Új autó vásárlásánál ez hogy van?
Ha új autót akarok venni, de nem azt, ami a szalonba ki van állítva, mert mondjuk nem tetszik annak a felszereltsége. Az audinak pl. van egy tök jó konfigurátora, ki lehet választani mindent a kocsihoz az üzemanyag típustól a kárpit színéig, minden egyes extrát egyesével be tudod pipálni.
Szóval, ha kiválasztok magamnak egy kocsit, akkor azt hogy lehet megvenni? Bemegyek a márkakereskedésbe, megmutatom, hogy ilyet szeretnék, aztán megrendelik?
Ha igen, akkor valami extra árat felszámolnak? pl szállítási díj, stb.
Szóval a kérdés az, hogy miben más egy olyan új autó vásárlása, amit én állítok össze, mint megvenni ami ott van a szalonba? (Csak érdekel a dolog.)
A konfigurátorok tájékoztató jellegűek - elvileg meg lehet venni úgy ahogy összelegóztad benne, de a gyakorlatban simán mondhatják azt, hogy X szín nem rendelhető Y extrával vagy a Z csomag kifutott a gyártásból.
Annyiban más, mint egy készleten levő autó, hogy kevesebbet tudsz belőle alkudni és várni kell rá egy csomót.
De akkor a lényeg, hogy bemegyek a szalonba, csávónak megmutatom, aztán várok x hónapot, majd szalonba átveszem?
És nincs extra költség.
Elvileg igen, így működik. Menj végig a konfigurátoron, mentsd el. Lesz majd egy hosszú kódod a végén. Az a kód a kereskedőnek pontosan elárulja majd, hogy te milyen összeállítást választottál, amelyet meg tudsz rendelni.
Ennek jellemzően nincs plusz költsége, csak a rendelési határidő lehet akár fél-egy év is.
Bármilyen márkánál látod, hogy a konfigurátroban nagyon sokféle dolgot tudsz választani. Ezekből vagy 5000-felé autót össze tudsz rakni különböző kombinációkban. Azt gondolhatod, hogy nincs a szalonokban kiállítva mind az 5000 féle variáns.
Én eddig soha nem készleten lévő autót vettem. Azok általában alapfelszereltségűek, nincsenek nagyon felaxtrázva, vagy legfeljebb közepes mértékig, hogy gyorsan egyszerűen el lehessen passzolni őket, ne maradjon a nyakukon.
Én úgy csináltam hogy konfigurátorral összeállítottam a nekem tetsző autót. A végeredményt lementettem. Ezt elküldtem több szalonnak és árajánlatot kértem. A legolcsóbbtól megrendeltem az autót. Elmenetem személyesen még egyszer tételesen átfutottunk az összeállításon és megrendelték. A megrendeléshez 500.000Ft előleget kellett 3 napon belül átutalnom, onnantól küldték el a gyárnak a megrendelőt. Az autó kb 1,5 hónap alatt készült el és szállították le a szalonba. Átutaltam a fennmaradó összeget és átvettem az autót. A konfigurátor írja az árakat is. Semmilyen felára nincs a rendelt autóknak. Plusz szállítási költség sincs, hiszen a készleten rendelt autókat is egyszer már le kellett szállítani. Természetesen nem csak a te egy szem autóddal fog elindulni a tréler, szépen kilogisztikázzák hogy komplett szállítmányokat tudjanak küldeni.
Tehát árban általában semmi különbség nincs egy rendelt és egy készleten lévő autó között. Ha már rág óta a nyakukon van egy autó akkor esetleg adnak rá további kedvezményt, hogy valaki vigye már el. Annyi, hogy a rendelt autót nem pár napon, hanem egy-két hónap múlva tudod csak átvenni.
Semmivel nem kerül többe hogy ha te mondod meg milyen legyen.
Én pont így voltam, olyan nem volt sehol, még európa egyik szalonjában sem. Szépen mentünk végig a prospektuson és én mindent diktáltam és írta be hogy mit kérek.
Még én kaptam egy kevés engedményt amiért várakoznom kell rá. Mert 3 hónapra gyártották le azt amit kértem.
Csak várni kellett.
Kinézed az interneten milyen autót akarsz venni, majd meglátogatsz egy-két szalont (érdemes személyesen, normális ruhában, mert komolyabban vesznek). Az értékesítővel átbeszéltek mindent, milyen felni, milyen szín stb. ezer extra van. Ha ezzel megvagy akkor kérsz ajánlatot és a legjobbat adó kereskedéshez visszamész, majd elmondod hogy itt és itt ennyiért adták volna, tudnak-e lejjebb menni mert akkor írjátok is a papírokat. Miután még alkudtál egy nagyot (lehet kicsit merészebbnek lenni, de a határt azért nem szabad átlépni), aláírod a megrendelőlapot, befizeted az előleget/foglalót (olcsóbb autóknál 100-200.000 forint szokott lenni, kereskedése válogatja). Lízingnél hitelbírálatot végeznek, ilyenkor, ha negatív az elbírálás eredménye akkor bukod az előleget.
Vársz pár hónapot és ha megjött az autó kifizeted a fennmaradt részt, lízing esetén a min. 20% önrészt.
Átveszed az autót, kötnek neked biztosítást meg CASCO-t és mehetsz isten hírével.
Nálam nagyjából így volt, egy 6.4 milliós autóból engedtek több mint 1.5 milliót.
# 4 vagyok. Nálam legutóbb 9,1 milliós listaárból lett a vége 7,3. Volt olyan kereskedés, ahol kerek perec megmondták, hogy ők nem tudják még annyiért sem adni, mint a másik árajánlat. De szerintem így se jártam rosszul.
Csak a vásárlás kedvéért pedig nem öltöztem ki. A mindennapokban sem öltönyben, nyakkendőben járok. Sima farmer-póló összeállításban sétáltam be a szalonokba. Nem érzem úgy, hogy emiatt bármilyen hátrány is ért volna.
Biztosítást nekem is akartak kötni, de nem engedtem, mert neten keresztül saját magamnak megkötve jóval olcsóbb volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!