Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Olajszakértők! Ha az autómhoz...

Olajszakértők! Ha az autómhoz SG, SH, SJ vagy SL minőségi előírásnak megfelelő olajat írnak elő, tehetek bele API: SN/SM/CF olajat?

Figyelt kérdés

Az olajat már megvettem, full szintetikus 5W30-as olaj, amit nem szeretnék kidobni ez miatt.

Amúgy egy 2007-es, 1.3-as, benzines Suzuki Swiftről van szó.

A viszkozitása megfelel az ajánlottnak, de ezek az API és ACEA szabványok elkerülték a figyelmem vásárlásnál. Eddig szervizbe hordtam olajcserére, így nem kellett ezzel foglalkoznom.


2019. ápr. 14. 10:17
 1/8 anonim ***** válasza:

Vannak itt olajszakértők? :)


Jó bele, igen.


Benzinmotorok

Kategória

Státus

Leírás

SN

Aktuális

Az API SN szabványnak megfelelő olajok jobban féken tartják a magas hőmérsékleten képződő lerakódások képződését, csökkentik az üledékképződést és fejlett elasztomer-kompatibilitással rendelkeznek. Azoknál a termékeknél, ahol az API SN szabvány kiegészül a „Resource Conserving” megjelöléssel, ott a teljesítményszint megegyezik az ILSAC GF-5 követelményeivel, azaz az API SN szabvány követelményein túl, az olaj javított üzemanyag-takarékossággal, turbófeltöltő-védelemmel és kipufogógáz utókezelő rendszer kompatibilitással is rendelkezik, továbbá védelmet nyújt a bioetanol üzemű motorok számára is, legfeljebb az E85 kategóriáig.

SM

Aktuális

Ez a 2004. november 30.-án bevezetett SM szabvány jobb oxidáció ellenállást, jobb lerakódás elleni és kopásvédelmet, valamint jobb alacsony hőmérsékleti teljesítményt követel meg az olaj teljes élettartama során. Néhány SM olaj megfelel a legújabb ILSAC specifikációknak is, és/vagy energiatakarékosnak számít.

SL

Aktuális

A 2004-ben vagy régebben gyártott gépkocsi motorokhoz.

SJ

Aktuális

A 2001-ben vagy régebben gyártott gépkocsi motorokhoz.

SH

Megszűnt

Az 1996-ban vagy régebben gyártott motorokhoz.

SG

Megszűnt

Az 1993-ban vagy régebben gyártott motorokhoz.

SF

Megszűnt

Az 1988-ban vagy régebben gyártott motorokhoz.

SE

Megszűnt

VIGYÁZAT – Nem használható 1979-ben vagy azután gyártott benzinmotorokhoz.

SD

Megszűnt

VIGYÁZAT – Nem használható 1971-ben vagy azután gyártott benzinmotorokhoz. Modern motorokhoz való használata elégtelen teljesítményt vagy a motor károsodását okozhatja.

SC

Megszűnt

VIGYÁZAT – Nem használható 1967-ben vagy azután gyártott benzinmotorokhoz. Modern motorokhoz való használata elégtelen teljesítményt vagy a motor károsodását okozhatja.

SB

Megszűnt

VIGYÁZAT – Nem használható 1963-ban vagy azután gyártott benzinmotorokhoz. Modern motorokhoz való használata elégtelen teljesítményt vagy a motor károsodását okozhatja.

SA

Megszűnt

VIGYÁZAT – Adalékokat nem tartalmaz! Nem használható 1930-ban vagy azután gyártott benzinmotorokhoz. Modern motorokhoz való használata elégtelen teljesítményt vagy a motor károsodását okozhatja.

2019. ápr. 14. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Ez megnyugtató.

Én itt olvastam ezekről a szabványokról:

[link]

Számomra is az jött le ebből, hogy megfelel, de lényegesen korszerűbb a régebbi olajoknál. Pl az SN még nem is létezett az autóm gyártásakor, így a gépkönyvbe se kerülhetett be.

Ha nem is olajszakértők, de páran jobban értenek hozzá, mint én. Laikusként gyakran elveszek a sok infó közt. Mai autóknál már nem mindegy, hogy milyen olaj kerül bele.

2019. ápr. 14. 11:02
 3/8 anonim ***** válasza:

Az API rendszerében az S után következő betű,ha minél hátrább van az ABC-ben,annál magasabb a teljesítmény szintje.Az SL már nagyon ritka a közúton közlekedő gépkocsikban ,járművekben használatos olajoknál.Az SM-SN magasabb szintűek már inkább az elterjedt.Ez alól a motorkerékpárok kivételek,mert ha a motorral egy az olaj a hajtóműben is ,akkor a kuplung csúszna a nagy teljesítmény leadásakor,ha az olajat nem tudja kiszorítani a lamellák közül.Ezek kevésbé adalékolt olajak is.Ide ezért használnak külön motorkerékpár olajat alacsonyabb teljesítmény szinttel.

Az SM az kiváló,de legmagasabb az SN szintű.Bármelyik kettő jó,de figyelembe kell venni a gyártó előírását is ,mert a turbóval szerelt motorokba,már csak turbós motorokba valót lehet önteni a nagyobb hőterhelés miatt.Fordítva ,a nem turbósba,mehet a turbósba való.

Azért én mindég a 0W SM,SN teljesítményű,minőségi szintetikus olajokat részesítem előnyben.A meleg oldali viszkozitása pedig megmarad a gépkönyvi előírásnak.

Az olaj márkájáról viszont nem írtál infót,mert ha valami 5 000FT-os olaj,akkor inkább mellőzném.

2019. ápr. 14. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
ENEOS Premium Hyper 5W-30.
2019. ápr. 14. 11:31
 5/8 anonim ***** válasza:
Ezt töltheted nyugodtan.
2019. ápr. 14. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Neked is köszönöm!
2019. ápr. 14. 12:11
 7/8 A kérdező kommentje:

Megakad a szemem ezen a mondaton:

"Ez alól a motorkerékpárok kivételek,mert ha a motorral egy az olaj a hajtóműben is ,akkor a kuplung csúszna a nagy teljesítmény leadásakor,ha az olajat nem tudja kiszorítani a lamellák közül."

Motoromban kb. 1 hónapja cseréltem olajat, ahhoz API: SE, SF vagy SG olaj ajánlott a könyve szerint, de most néztem, hogy a Motul 5100 10W40 olaj API SL/SM. Olajcsere óta már 300 km-t mentem, de nem vettem észre semmilyen problémát.

Azt honnan lehet tudni, hogy milyen olajjal helyettesíthető olyan olaj, amilyet már nem is gyártanak? 2005-ös CBF 600-am van.

2019. ápr. 14. 13:00
 8/8 A kérdező kommentje:

Akkor a motornál se nyúltam mellé.

"Megfelel a nedves kuplungos motorokra vonatkozó JASO követelményeknek."

[link]


Köszönöm mindenkinek a választ, és külön köszönet a priviben küldött linkért! :)

2019. ápr. 14. 14:27

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!