1975-ös Simson S50 B karburátor beállítását hogy kell végezni?
Tisztelt Kérdező!
Karburátor beállítást már válaszban leírtam és nem kell nagyon aggódni ettől, ha betartja a lépéseket.
Amire szüksége lesz az alap csavarhúzó és 10 és 12 villáskulcson kívül egy tolómérő eszközt is használni kell.
Kicsit könnyebben beállítható 16N1-8 karburátora van.
lépésekben leírom a beállítását.
1 kezdjük a szétszereléssel, ugyan úgy ahogy a karburátor tisztításánál végezte szerelje szét a karburátort szedje le a subert és a szivatót, 10 villáskulcs használatával csavarozza le a szívótorok rögzítő csavarelemét és emelje le a karburátort.
M4X14 hengeres fejű csavarok eltávolítása után ellenőrizze az üzemanyag szintjét ahogy leemeli a fojtószelepházat.
Az ütemanyagszint 8 +-1 mm kell legyen, majd az összeszereléskor érdemes vele foglalkozni, ha ettől eltérő a benzin szintje.
2. ellenőrizze a fúvókák méretét a gyári karburátor 16N1-8
esetén a főfúvóka 72 szívató fúvóka 50 és az alapjárati fúvóka 35 -ös méretezésű.
Ezeket csak le kell ellenőrizni, ha eltérő van benne, akkor a megfelelőekre cserélni kell.
3. vegyük szemügyre a subertű beállítását és típusát!
A tű mérete 0,9mm tipusa: 2A521 (ez sajnos nem látható ezért a boltban is el szokták cserélni.) állítsa a rögzítő lemezkét felülről a 4. helyzetbe.
4. benzin szint beállítása tolómérővel:
Zárt állapot
Fejjel lefelé kell fordítani. Addig kell a nyelvecskét állítani amíg az úszóház pereme és a úszó alsó része közötti távolság 27 mm nem lesz. (Mivel általában a tűszelep alatt van egy tömítés ezért célszerű hozzáadni
1,5mm-t, tehát ténylegesen 28,5 mm-re állítani).
Maximális nyitási szintet hasonló módon kell beállítani. Itt beszerelési helyzetbe fordítani a porlasztót és 32,5 mm-t (tömítéssel + 1,5mm) beállítani. Ezt a úszó tengelye alatt lévő nyelv hajlítgatásával lehet.
5 Összeszerelés- beállítás!
Beállítjuk a bowden holtjátékát a súberfedélnél, maximum 2mm-re.
Elindítjuk a motort (megfelelő úszószint, fúvókaméretek, tűállás előzőleg beállítva)
Üzemmeleg motornál betekerjük az gáztolattyú ütközőcsavarját (ferde csavar, ami a súbert emeli), amíg megfelelő az üresjárati fordulatszám (nem áll le a motor)
Becsavarjuk ütközésig a levegőcsavart (vízszintes süllyesztett, vagy rugós), majd óvatosan csavarjuk kifelé, amíg egyenletes járás mellett a motor el nem éri a legmagasabb fordulatszámot
Beállítjuk az alapjáratot az ütközőcsavarral a kívánt fordulatszámra (kb. 1200-1600 fordulat/perc)
Ha így nem megfelelő, 1/4-1/3 fordulatot csavarjunk még befelé a levegőcsavaron, picit dúsabb keverék érdekében
Remélem tudtam segíteni!
Tisztelt Kérdező!
Itt azt még meg kell jegyeznem, hogy lehetséges az is és szerintem írtam is, hogy a motornak más problémája is lehet.
Fontos, hogy a karburátor beállítás alapfeltétele, a motor tökéletesen beállított gyújtása. Karburátort, csak teljesen üzemmeleg állapotban szabad állítani!
Az a gyanúm merül fel, hogy valahol fals levegőt szív a motor.
Kötelezően meg kell vizsgálni, hogy a szívócsonknál megfelelően tömített a karburátor. Van-e bakelit tömítés a szívócsonk és a karburátor között, ennek a szerepe a hővezetés megszüntetése, hogy az üzemanyag ne forrósodjon fel. A papír tömítés elégséges-e? Nincs elgörbülve a karburátor rögzítő fül? (sajnos sokszor látok ilyen problémát helytelen szerelések miatt)
Ha ezután sincs alapjárat és egyenletes motor járás, akkor kicsit nagyobb a baj, mert a motor fals- levegőt csak a forgattyúsházon belül kaphat és annak két oka van, Szimering hiba, vagy a motor helytelen (tömítetlen összeszerelése) Ez M53 blokk esetén nagyon boldogságos dolog, mert a motort újra kell építeni, ami sok munka és komoly odafigyelést eredményez.
Köszönöm a válaszokat!
A szimering cseréhez szét kell húzni dugattyút? Szerelőhöz kell fordulni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!