Miért mondják "legendásnak" "az igazinak" stb, a Volvo 2.4-es soros 5 hengeres motorját?
2004-es v50-t nézegettem és nem találtam erről a motortípusról semmi konkrétat csak tesztekből, hogy milyen jó, de hogy miért azt nem találtam sehol...
Ha esetleg linkekkel, cikkekkel tudna valaki segíteni azt nagyon megköszönném!
Nyilván már nem aktuális, de ha valaki esetleg rábukkanna a kérdésre.
A 2.4-es B5244Sx (x az lehet üres karakter, 2, 4, 5 is) motorok ugyan azok, csak a gyári program más rajtuk. Valóban nagyon kevés infó van róluk a neten, az a standard "pletyka" hogy a B5244S az készült gyárilag 140 és 170Le programmal, a B5244S2 és az S5 az 140Le, a B5244S4 az 170Le. Ez így nem igaz, mindegyik motor készült 140 és 170Le-s gyári programmal, még azok az adatok sem megbízhatók a neten, hogy melyiket melyik autóba szerelték. Sőt, a 2004. körüli évjáratú autóknál a COC adatlap sem mindig fedi a valóságot, az már a gyártó dokumentációs hiányossága. Szereltek 2004-es gyártású S40-be és V50-be B5244S, B5244S2 és B5244S4 motorkóddal is 170Le gyári programmal autót. Engem is megkavart anno a motorkódozás, mert a forgalmiban S2 végződés volt, az autóban meg S végződésű 170Le motor. Eredetvizsga állomáson állapították meg, hogy ez így rendben van, gyártói adatbázisból lekérdezték a motorSZÁMot. A COC adatlapon pedig S4 végződés szerepelt. Azt mondták az említett típusnál (V50 és a sedan) ez az első évjáratnál előfordul.
Magáról a motorról, 2 gyenge pontja van. Az egyik a hűtővíz csöveket közösítő műanyag idom, 15-20 éves korban el tud repedni a műanyag és ott szivárog a hűtőfolyadék. Érdemes kicserélni, és akkor nem lesz vele gond. A másik a PCV szelep membrán, ami 10+ éves autóknál átszakad, vagy éppen lágyul a rugó. Ez okozhat olajfogyasztást és a vezérműtengely szimeringeknél olajszivárgást is. Ezt is érdemes kicserélni amint hozzád kerül az autó. Az a baj ha beviszed egy szervizbe, esélyes hogy kompletten az olajszűrőházzal együtt (ebben van a PCV membrán) cserélik, ami 80-110 eft-os alkatrész, plusz a munkadíj. Holott elég csak a szelepmembránt és a rugót kicserélni az olajszűrő mellett, ami kb. 4 eft és 5 perc.
Egyébként dinamikus, benzinhez képest kifejezetten dinamikus motor, városban 1500-2000-es fordulaton el lehet vele járni, 3000-ig csendes, 3500 fordulat környékén vált a szelepvezérlés, onnantól húz mint a disznó, a hangja teljesen egyedi mikor megindul, de erre a teljesítményre előzésen és pályán kigyorsításon kívül nem nagyon van szükség, ami nyilván relatív, egyéni vezetési stílus függvénye. A motor a vízkör melegítése okán 2-3 perc alatt bemelegszik (legalábbis a hűtőfolyadék), a téli és nyári fogyasztás között elenyésző a különbség. Országúton 80-100-as tempóval rotyogva 6,5l városban 9l, budapesti dugóban sokat araszolva 10-10,5l autópályán 8,5l körül eszik ha nem forgatod 3500 fölé (kb annyit forog 5. fokozatban 140-145-nél ha jól emlékszem).
Volvos csoportban előkerült már pár 7-800 ezret futott példány is, pont a héten tettek fel egy 960 ezer km-t futott autóról képeket. Nem tudom voltak-e bontva, de ha a gyári ajánlott olajat 15 ezrenként lecserélik benne, meg odafigyelnek a hűtőkörre, PCV szelepre, 500e km fölött biztos, hogy elmegy. Ha nem rúgják szét akár a dupláját is.
Az olajra kényes, ha nem a gyári ajánlott Castrolt rakod bele akkor lehet hogy elkezdi csipegetni. Illetve még valami, talán a Totalcar vagy valamelyik autós portál írt egy cikket régebben ezekről az autókról, amiben azt írják, hogy a 2,4-es szívó és 2,5-ös turbómotorokra nem raktak kettős tömegű lendkereket. Ez baromság, van rajtuk kettős tömegű lendkerék :D aminek az élettartama vezetési stílus függvényében 2-300 ezer km, ezzel számolni kell. Viszont lehet rá kapni utángyártott Valeo egytömegű lendkerék és kuplung szettet, ami ugyan annyiba kerül mint egy kéttömegű szett, de csak egyszer kell megvenni. Rengetegen felrakták rá az 1 tömegű lendkereket, nem szokott vele gond lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!