Minden autónál máshol fog a kuplung?
Tavaly vettem egy MK1-es Octavia-t. Már a próbaúton js feltűnt, hogy fentebb fog a kuplungja, mint a régi autómnak, amiben volt 250.000 km. Ebben csak 152.000 km volt, azóta beletekertem 12.000-et, és ugyanúgy megindul emelkedőn is, semmi csúszást nem érzékelek.
Voltam anno tesztvezetni Toyotát is, majdnem 0 km-es autó volt, alig emeltem a lábam, már fogott is a kuplung. Ezzel szemben mikor anno elmentem tesztvezetni más típusú Skodát (szintén alig pár km-es), ott is kb. a 3/4-nél kapcsolt össze teljesen, mint a mostani Octáviámnál is. Felemelem 1/4-ig, ahol írják, hogy már kúsznia kellene, de semmi szinte egészen 3/4-ig, ott viszon egyből megugrik az autó. A tesztvezetésen is ez volt.
Kell félnem, hogy nagyon kopott a tárcsa, vagy ez ilyen - ahogy mondták többen - német autós betegség, hogy magasan fog a kuplung?
5.-ben ha felengedem, lefullad. Ha nagyon óvatosan emelem és adok kicsi gázt is, akkor reszketve, de elindul.
U.I.: Régebbi cégnél volt Fabia Praktik, abban is iszonyat fent fogott, de abban volt 400.000 városi km.
Általában nem egyformán fognak. De mindegy is csak ne csússzon és kiemeljen . A többit meglehet hamar szokni hogy fenn vagy lenn fog.
De aza legjobb ha kb a 2/3-ánál fog.
Ha 300 meg 400 000 km-nél már magasan fog a kuplung, az nem német autó betegség, hanem természetes kopás eredménye.
:-)
Nekem Audi A4 B5-öm van, közel 300 000 km-rel, és iszonyat magasan fog a kuplung, még nem nyúltam hozzá a 3 év alatt, valószínű eredeti benne minden.
Gyakorlatilag olyan sebességgel engedem ki, mint amekkorával benyomtam, csak a fogáspontnál állok meg vele egy pillanatra.
A lent fogó kuplungot jobban szerettem, könnyebb szabályozni.
Nincsenek egymáshoz kalibrálva a kuplungok, tehát igen, elméletileg mindegyik máshol fog.
Két autóm van, mind a kettő ugyan az a márka. Az egyikben van 300.000km, a másikat nemrég vettem újonnan, még 20.000km környékén tart. Az újnak sokkal magasabban fog a kuplungja, mint a sokat futottnak. Tehát az sem feltétlenül minden esetben mérvadó, hogy az új autóknak alul fog, a sokat futottaknak meg felül.
Én anno Puntón tanultam vezetni. Suzuki Swift volt otthon, nekem az első autóm szintén Puntó volt, azoknál alig emelem fel, már mozdult is a kocsi. De eddig a tesztautót is beleértve összesen 4 Skodában ültem, mindnek eléggé fent fogott. Audiban egyben ültem, ott szintén. Golfot anno egy 2.0 TDI-t vittem, abban kb 2/3 körül éreztem a fogáspontot.
Csak azért érdekel, mert a japán/olasz autókhoz képest lénygesen máshol fog - Volvóban is lebtebb volt - , és így honnan fogom tudni, hogy mikor kell cserélni?
Budai szerpentineken, ami kevés van itt, oda simán felmenetm vele minden gond nélkül. Se elpörgő motor se égett szag nem volt.
1.6-os benzines amúgy, még a jó öreg szívó, 8 szelep. Olajcsere meg tankolás és a világból kimegy. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!