Mi a különbség a bixenon és a led fényszóró között? Melyik jobb és miért? Előnyök, hátrányok?
Két autóm van. Az egyik bixenonos, a másik led-mátrixos. Így konkrét tapasztalatot, összehasonlítást tudok írni.
A led-mátrixnál a fényszóró asszisztens nagyon jópofa dolog. Sosem kell távolsági és tompított fény között manuálisan váltani Mert akár szembe jön egy autó, akár hátulról én érek be mást, csak azokat a led szegmenseket kapcsolja le a rendszer, amivel az autó sziluettjét ki tudja takarni. Ezt dinamikusan le is követi, ahogy mozog előttem a másik autó. Nagyon kényelmes, szerintem hasznos dolog. A fénye is erős, jóval erősebb, mint egy halogéné. Az előttem haladó autónak két oldalról én világítom meg az utat, ahogy mögötte haladok.
Viszont hosszú távon az én szememet is jobban fárasztja, azt vettem észre Nagyon éles, vakítóan fehér, kontrasztos a fénye. Ha előre tudom, hogy hosszú távon, sötétben órákig fogok vezetni, akkor inkább a xenonos autóval megyek. Valahogy kellemesebb, természetesebb és diffúzabb a fénye. Jobb a szememnek. Talán valamivel messzebb is hord a reflektora, de lehet ez csak beállítás kérdése. Az is egyébként tud sok minden funkciót, pl kormányfordításra fizikailag a fényszóróban lévő lencsék is fordulnak, aktívan lekövetik a kanyart.
És amit már írtak, hogy a xenonban tudsz fényforrást cserélni, lednél ha valami gond van, komplett fényszóró csere.
Összességében mind a két technikát szeretem. De talán inkább a xenonra szavaznék, ha a kettő között kell dönteni. Bár a led korszerűbb, sok új autóban a xenont kezdi kiszorítani, halogén vagy led kérhető csak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!