Igaza van ebben a cikkben a szerelő éltal emlitett eggyel nagyobb kapacitású akkumulátorral kapcsolatban?
Netto hülyeség.
“A generátor nem szolgálja ki a nagyobb telepet.”
Nyilván a teljesen lemerült akkut nem tölti fel olyan hamar.
Pont olyan dolog ez, mint mikor csöpög a csap, a 10 literes vödör megtelik, a 15literes szintén megtelik, csak később.
Ha befér az akku, akkor semmi gond nincs.
Egyetértek azzal, hogy nettó hülyeség.
Ezekben ha jól látom 100A-es generátor van. Nálam a 120A töltőáramú generátor tölti a 95Ah-s akkut, akkor a 100A-esnek 75-85A-ig gond nélkül kell töltenie mindent.
Nettó hülyeség. Ami nem lenne baj, ha egy fórumozó fotelfizikus mondta volna. De ez egy internetes "szak"(?)újságban jelent meg, és egy megélhetésszerűen autószereléssel foglalkozó ember, tehát megtévesztésig szakembernek látszó ember mondta.
Aki ennyire nincs tisztában egy autó működésével, az vajon hogy derít fel egy bonyolultabb hibát? Hibakódok alapján elkezd alkatrészeket cserélgetni, és lehet hogy egy jól elbújt kontakthiba miatt cserél majd érzékelőket, trafósort, stb...
"mert ahogy írják is egyel nagyobbat lehet bele tenni, de 45 Ah helyett ne tegyünk már 100Ah-s akksit a kocsiba."
Meg is tudod indokolni a válaszod?
#6, de igen, teljesen hülyeség.
Vegyünk egy hasonlatot: Az akku a vödör, a generátor a csap a vödör fölött, az elektromos fogyasztók pedig a lyuk a vödör alján. A feszültségszabályzó a vödör pereme, több víz nem megy bele, fent kifolyik.
A nagyobb vödör csak annyit jelent, hogy jóval tovább fogja bírni az autó olyan helyzetekben, amikor töltés alig van, fogyasztó viszont rengeteg. Pl. esik az eső, megy az ablaktörlő, párásodik az ablak tehát megy a klíma is, és a ventilátor maximumon, hátsó szélvédő fűtőszál bekapcsolva. Este van, tehát a fényszóró is működik. Történik mindez a bedugult M0-n, haladás lépésben, egyes-kettes fokozat, alapjáraton.
Ilyenkor nem adja ki a matek. Az elvileg 70-90 amperes generátor 30-40 ampert tud csak leadni, mert a névleges áramerősséget kb. 2500-as motorfordulatszám fölött tudja. A fogyasztók áramfelvétele viszont jelentősen meghaladja a töltőáramot. Ilyenkor egy határra méretezett 33-36 Ah kapacitású akku igen hamar feladja (egy-két óra), lemerül.
Az pedig hogy nem tölti fel, nem igaz. Pont a hozzá nem értő okostojások szoktak azzal jönni, hogy az akkut csak a kapacitás tizedével lehet tölteni, de ha ennek alapján valaki az autóba a generátor töltőárama tízszeresének megfelelő akkut akarna tenni, nagyon furcsán néznének rá.
Amúgy ezt a példabeli elképzelt 1200 Ah kapacitású akkut is feltöltené egy 120 amperes generátor, csak idő kérdése.
8- as, tulqjdonképpen remekül szemléltetted, miért nettó hülyeség, h nem lehet beletenni, mert nem töltené fel.
A végső konklúzió, h igenis feltöltené, csak idő kérdése.
A sok fogyasztós hasonlatról meg annyi észrevételt engedj meg, h a kis kapacitású akku már rég otthagyott volna, mikor a 10X- es duracellnyuszival még mindig megy.
Még h csak elvi dolog, akkor is. :)
Ez tényleg egy nagy baromság. Igaz lehetne akkor, ha egy új akksit úgy tennénk be, hogy teljesen üres, és a generátornak kell feltölteni. De nem így van, az új akksi teljesen fel van töltve. Na most ha ugyan az a generátor, ugyan olyan az elektromos fogyasztók áramfelvétele, akkor a különbség (az extrém nullára merülés esetét kivéve) csak annyi, hogy a nagyobb akku százalékosan kevesebben van igénybe véve. Például a kicsit a fogyasztók lemerítik 75 %os töltöttségre, a nagyon meg csak 80 %-os töltöttségre, de az áram mennyisége ugyan annyi, ugyan annyit kell visszatölteni a generátornak.
Ez a %-osan kevesebb igénybevétel pedig az akku élettartamára lesz jótékony hatással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!