Alfa Romeo 147 2004/2005/2006-ból lehet kapni normálisát 600. 000Ft-ért?
Van egy ilyenem. Ha eladnám, 600e körül adnám. Az alábbiakat tudja:
-check engine lámpa ég
-olajat zabálja
-kuplung csúszik
-a váltó kóvályog, pontatlan
-hátsó ködlámpa visszajelző 1-2 percenként random hibát jelez menet közben, majd eltűnik, és ezt minden alkalommal hosszú sípolással honorálja
-bár volt cserélve szilent, lengőkar, stabilizáló pálca, még mindig nyekereg a futómű
-a fényszóró izzó valamiért kéthavonta kiég
Mindez annak ellenére, hogy ráment 4 év alatt vagy 1.5M Ft. Ugyanakkor azt el kell mondani, hogy nem hagyott ott soha.
Átverni nem akarok senkit, bontóba eladni nincs szívem, megcsinálni minden baját nem éri meg. Szóval áll anyukám garázsában. :)
Ha van bejelentett, rendes munkád, akkor igazából tudod mit javasolnék? Gyűjts össze mégegyszer ennyit, majd sétálj be egy Toyota szalonba, és vegyél egy zsír új 132 LE-s Toyota Aurist. Tudom, hogy a magyar közbölcsesség azt mondja, hogy két dolgot nem szabad csinálni az életben: új autót venni, és hitelt felvenni, de hallgass végig.
A Toyota ad nyíltvégű maradványértékes lízinget magánszemélyneknek. Ez úgy néz ki, hogy fogod az 5.3M Ft értékű autót (ennyi az alapfelszereltségű Auris), ebből kifizetsz 1.2M Ft-ot önerőként, és választod mondjuk a 60 hónapos futamidőt és az 1.5M Ft-os maradványértéket. Ez utóbbi annyit jelent, hogy amikor lejár a futamidő, akkor választhatsz, hogy a) megveszed az autót maradványértéken, tehát kifizetsz 1.5M Ft-ot, és használod tovább az autót, b) visszaadod az autót, és átülsz egy zsír újba, vagy c) eladod az autót, és marad a zsebedben valamennyi pénz. Ha nem lenne egyértelmű, általában a "b" verziót érdemes választani. A havi lízingdíj ("törlesztőrészlet") 54e Ft. Annyit hozzá kell tenni, hogy ilyenkor Cascot kell rá kötni mindenképp, de mivel azt amúgy is érdemes, ezt nem számolom extraként.
Már látom, hogy mindenki ragadja a kezébe a billentyűzetet, hogy de kinek van évi 648e Ft-ja autóra, meg az értékvesztés, és egyébként is ők ennyiért jóállapotú használt Rolls Roycet vesznek, de számoljunk egy kicsit. A fenti konstrukció alternatívája, hogy veszel egy 1.2M Ft értékű 2008-as 147-est. Erre ha szerencséd is van 5 év alatt garantálom, hogy rá kell költeni legalább 1.5M Ft-ot (javítások, műszakik), és úgy sem lesz tökéletes, csak maximum használható, és az értékéből veszít még 600e Ft-ot, vagyis 5 év alatt elment rá 2.7M Ft, amiből ha eladod visszajön 0.6M, tehát átlagosan havi 35e Ft-ba kerül mindenestül. (Ha szerencséd van!)
Ezzel szemben az új kocsira elmegy 5 év alatt 1.2M + 5 * 12 * 54e = 4.44M, a futamidő végén a maradávnyérték 1.5M Ft, a kocsi értéke kb. 2M Ft, tehát ha itt inkább kiszállsz, havi 65e Ft ment el rá átlagosan. Benzint, olajcserét, adót nem számítok, mert az összességében mindkét esetben kb. ugyanannyi.
Tehát átlagosan havi 30e Ft-al kerül többe, hogy:
-vadonatúj autóval járj, nem egy 10+ évessel
-biztonságosabb autóval járj
-nincs rizikó, nem kell aggódni, hogy átver-e az előző tulaj, nyugodtan aludhatsz
-minden működik az autódon, nem frusztrál folyton a sok apró baj, hiszen garanciális
-ha a havi 54e Ft nem bizonyult problémának, 5 év után ismét új kocsid lehet 0 Ft ráfizetéssel
Ha a Toyota derogál, a Fordnál is van hasonló konstrukció, vagy kereshetsz egy márkafüggetlen pénzintézetet. Hangsúlyozom, hogy mindez akkor működik, ha van rendes fizetésed, és megteheted, hogy ennyi pénzed az autóban álljon. De ha ezek teljesülnek, nekem ez nem hangzik nehéz döntésnek. A pénzügyi műveltség nem áll meg ott, hogy ne költsük el a pénzünk és slussz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!