Elméletileg lehetne olyan autó, ahol a kötelező szervizek elegek és nincs váratlan hiba?
Utópisztikus gondolat, de az jutott eszembe, hogy vajon lehet-e alkotni olyan kocsit, ami akár tizenévesen, többszázezer kilométerrel is beéri a kötelező szervizekkel, illetve a kopó, fogyó alkatrészcserék szükségessége az amúgy kötelező szervizekkor kiderül és orvosolásra kerül?
Mert pl nekem hiába van egy sértetlen és vezetett szervizkönyves autóm 2005-ből, 200e garantál kilométerrel, sokszor jöttek ki rajta alkatrészcserét igénylő hibák a szervizek között is. Kissé utópiszikus, de milyen jó lenne, ha mondjuk az éves vagy 10ezres szervizekkor minden ki lenne cserélve, ami a következőig megadhatja magát.
Lehetne - de 100 emberből 99,5 el sem olvassa a szervízfüzetet és azt hiszi a "kötelező szervíz" kimerül az olaj és szűrőcserében.
A valóságban pl. az én autómban 10 éves korában cserélni kellett volna az összes légzsákot - milliókért. De ugye minden folyadékot (fék, szervó, váltó, hűtő, stb..) is rendszeresen cserélni kéne, üzemanyag-ellátó rendszert xx ezer km-enként át kellene mosatni (minden szűrőcserénél - aztán én embert nem ismerek aki hozzányúlt egy magasnyomású üe rendszerhez amíg az működött), és a többi.
De ezt a végtelenségig lehetne sorolni, senki nem nyúl részecskeszűrőhöz amíg az végleg meg nem döglik, senki nem cserél gumi alkatrészeket, szillenteket, tömítéseket amíg nem folyik / nem lóg.
A technika ördöge nem alszik, ami elromolhat időnként el is romlik, akár váratlanul is.
Távolodjunk el az autóktól, és vizsgáljuk ezt a kérdést másik közlekedési eszközök példáján: repülőgépek.
A repülőgépeket nem akkor javítják, amikor már meghibásodtak, van egy előre tervezett karbantartás, ennek köszönhetően a repülőgépeknél nagyon ritka a váratlan meghibásodás, egy százalék alatti, de nem nulla az esélye.
Az egy százalék alatti érték viszont azt is jelenti, hogy a repülés a legbiztonságosabb közlekedési formák közé tartozik.
Vissza az autókhoz... már leírta más, hogy lehetne minimálisra csökkenteni a meghibásodást, de az előírt karbantartásokat, szervizeket nem tartják be.
Nem örök életű sem a repülő, sem a hajó, azokhoz képet meg egy autót csak kérész életűre terveztek
14 éves autó, 200.000km-rel! Ennél ne csodáld, hogy ez-az időnként elfárad benne.
Normál igénybevétel mellett, ha 0 km-es korától vigyázol egy autóra, megfelelő minőségben és időben karbantartatod, akkor egy jó konstrukciójú, típushibáktól nagyjából mentes autó 8-10 évet általában jó eséllyel nagyobb hiba nélkül elmegy. Persze a meghibásodás esélye így sem nulla. Viszont az természetes folyamat, hogy még egy megvigyázott első tulajos autóban is 10 év fölött és 200.000km fölött elöregszik, elkopik időnként valami.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!