A mentőautókat gyakrabban kell szervizelni, többször elromlanak, hogy vonulások alkalmával jobban meghajtják őket?
Ez nem feltétlenül az autók hibája. A turbó szinte fogyó alkatrész a mentőautókon, mert ugye dízelek, és nem tolerálják a hidegen padlógázas meneteket. Márpedig muszáj. Volt régen egy olyan filozófiája a magyar mentősöknek, hogy csakis benzines autót vesznek... De azok annyit ettek, hogy jobban megéri még így is a dízeleken a turbót cserélgetni.
Amúgy amilyen terhelést kapnak a mentőautók, 3-al is megszorozhatod a futott kilómétert, hogy reális képet kapj. Ennek ellenére a szidott Mercik is többszázezer km-t mennek.
Naja a Toyota Hiace egy terminátor :)
"Az állományba 1993-tól érkezett Hiace-ek legendája nem alaptalan, tudtuk meg. Számos példány futott túl 1 millió kilométeren komolyabb javítás nélkül, s noha ma a mentési rendelet a betegszállításban is legfeljebb 15 éves autókat enged használni, effektív mentéshez pedig 13 évesnél nem idősebb autókat engedélyez csak, a Toyoták jóval többet is elmennének. Dobó szavai szerint a Toyoták lehúznak 1 millió kilométert az OMSZ-nél, majd újabb 1 millió várhat még rájuk, akár a fejlődő országokban mentőautóként, de akár a másod-, harmadgazdaságban, a mentőfelszerelések kiszerelése után áruszállítóként."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!