Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó Chip-tining?

Flegmahhh kérdése:

Autó Chip-tining?

Figyelt kérdés

Autó Chip-tuningal lenne pár kérdésem.

Tapasztalt programozóhoz vittem azzal semmi baj nincs. Viszont egy 2002-es Ford Mondeo 2.0TDCI lett volna az alany.viszont nem tudom melyik szak foglalkozna a problémámmal? A jelenségre nem igazán jöttünk rá csak találgatni tudtunk. Nekem a programozó azt mondta(ugye laptoppal mindennel diagnosztikával nézte az eseményeket) és azt mondta,hogy a hőfokkal nem igazán jó mert 90 fok körül kellene és nekem 100 felett volt az átlag na most meleg ide vagy oda nem értek hozzá. Viszont nem kellene befolyasolnia elvileg. A program feltöltése után nem volt semmi változás. Sőt első indításra le is állt a motor aztán utána is kelett finomítani,de semmi más nem történt. Akitől vettem az azt mondta nem volt chippelve korábban még,de valamiért limit van rajta vagy tényleg valami baj van a hőfokszabályozóval?! Korábbi jelenségek az,hogy néha télen is ment a hüttő valamint álló járó motornál néha leállt magától a motor. Valamint mikor megvettem már akkor észre vettem,hogy a napi számláló a km/h alatt vibrál..na most mára teljesen elalidt a fénye,de a lampa is szokott vibrálni. Na most nem tudom az aksit tették-e bele utólag mert most 75-ös van benne azt hiszem,de egy mélyláda is van benne ami miatt csökket az akksi teljesítménye. Nem valószinüsítem azt,hogy ez lehet a probléma,de mi lehet a hőfokkal? A szaki szerint 100 fok felett van a vizem es az nem eppen ideális,ha ez a baj akkor azt nekem miért nem diagnosztizáltak ki ezelött szamítógéppel mikor volt vizsgálaton? Igaz programozás miatt volt dízel szervízbe ahol a porlasztó csúcs programját álították helyre,de azt mondták mimden rendben a kocsival. És nekem ezt ki tudná jobban megnézni? Dízes specialosta vagy sima autószerelő?



2019. jún. 11. 22:21
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Ha a túl magas hőfok miatt nem engedi feltölteni az új programot (ami szerintem nem így van), akkor arra megoldás, hogy akkor kell vele megpróbálkozni amikor már visszahűlt.

A 100°C valóban annyi? Annyit mutat a műszerfalon lévő óra, vagy a motorvezérlőből lett kiolvasva az érték? Netán meg lett mérve független műszerrel? Mert nem mindegy. Először azt kellene kideríteni, hogy valós-e az érték.

2019. jún. 11. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Az igaz,hogy csak laptoppal lett rámérve obd-keresztül semmi más műszerrel. Az hogy csal-e nem tudom mert programmal lett mérve a terhelés menet közben és akkor mentek a mérések 3-ba 1500rpm-töl 3500-ig majd 4. Fokozatba is padló és ugye a terhelés lett megmérve. Felment 110 fölé majd lement teljesen 100 körülire. Üzemmelegen vittem az autót. A műszerfalon kőzépen áll a mutató,ha teljesen bemelegszik. Ennél feljebb akkor ment mikor elszakadt a hosszbordásszíjjam akkor ugye elment a szervó a fűtés mindenem szóval arra gyanakszom,hogy akkor mehetett el valami,de nem 100% mert kb ez télen történt és nem volt meleg de 25km-ert autóztam szíj nélkül többször megállva. Viszont azt tényleg nem értem,hogy miért szokta azt csinálni időnként,hogy jaró motornál csak úgy leáll.
2019. jún. 11. 22:42
 3/15 A kérdező kommentje:
Viszont azért elviszem kimérerni 100%-ra. Nem merek illetve nem szeretnék bele okoskodni a programozóm dolgabá. Mert igazából hasznaltam az autót a mai nap során és úgy vittem hozzá. Sőt nem pihent szerintem összesen 1 órát sem,de gondolom ezzel számolt vagy ha nem akkor majd kiderül.
2019. jún. 11. 22:46
 4/15 anonim ***** válasza:

A leírtaktól függetlenül: minek kiadni pénzt egy 17 éves többszázezret futott Mondeo tuningjára?? Mit vársz tőle?

A másik: előbb szedesd rendbe az autót teljesen. Aztán ha minden frankó, akkor írass rá programot...ha még lesz kedved, pénzed.

2019. jún. 11. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Hát ez olyan kérdés,hogy kinek mi? En ezt szeretném fennt tartani magamnak nekem ez a vágyam. Az,hogy nincs benne 200.000km se (mert ugye az kerdés nem volt és nem is írtam.) Ettől függetlenül nem észleltem ezt és elhiheted,hogy egyszer élek én is mint más. Valaki elissza valaki ebbe veri a penzt. Nem tudom mennyivel lenne másabb egy 3 eves BMW? Azon is elő fordul nem? Nem volt nyomós oka mint,hogy a legelső dízel autóm amiben egyszerüen nem tűnt fel a hiba na bumm.
2019. jún. 11. 22:58
 6/15 A kérdező kommentje:
Igen most kezdődötte el az az idő amikor hozzá nyúltam az autóhoz,hogy eljött a pillanat mikor erre került a sor,hogy jöhet a rendbe szedés,mert kelett dolgotni is a pénzért. Szóval nem egy lepukkant átlag fosrohadt kocsira kell gondolnod.
2019. jún. 11. 23:01
 7/15 anonim ***** válasza:
hidd el, nem rosszakarat beszél belőlem. A 200.000 km nyilván nem valós ebbe ne is lovagold bele magad. De hidd el, először rakasd teljesen rendbe az autót. Ráérsz utána csippelni.
2019. jún. 11. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
Teljesen 100% a km teljesen valós:) maradjunk anyyiban,hogy teljesen biztos mert ismerem rokonom altal. Teljesen megértem,hogy jót akarsz viszont ne gondolj kezdőnek csináltam már magamnak Hondát ilyeneket. :) hidd el nekem én csak a probléma okára akarok rájönni és kijavítani.
2019. jún. 11. 23:06
 9/15 A kérdező kommentje:
Az más kérdés,hogy dízelbe most fogtam bele. Viszont ez teljesen új nekem is és eddig mimden ami kell ki van cserélve fel van újítva,de egyszerűen annyira öszetett az auto már,hogy még időbe telík míg minden megoldódik rajta.
2019. jún. 11. 23:08
 10/15 A kérdező kommentje:
De nem fontos a csipppp se nekem csak kíváncsiság hajtott affelé,hogy mit is ér egy ilyen dolog:)
2019. jún. 11. 23:11
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!