Hány kilométertől számít soknak egy használt autó vétele, hol tudom karbantartani, honnan tudhatom meg kaphatóak e bele könnyedén alkatrészek, milyen márkától, mit érdemes venni olcsón első autónak?
Ezt így nem lehet megmondani hogy melyikbe milyen alkatrész kell .
Nem mindegyik autóban ugyan az romlik el.
Így nem is lehet még kb sem megmondani.
200.000 körül van a lélektani határ.
Karbantartatni meg szerelővel kell
Állapotot veszünk, nem kilómétert. Ha jó állapotban van az autó, rendszeresen karbantartották és erről az összes számla megvan, nyugodtan meg lehet venni akár 300 ezer kilométerrel is.
Az én suzukimban is 280 ezer kilométer van, de nagyon jól fog járni vele valaki, ha majd eladom. Mondhatni újszerű állapotban van, egyből rohanok vele a szervizbe, ha bár mi rendelleneset tapasztalok. Az összes szervizszámlát eltettem évekre visszamenőleg.
Arra a kérdésre pedig, hogy milyen autót olcsó fenntartani, szervizelni :
Általában azt a típust amiből nagyon sok van, tömegautó. Pl :Suzuki Swift, wagonr, Ignis, Opel astra, corsa stb...
Akkor ezek szerint mindenkinél más ez a "lélektani határ".
Egy átlagos, 10 év körüli használt autónál szerintem teljesen rendben van a 200.000km. Engem nem rettentene vissza. Nem kevés ennyi km, de nem is tartom vészesen soknak. 300.000km-nél már elgondolkoznék. De ha látszik, hogy karbantartották tip-top állapotban van mindene működik, akkor még ezt is megvenném. 400.000km-nél már erősen gondolkoznék. Csak akkor venném meg, ha nagyon jó vétel. E fölött már nem igazán vennék autót.
Azért akik itt lepontozzák a konkrét válaszokat és jönnek azzal, hogy állapotot veszünk...
Bele kellene gondolni abba is, hogy hiába van rendszeresen karbantartva (ami inkább alap elvárás, nem pedig mérlegelendő szempont a vásárlásnál), hogy egy autóban nem csak a fűzött blokk van. 200.000 felett már a jobb konstrukciókban is kezdenek előjönni hibák. Egy egy hőfok jeladó, lambadszonda, kettőstömegű, futómű felújítás, kisebb nagyobb elektromos hibák stb stb. Amik hosszúélettartamú alkatrészek, de elfáradnak. A fényezés és az alvázvédelem állapotáról nem is beszélve.
Persze a többség azzal nyugtatja magát, hogy millió km-t elmegy a motor bontás nélkül. De amit apránként rá kell költeni egy sokat futott autóra azt már nem számolják.
"Ha jó állapotban van az autó, rendszeresen karbantartották és erről az összes számla megvan, nyugodtan meg lehet venni akár 300 ezer kilométerrel is."
És ettől, ha valaki megvesz egy ilyen autót, nem biztos, hogy ugyanúgy szervizelni akarja örökké, hanem egy olyan autót akar megvenni, amire egy ideig nem kell költeni. Márpedig egy autó hiába van rendszeresen karban tartva, 300.000 km-t menve, nagyon nagy a hibalehetősége, hogy sűrűn kell majd javítani, mivel az alkatrészei el vannak használódva. Mert ugye azért a 300.000 km alatt nem az összes létező alkatrésze lett kicserélve újra nyilván...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!