Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a dpf-nél a nyomásesés tul...

Ha a dpf-nél a nyomásesés tul nagy akkor kiégeti a kormot az utokezelő de miért jó ez?

Figyelt kérdés

így kevesebb korom jut a levekőbe?

vagy egy helyen koncentrálodik?


Vagy dupla égetésnél (motor+dpf) kevesebb jut a levegőbe?


2019. máj. 6. 18:28
 1/2 anonim ***** válasza:

A DPF azt a célt szolgálja, hogy megfogja a motorban az égés során keletkező koromrészecskék nagy részét, hogy ne a levegőbe menjen ki, igen.

Ha nagy a nyomáskülönbség a két vége között, azaz "érzi a motor, hogy kezd dugulni, nehezebben nyomja át a kipufogógázt", akkor lefuttat egy regenerálást. Kiégeti belőle a kormot. A korom széntartalma szén-dioxiddá elég. Sajnos egy kis hamu mindig marad vissza. Ezért még optimális üzemeltetés esetén is véges a filter élettartam.

2019. máj. 6. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Mert így a nagyobb része szén-dioxidként távozik a kipufogón keresztül és nem koromként. A szén-dioxid nem csinál semmit, a korom becsücsül a kis tüdődbe.
2019. máj. 7. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!