Minimális hűtővíz fogyás normális?
Adott egy 165.000 km-ert futott 1.6-os szívó benzines motor.
152.000 km-el vettem át, megvétel után olajcsere. Az olaj szép volt, semmi oda nen illő dolodg nem volt benne. A nívón szép sötétbarna az olaj 12.000 km után, fogyás max 1 dl volt eddig (gyakori város, kb 10 km-es utak, néha - 2-3 havonta - autópálya).
Most reggel sípolt a gép, hogy hűtőfolyadék szint alacsony. Vettem gyorsan, rátöltöttem kb 6-7 dl-ert, de azzal már kicsit a max fölé is ment a szint. Szóval olyan fél liter hiányozhatott.
12.000 km alatt ment el ez kb, szóval a fogyás elhanyagolható.
Mint mondtam, a nívó nem túrós, gőznek-fehér füstnek nyoma sincs (téli mínuszokban persze volt egy minimál, de az normális). Kipufogó vége hidegen indított, járó motornál is csont száraz.
Normális lehet ez a fogyás a természetes párolgás miatt, vagy valahol ereszthet a rendszer?
Kocsi alatt tócsa nem volt reggel, és miután feltöltöttem, el is hallgatott a jelző plusz maradt a szint ott, ameddig töltöttem. (~8km alatt persze)
Adott egy daewoo Matiz,tavaly október 23.án vásároltam.
Naponta 70 km megy bele,cirka 14000 km megtétele után is ugyanott van a kiegyenlítő,ahol tavaly.
"Normális lehet ez a fogyás a természetes párolgás miatt, "
Azt elárulod,hogy egy zárt túlnyomásos rendszerből mi meg hova tud elpárologni??
Egyebkent a legvaloszinubb higy valami csatlakozasnal vagy bilincsnel eppen könnyezik valamelyik cső,ezert van az hogy szinte alig fogy,az auto alatt meg nincs tócsa!
A víznek nem szabadna fogynia, az olaj az fogy csak némelyik kocsiban olyan keveset két csere között, hogy nem veszed észre szemmel....
A víz lehet valahol egy tömlőnél éppen csak csöpög, de lehet hogy a belső "fűtőradiátor" hivatalosabb nevén hőcserélő csöpög..
Nekünk ez volt, nem tudtuk hova tűnik a víz.... hát oda :)
Lehet nagyon kezdődő hengerfejtömítés hiba de ezt szinte kizárnám mert 165e km az semmiség.
Kivéve ha 30e km-ként cserélték az olajat és hidegen taposták, de akkor inkább az olajat zabálná mint állat nem pedig a vizet.
Szóval szerintem nyugi van, ez a fogyás nagyon nagyon minimális.
Majd ha 1000km alatt megy el ennyi víz akkor lehet szerelőhöz rohanni (vagy magadnak otthon alaposan körbenézni a motort, hogy nem-e nedves valahol).
Olajfogyasztásból a könyve szerint gyakori városi használat mellett 0,5 l/1000 km-ig rendben van minden. Én még nem találkoztam olyan autóval, ami nagyon minimálisan ne nyúlt volna hozzá az olajhoz. Anno szalonból vásárolt Suzuki Swiftünk is (80.000 km van benne, 2000-es évjárat, 1.3-as 8V motor) miután pályán 140-150-el végigküldte az ember vàrosi használat után (évi 1-2 hosszú út, javarészt 1-2 km-es utak városban) is elvitt két olajcsere közt kb 2 dl-ert.
Így az olajfogyasztás nem is izgat mert az előző autóm (Punto) 5-6 dl-ert is megevett olajból 1000 km-ként, de ott a könyve szerint 1 liter/1000 km-ig volt a norma.
A hűtővíz fogyasztás viszont nem tudom mennyire normális.
Suzukiban a 19 év alatt egyszer kellett csak utantölteni, tavaly nyáron, mikor véletlenül észrevettem, hogy a kiegyenlítő alján van a cucc. Még a gyári feltöltés van benne, tökéletesen működik minden.
Nem normális, nem volna szabad fogynia.
A hűtővíz csak egyetlen esetben "fogyhat" normál körülmények között: a hűtőrendszer megbontása után amíg nem légtelenedik le - az én autómnál ez eltartott 3 napig. Ilyenkor persze nem fogy, csak a levegő jön ki belőle, a folyadékra meg rá kell tölteni.
#4 "ma 16:00"-ra:
Svédországból hozatott autó, szervizfüzet szerint 100.000-ig volt a 30.000 km-es periódus tartva, utána évente vagy ~15.000 km-ként vannak a bejegyzések a könyvben.
Sajnos panelban lakom, így nem tudom kihasználni, pedig be van szerelve egy motor előmelegitő rendszer is (fagydugó helyére van egy konnektorba dugható fűtőszál betéve), szóval a hidegen nyektetést is kizárnám.
Mondom, olajból kb. 1 dl fogyott, mert a barázdált rész tetejéig volt feltöltésnél, most meg kb. 1 mm-el van lentebb hidegen.
Ilyen kismértékű szivárgástól ne is várj hatalmas tócsát a kocsi alatt! Valószínű vagy a vízpumpánál, vagy valamelyik bilincsnél, csatlakozásnál van egy minimális szivárgásod, ami egyből el is párolog a motor hőjétől.
Nekem 3 éve volt cserélve a folyadék. Az egyik cső ki volt dörzsölődve és engedte a lét. Akkor már le is lett cserélve a teljes folyadékmennyiség. Azóta megtettem kb 75.000km-t és fixen ugyan ott van a szint. Nem kellett soha rátöltenem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!