Úgy hallottam hogy erősebb autóval könnyebb közlekedni, mert van tartalék benne, igaz ez?
Attól függ, mennyire tudod kordában tartani a sok lovat... veszélyes ám, ha kicsúszik a kezedböl a gyeplő, és szét szalad a ménes :-)
Nyílván vannak olyan helyzetek, amikor előny, ha van erő tartalék, de városi használatra fölösleges erőgépet venni.
Nekem két autóm van. Egyik sem egy tipikus izomautó, erőgép. Azonos tömeg mellett (1,2-1,3 tonna) az egyik 100 lóerős, a másik 160. Nem óriási különbség, de azért észrevehető. Főleg mert az erősebb nyomatékból is többet ad. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy az erősebbel élvezetesebb a vezetés. De a 100 lóerős is bőven elég normál közlekedésre. Városban is elég, arra meg pláne, hogy autópálya, 130, tempomat be.
Igazság szerint nekem a 160 lóerősnél se kellene sokkal erősebb autó. Lehet vele kifejezetten dinamikusan haladni. Nagyon ritka, hogy félgáznál jobban lenyomnám a gázpedált. És az adó is még tűrhető rá.
Viszont volt már, hogy a 160 lóerőből ültem át 70 lóerőbe. Na az fura volt. Lomhának éreztem. De szerintem csak megszokás kérdése. Nyilván emelkedőn és előzéseknél jobban vissza kell pakolni a váltót és nagyobb helyet számításba venni.
Amíg valakinek az a célja, hogy a nála gyengébb autókat előzgesse, addig persze. Csakhogy ez egyrészt egy öngerjesztő folyamat, mert ugye az erősebbnél is mindig van erősebb. Így jutottunk el mára oda, hogy az 50 után a 100, 150 majd 200 lóerős motorteljesítmény teljesen hétköznapos lett személyautókban (holott a forgalom átlagos tempója egy jottányit sem nőtt).
Másrészt ettől még nem leszel jobb sofőr. Aki igazán meg akar tanulni közlekedni az pont, hogy valami nagyon alacsony lóerő/tömeg arányú járművel kell, hogy próbálkozzon. A billenős ZIL-el is fel lehet gyorsítani 90-re (elvileg), csak épp sokkal tovább tart és ezért aki ilyet vezet az sokkal jobban oda fog figyelni arra, hogy hol mennyit veszít a jármű a dinamikájából, hol kell kezdeni fékezni, satöbbi. A "megoldom lóerőből" nem igazán megoldás, csak készség helyettesítő.
Igaz.
Sokkal egyszerűbb a forgalomba becsatlakozás (pl. autópályára felhajtás), sávváltás, előzés, nehezebb vele lefulladni.
Könnyebb.
Egy előzésbe, besorolásba nehezebb egy gyenge autóval boldogulni. Pár kellemetlen másodperc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!