Kintről behozott autó lekérdezése?
Van egy friss rendszámos (R-es) autó, ennek szeretném lekérdezni a kilométeróra állását. Viszont az ingyenes lekérdezésben csak az itthoni szerepel, abban meg csak az az egy müszaki van beírva amikor forgalomba helyezték.
Az lenne a kérdésem, hogy hol lehetne lekérdezni a kinti km állását az autónak?
AutoDNA és hasonlókkal lehet próbálkozni, nagyon sok esetben semmire nem jó az sem.
Ha van szervizkönyve akkor a benne szereplő szervizeket felhívod, ha szóba állnak veled és igazolják akkor talán előrébb vagy.
és mit tudsz meg egy kilóméteróra állásból?
vagy azt, hogy a 170ezer km-esnek hirdetett autó valójában 270ezres, de ettől függetlenül lehet egy rendszeresen karbantartott, jó állapotú autó így is.
vagy azt, hogy valóban 170ezer van benne, épp csak legutoljára 120ezernél volt benne olaj cserélve, 3 éve.
melyikkel jársz jobban?
AutoDNA nekem eddig mindig hozott infót.
Szerviz nem fog veled szóbaállni. Nem adhatják ki az adatokat. Csak a tulajdonosnak és csak arra az időszakra amikor a nevén van/volt az autó adnak ki bármi információt.
"Csak a tulajdonosnak és csak arra az időszakra amikor a nevén van/volt az autó adnak ki bármi információt."
Ez így nem igaz, az új tulajdonosnak kiadják az információt az autó előéletéről, semmi személyes adatot nem érint.
#7: Akkor biztos a VW Budánál tudja rosszul az ügyintéző kislány... Nekem ezt mondták, továbbá egy francia szalonból is ugyanezt az információt kaptam.
#6
Renault-nál, VW-nál, Peugeot-nál is kaptam már meg infókat, amelyek az autó előéletére vonatkoztak, de más tulajdonosnál voltak.
Egyébként nem értem, mi titkolnivalójuk lenne: nem szabad tudni, mikor volt (ha volt) vezérléscsere, fékbetét csere, fékfolyadék csere az autón? Volt-e garanciális visszahíváson, és ha igen, mikor, és mit csináltak meg rajta? Nekem ezeket az adatokat mindig kiadták.
Szerintem nem olyan nagy rejtély ez.
Amíg egy autó az első tulajdonosnál van, addig van kb. kötődés a márkaszervízhez és az értékesítési hálózathoz valamilyen szinten. Utána, pláne ha külföldre kerül, gyakorlatilag semmi.
Innentől kezdve meg már nem kérdés, hogy a pénzt oda talicskázó ügyfél, vagy egy esetleges, potenciális tulajdonos, aki jó eséllyel nem fog se márkaszervízbe menni, se gyári alkatrészt venni, pártjára álljon a szervíz. Csak egy egyszerű eset. Hamisított szervízkönyvvel adják el az autót. Nem szép dolog persze. De az eladónak volt pénze új autóra, valószínűleg most is lesz, talán ugyanannál a márkánál. Neked nincs és nem is lesz. Tehát a potenciális újra vásárlót kell favorizálni.
És még nem beszéltünk a GDPR-ről. Ki tudja, hogyan lehet ezeket az adatokat besorolni. Kinek van köze hozzá, hogy te mikor mennyit használtad az autót, milyen javítások voltak rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!