Olajszakértők! Ha az autómhoz SG, SH, SJ vagy SL minőségi előírásnak megfelelő olajat írnak elő, tehetek bele API: SN/SM/CF olajat?
Az olajat már megvettem, full szintetikus 5W30-as olaj, amit nem szeretnék kidobni ez miatt.
Amúgy egy 2007-es, 1.3-as, benzines Suzuki Swiftről van szó.
A viszkozitása megfelel az ajánlottnak, de ezek az API és ACEA szabványok elkerülték a figyelmem vásárlásnál. Eddig szervizbe hordtam olajcserére, így nem kellett ezzel foglalkoznom.
Vannak itt olajszakértők? :)
Jó bele, igen.
Benzinmotorok
Kategória
Státus
Leírás
SN
Aktuális
Az API SN szabványnak megfelelő olajok jobban féken tartják a magas hőmérsékleten képződő lerakódások képződését, csökkentik az üledékképződést és fejlett elasztomer-kompatibilitással rendelkeznek. Azoknál a termékeknél, ahol az API SN szabvány kiegészül a „Resource Conserving” megjelöléssel, ott a teljesítményszint megegyezik az ILSAC GF-5 követelményeivel, azaz az API SN szabvány követelményein túl, az olaj javított üzemanyag-takarékossággal, turbófeltöltő-védelemmel és kipufogógáz utókezelő rendszer kompatibilitással is rendelkezik, továbbá védelmet nyújt a bioetanol üzemű motorok számára is, legfeljebb az E85 kategóriáig.
SM
Aktuális
Ez a 2004. november 30.-án bevezetett SM szabvány jobb oxidáció ellenállást, jobb lerakódás elleni és kopásvédelmet, valamint jobb alacsony hőmérsékleti teljesítményt követel meg az olaj teljes élettartama során. Néhány SM olaj megfelel a legújabb ILSAC specifikációknak is, és/vagy energiatakarékosnak számít.
SL
Aktuális
A 2004-ben vagy régebben gyártott gépkocsi motorokhoz.
SJ
Aktuális
A 2001-ben vagy régebben gyártott gépkocsi motorokhoz.
SH
Megszűnt
Az 1996-ban vagy régebben gyártott motorokhoz.
SG
Megszűnt
Az 1993-ban vagy régebben gyártott motorokhoz.
SF
Megszűnt
Az 1988-ban vagy régebben gyártott motorokhoz.
SE
Megszűnt
VIGYÁZAT – Nem használható 1979-ben vagy azután gyártott benzinmotorokhoz.
SD
Megszűnt
VIGYÁZAT – Nem használható 1971-ben vagy azután gyártott benzinmotorokhoz. Modern motorokhoz való használata elégtelen teljesítményt vagy a motor károsodását okozhatja.
SC
Megszűnt
VIGYÁZAT – Nem használható 1967-ben vagy azután gyártott benzinmotorokhoz. Modern motorokhoz való használata elégtelen teljesítményt vagy a motor károsodását okozhatja.
SB
Megszűnt
VIGYÁZAT – Nem használható 1963-ban vagy azután gyártott benzinmotorokhoz. Modern motorokhoz való használata elégtelen teljesítményt vagy a motor károsodását okozhatja.
SA
Megszűnt
VIGYÁZAT – Adalékokat nem tartalmaz! Nem használható 1930-ban vagy azután gyártott benzinmotorokhoz. Modern motorokhoz való használata elégtelen teljesítményt vagy a motor károsodását okozhatja.
Ez megnyugtató.
Én itt olvastam ezekről a szabványokról:
Számomra is az jött le ebből, hogy megfelel, de lényegesen korszerűbb a régebbi olajoknál. Pl az SN még nem is létezett az autóm gyártásakor, így a gépkönyvbe se kerülhetett be.
Ha nem is olajszakértők, de páran jobban értenek hozzá, mint én. Laikusként gyakran elveszek a sok infó közt. Mai autóknál már nem mindegy, hogy milyen olaj kerül bele.
Az API rendszerében az S után következő betű,ha minél hátrább van az ABC-ben,annál magasabb a teljesítmény szintje.Az SL már nagyon ritka a közúton közlekedő gépkocsikban ,járművekben használatos olajoknál.Az SM-SN magasabb szintűek már inkább az elterjedt.Ez alól a motorkerékpárok kivételek,mert ha a motorral egy az olaj a hajtóműben is ,akkor a kuplung csúszna a nagy teljesítmény leadásakor,ha az olajat nem tudja kiszorítani a lamellák közül.Ezek kevésbé adalékolt olajak is.Ide ezért használnak külön motorkerékpár olajat alacsonyabb teljesítmény szinttel.
Az SM az kiváló,de legmagasabb az SN szintű.Bármelyik kettő jó,de figyelembe kell venni a gyártó előírását is ,mert a turbóval szerelt motorokba,már csak turbós motorokba valót lehet önteni a nagyobb hőterhelés miatt.Fordítva ,a nem turbósba,mehet a turbósba való.
Azért én mindég a 0W SM,SN teljesítményű,minőségi szintetikus olajokat részesítem előnyben.A meleg oldali viszkozitása pedig megmarad a gépkönyvi előírásnak.
Az olaj márkájáról viszont nem írtál infót,mert ha valami 5 000FT-os olaj,akkor inkább mellőzném.
Megakad a szemem ezen a mondaton:
"Ez alól a motorkerékpárok kivételek,mert ha a motorral egy az olaj a hajtóműben is ,akkor a kuplung csúszna a nagy teljesítmény leadásakor,ha az olajat nem tudja kiszorítani a lamellák közül."
Motoromban kb. 1 hónapja cseréltem olajat, ahhoz API: SE, SF vagy SG olaj ajánlott a könyve szerint, de most néztem, hogy a Motul 5100 10W40 olaj API SL/SM. Olajcsere óta már 300 km-t mentem, de nem vettem észre semmilyen problémát.
Azt honnan lehet tudni, hogy milyen olajjal helyettesíthető olyan olaj, amilyet már nem is gyártanak? 2005-ös CBF 600-am van.
Akkor a motornál se nyúltam mellé.
"Megfelel a nedves kuplungos motorokra vonatkozó JASO követelményeknek."
Köszönöm mindenkinek a választ, és külön köszönet a priviben küldött linkért! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!