Melyiket érdemesebb megvalósítani? Melyik lenne a gazdaságosabb?
Van egy gyárias állapotú Simsonom.
Szeretnék egy dinamikus, viszonylag gyorsabb motort.
Két választás között vacillálok:
- Ezt a Simson "tuningolni"(60ccm, rezó, gyújtás,stb). Tudom, hogy sokan mondják, hogy nem éri meg, de valaki szerint meg hú de jó. B-s jogsim van, ezért előnyösebb ez a választás.
- A másik az, hogy letenném az A2-es jogosítványt és vennék egy MZ ETZ 125 vagy 250-est. Az ismerősömnek pont van egy eladó 250-es.
Kérdésem az lenne, hogy melyikbe éri meg befektetni? A tuningolt Simson hátránya lehet a magas fogyasztás, gyorsan kopó alkatrészek, esetleg megbízhatatlanság a silány alkatrészek miatt. (+ a rendőrt is szúrhatja a dolog.)
MZ-nél pedig megvásárolni a motort, letenni az A2-es jogsit, ami ugye plusz idő, illetve átnézetni a motort, mert nem teljesen lehet rendben.
Illetve melyik lenne alkalmasabb hétvégi és napi(20-30km) használatra?
Osztom én is első véleményét.
Tedd le az A2őt aztán inkább gyűjt egy normális modernebb 125 vagy 250es motorra.
Egyik sem. El kéne már felejteni ezeket az NDK gyártmányú csodákat, gyengék, megbízhatatlanok, sokat fogyasztanak.
Az "én simsonomat sosem kellett szerelni, vitte a 90-et 2,5 liter fogyasztással" jellegű hozzászólók kíméljék meg magukat a hozzászólástól, attól hogy leírják, még nem lesz igaz.
Ha motorozni akarsz akkor vegyél egy új robogót és azzal lehet, nem kell sufnituningolni.
Az 50 ccm-től a 650-ig van választék. Ezeken ráadásul szélben meg hidegben sem fázol annyira mint a másikon.
Persze tudom itt többet kell kiadni érte, de az állandó javítás is viszi a pénzt.
Meg ha emiatt az agyon javított motorral egypárszor nem érsz be a munkahelyre még csúnyán is néznek rád.
A napi 30 km az 15 km egyirányban még egy 50-es robogóval is kényelmes.
Tisztelt Kérdező!
Legjobb tudomásommal M53 blokkal szerelt S50b motorja van, melyet nem lehet érdemben tuningolni, ha mégis akkor nagyon kézzelfogható eredménye nem lesz, azaz a dinamikája nem fog változni.
Simson m53 blokk gyújtás módosítással, rezonátor kipufogóval és fúrt 60-as hengerrel, csak minimálisan lesz jobb, mint a gyári állapotában. Simson nem lesz jó választás.
MZ ETZ is nagy csalódást fog okozni, mert ezeket a motorokat sem lehet úgy, dinamikusan motorozni, ahogy egy átlagos 125-ös motortól elvárná az ember.
A kérdés kicsit sakk matt helyzet. Előttem szólókkal csak részben egyetértve beszélem le ezekről a számomra nagyon kedves motorokról. Én bevallom rajongok a régi NDK motorokért, de be kell vallanom a mai közlekedési helyzethez ezeket a motorokat tényleg csak hobbi célokra szabad használni.
Nekem jelenleg 6db Simson-om van most SR2-től S53 ig bezárólag és pár Pannónia, Csepel, Panni, Berva, de ez csak gyűjtemény.
Motorozni egy Piaggio Liberty kismotorral városba, ha túrázok akkor BMWR1200GS motoromat használom.
Kérdező!
Első olvasásra egy pozitív dolognak tűnt, hogy retró típusokban gondolkodsz, úgymint Simson, illetve ETZ.
Viszont amikor megkérdezted, hogy melyik gazdaságos és a melyikbe éri meg befektetni, azonnal elillant a varázs. :(
Ilyen szemlélettel vásárolj inkább befektetési kötvényt, kincstárjegyet vagy ehhez hasonlókat.
Az öreg járművek szeretete nem a "megéri/nem éri meg" kérdésről szól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!