Ha a dpf-nél a nyomásesés tul nagy akkor kiégeti a kormot az utokezelő de miért jó ez?
Figyelt kérdés
így kevesebb korom jut a levekőbe?
vagy egy helyen koncentrálodik?
Vagy dupla égetésnél (motor+dpf) kevesebb jut a levegőbe?
2019. máj. 6. 18:28
1/2 anonim válasza:
A DPF azt a célt szolgálja, hogy megfogja a motorban az égés során keletkező koromrészecskék nagy részét, hogy ne a levegőbe menjen ki, igen.
Ha nagy a nyomáskülönbség a két vége között, azaz "érzi a motor, hogy kezd dugulni, nehezebben nyomja át a kipufogógázt", akkor lefuttat egy regenerálást. Kiégeti belőle a kormot. A korom széntartalma szén-dioxiddá elég. Sajnos egy kis hamu mindig marad vissza. Ezért még optimális üzemeltetés esetén is véges a filter élettartam.
2/2 anonim válasza:
Mert így a nagyobb része szén-dioxidként távozik a kipufogón keresztül és nem koromként. A szén-dioxid nem csinál semmit, a korom becsücsül a kis tüdődbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!