudjam mondani, hogy mikor hívjál fel, hogy mikor tudunk időpont egyeztetés miatt beszélni".
Ilyenkor ki mit tesz? Bérel egy autót, vagy gyalogol, vagy bekuckózik a házába és nem megy sehová, amíg a szerelők nem fogadják?
Tényleg érdekelne, hogy ki mit csinál ilyenkor.
Amíg több kocsink volt, ha kiesett az egyik, tudtam használni a másikat. Amíg új autóink voltak, 3-4 éves korukig sosem volt semmi nemvárt.
De most pl van egy diesel Renault Espace 1.9dCi, elkezdett gázolajszag terjengeni és fehér füst felszállni a motortérből. Nem igazán merem használni, nehogy kigyulladjon. (Egy ismerős mondta, hogy járt így, hogy ugyanezzel kezdődött aztán motortértűz lett a vége.) Van szerelő 10kilométerre, hetek óta üldözöm, van egy másik 25-re őt is, de a tőlem 800méterre lévő is lerázott. Húdetelefullontelenagyon-agyon....
Én meg nézek ki a fejemből, mert vidéken nem minden van 5 percen belül gyalog és nem mindent tudok megoldani busszal meg vonattal.
Anno beszéltem már szerelőkkel egy olyan szervizelési stratégiáról, hogy mint a repülőgép vagy helikopterszervizeknél is van - mint ismeretes, egy helikopter nem rohadhat le, mert akkor keziccsókolom és annyi - hogy elvileg egy ismert, régóta létező autótípusnál nagyjából megvannak, hogy mi szarik be, mi kb mennyi km-nél lesz cserés. Mégha többe is kerül, mi lenne, ha nem megvárnánk, hogy lerohad, hanem megelőzés jelleggel lenne karbantartva, hogy a két ún kötelező szervíz között NE JÖJJÖN KI HIBA
De nálunk ez a fajta szervizelés autókon nem ismert
túl hosszú a kiírás, de a cím alapján azt mondom, hogy könnyen. Ma már lehet találni olyan szervizt, aki nem nyavalyog, hanem dolgozik.
Amíg nem volt kocsija a népnek, addig is élt, létezett. Akikarbantartja a kocsiját, annak nem tud úgy lerobbanni, hogy hetekig a szerviz udvvarán álljon.
Szerintem
"Ilyenkor ki mit tesz? Bérel egy autót, vagy gyalogol, vagy bekuckózik a házába és nem megy sehová, amíg a szerelők nem fogadják?"
Igen, ezek a lehetőségek.
"Előre jelzem, hogy nem nyavajogni akarok"
Pedig nyavajogsz.
Nehezen.
Ha csak városon belül, vagy legfeljebb a közelben kellene közlekednem, amit tömegközlekedéssel mondjuk egy órán belül elérek, azt kibírnám pár alkalommal. De bő 200km-re jártam a közelmúltig sok éven keresztül munkába. Ha szervizben kellett hagyni az autót akkor így működött:
Már előző nap este el kellett indulni, mert a reggeli legkorábbi járattal sem értem volna be időben. Így pl vasárnap este kánikulában/hóviharban el kellett indulni. Helyi tömegközlekedés az állomásig, kb fél óra. Ott jegyet venni, várni a buszt, újabb fél óra. Menetidő: 4,5 óra, ha gyorsjárat jött, azzal "csak" 3,5 óra. Leszálltam, helyi tömegközlekedés városon belül: villamos-hév-busz, 1 óra, vasárnap éjjel inkább 1,5 a szállásig. Másnap reggel 1 óra tömegközlekedés megint a munkahelyig. Tehát kb 7-8 óra utazás, ahelyett hogy szépen hétfő reggel elindulok és 2,5 óra alatt ott vagyok háztól házig. Egyszer-kétszer sajnos rá voltam kényszerülve erre a tortúrára, ha nem akartam a szervizelés idejére több nap/hét szabadságot kivenni. Nem volt kellemes, de kibírtam.
Mostanra már abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ugyan abban a városban dolgozhatok, ahol a lakóhelyem is van. Így nem gond. Ha szervizben van az autó, akkor megyek biciklivel, vagy rossz időben busszal. Egy órán belül így is bent vagyok.
Ha úgy akarod szervizeltetni az autót mint egy helikoptert, x üzemóra, vagy y km után akkor is cseréled az alkatrészeket, ha nincs meghibásodás, az végülis megoldható, de irdatlan költségekkel fog járni. Egy nagynyomású szivattyút, vagy turbót kidobni csak azért mert lefutott valamennyi km-t elég nagy luxus. A meghibásodások esélyét így igaz, hogy minimumra tudod szorítani, de akár milliókat is költhetsz az autóra évente. Neked kell eldöntened, hogy neked megéri-e. De szerintem hosszú távon olcsóbb még egy "tartalék" autót fenntartani, vagy akár taxival, bérelt autóval menni, mint ennyi pénzt kiszórni az üzembiztosságért.
Oh, bocs, nálunk több van, mégis jártam úgy, hogy saját szalagavatómra nem tudtam és nem is tudtunk elmenni, az én Suzukim 2 év után pont akkor volt szervizbe, családi kombin ősz végén járt le a műszaki, és direkt nem csináltuk meg, nehogy véletlen tudjuk is használni ha kell - logika- aztán a harmadik autó egy 3 ajtós, épp Apukám ment vele munkába, és csak nem tudtam igénybe venni hazafele sem mert hiába 5 személyes csak két ember fér el benne, meg 3 olyan akinek nincs lába.. (nincs lábtér hátul) ja, vagy kicsi gyerek aki még csücsül a gyermekülésbe.
Borzasztó volt, és pont akkor esett a hó is, fáztam, azóta van bennem, hogy felismerem a hibát, és előre bejelentkezek, pl, haló, csapágyas a kocsim, és nem azt, hogy haló még nem szól, de már kattog..
Nekem volt olyan a családi kombival, hogy elszállt a hűtő, másnapra meg kellett a kocsi, én nem mondok le semmit, addig kerestem facebookon szerelőt amíg valaki el nem vállalta, éjjel is dolgozott rajta de szombat reggelre meglett, azóta hozzá járok. És ő nem hírdeti magát..
én ha ilyen helyzet áll elő, tömegközlekedek.
Mivel mást nem igen tudok tenni.
A kényszer nagy úr!
"hogyan menedzseli".
Mintha nem ez a szó illene oda.
Nekem több van de
Van két hondam és egy mazdam. Kiesés nincs 17 éve amióta az első hondam meglett így bevallom nem tudom miről beszélsz, hisz 17 év alatt most volt az első hibája rá kellett tölteni a legkondira az 25 perc volt kivartam. De ez a csúcs mert olajcsere műszaki vizsga ezek még ennyi időt se vesznek el.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!