Peugeot 206 (2004) be utólag szervó mennyire jó/rossz ötlet?
Minek bele, el lehet vele így is menni.
A szervó szivattyút felfogatni a motorra lehet hogy nem is lehet. Plusz ékszíj meghajtás kellene neki.
A kormány szerkezetet is kicserélni szervósra. Becsövezni se kis munka lenne. Úgy hogy szerintem járj így vele és ha megszokod nincs azzal semmi baj.
Motorcsere, futóműcsere, kormánymű csere.
Röviden: Az autó értékének 50 százaléka.
Olcsóbb venni egy gyárilag szervósat.
Egy könnyű autó, nem nagy kaland.
Max nem állóhelyben kell akarni tekerni.
A kérdés csak annyi, hogy volt-e olyan változata ennek az autónak, amiben gyárilag volt szervó? Ha igen, akkor minden küönösebb kaland nélkül belerakható.
Én (saját kezűleg, és nem vagyok autószerelő) szereltem szervókormányt egy olyan autóba (2 ajtós Civic, valami jó régi modell) amiben nem volt (és nem is lehetett rendelni új korában sem), viszont az autó műszakilag totál megegyezett az akkori 4 ajtós Civiccel, amihez már lehetett szervót kapni.
Vettünk bontóban egy egész kormányszerkezetet szivattyúval mindennel egy 4 ajtósból, megvettük az ékszíjakat és kb. 2 óra volt belepattintani az autóba.
A legfontosabb, hogy át kell szerelni azokat a fémfüleket/tartókat, ami a szivattyút és a feszítőt tartották (mert a feszítő is más lett és más helyre került). Viszont mindegyiknek megvolt a furata motorblokkon.
Műszakin nem foglalkoztak vele.
Ha viszont a 2004-es 206-osnak nem volt olyan modellje, amiben volt szervó (vagy a PSA-nak azonos műszaki alapon lévő autója), akkor eléggé reménytelen a dolog.
szervo szivattyú a konzoljával és egy új hosszbordás szíj. Így már meg van hajtva. Ez 1-2 órás munka.
Bontóból kellenek a szerv szivattyú hidraulika csövei és az olaj tartálya, kb 1 óra alatt felrakhatóak ezek is.
Kormánymű nagy valószínűséggel megegyezik csak rajta van pluszba a szervomotor,hogy külön be lehet-e szerezni nem tudom, de bontóból célszerű a komplett szettet begyűjteni egyszerre. Kormánymű csere szintén 1-2 óra.
Az egész szerintem nagyon max 8 óra alatt megvan, de akkor sokat szoptak vele. 8x7000 = 42000 ft munkadíj és kb 100000 alkatrész (csak tippelem).
Ha megér neked kb 150000-et egy szervo, mint extra akkor hajrá. Papírozni nem kell, vizsgán azt nézik folyik e belőle az olaj, és működik, nem azt hogy van vagy nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!