Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem árt a kuplung nélküli...

Nem árt a kuplung nélküli vezetés?

Figyelt kérdés
Csak elinduláskor használom a kuplungot és ha tehetem, kuplung nélkül váltok. Nem recseg, szóval nem káros ugye? Vagy igen?

2019. máj. 18. 13:23
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
0%
Nem káros, én is így vezetek.
2019. máj. 18. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
78%
Tudod mi a kuplung funkciója? Mármint mechanikailag mi a feladata? Ha utánaolvasol meg fogod tudni válaszolni magadnak a kérdést
2019. máj. 18. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
0%
Akkor miért nem veszel automatát?
2019. máj. 18. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
0%
Ez a motorvezetése igaz csak ugye? Mert kocsit kétlem, hogy lehetne vezetni kuplungolás nélkül.
2019. máj. 18. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
83%
Lehet vezetni kuplung nélkül, csak nem érdemes.
2019. máj. 18. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Autót vezetek, és lehet így vezetni, csak tudni kell, melyik fordulatszámnál lehet váltani. Erőltetés nélkül beugrik a sebességbe, és nem recseg, szóval elvileg nem árt a szinkronizálónak. Vagy igen?
2019. máj. 18. 14:07
 7/11 anonim ***** válasza:
16%

Vicc az egész... Főleg az aki lepontoz emiatt.

Kuplung nélkül, hogy lehetne már vezetni. Autóversenyző vagyok, tapasztalatból mondom, nem tesz jót a kocsinak.

2019. máj. 18. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
88%

Autóversenyző, az vagy te :D :D


Lehet kuplung nélkül váltani. Ha jól csinálod, semmi baja nem lesz a kocsinak. Más kérdés, hogy ehhez igen sok rutin szükséges, és ha egyszer tévesztesz, azzal jelentősen gyilkolod a váltószerkezetet...

2019. máj. 18. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
A szinkrongyűrűket szépen ki lehet vele nyírni idővel, persze próbálkozni lehet.
2019. máj. 18. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#6

Betolod üresbe, üresben adsz rá egy kis fordulatot, utána váltasz a következő fokozatba. Amikor még nem volt szinkrongyűrű, ugyanígy kellett váltani (csak kuplunggal :D). Először üresbe kivesz, üresbe teszed, elengeded a kuplungot, jár a motor picit üresben (így lecsökken a fogaskerekek sebessége), majd beteszed a következő fokozatba. Elvben-ahogy Gyurcsány mondaná-nem olyan bonyolult dolog ez, gyakorlatban nehéz. Ezt hívják duplakuplungos váltásnak. A 20. század elején nagyon nehéz volt manuális váltós kocsit vezetni, ezért lett pl az amcsiknál népszerű az automata.

Remélem nem írtam bődületes hülyeséget, ha igen, az autóversenyző kolléga kijavít.

2019. máj. 18. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!