Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyiket érdemesebb megvalósít...

Krómgyűrű kérdése:

Melyiket érdemesebb megvalósítani? Melyik lenne a gazdaságosabb?

Figyelt kérdés

Van egy gyárias állapotú Simsonom.

Szeretnék egy dinamikus, viszonylag gyorsabb motort.

Két választás között vacillálok:

- Ezt a Simson "tuningolni"(60ccm, rezó, gyújtás,stb). Tudom, hogy sokan mondják, hogy nem éri meg, de valaki szerint meg hú de jó. B-s jogsim van, ezért előnyösebb ez a választás.


- A másik az, hogy letenném az A2-es jogosítványt és vennék egy MZ ETZ 125 vagy 250-est. Az ismerősömnek pont van egy eladó 250-es.


Kérdésem az lenne, hogy melyikbe éri meg befektetni? A tuningolt Simson hátránya lehet a magas fogyasztás, gyorsan kopó alkatrészek, esetleg megbízhatatlanság a silány alkatrészek miatt. (+ a rendőrt is szúrhatja a dolog.)

MZ-nél pedig megvásárolni a motort, letenni az A2-es jogsit, ami ugye plusz idő, illetve átnézetni a motort, mert nem teljesen lehet rendben.


Illetve melyik lenne alkalmasabb hétvégi és napi(20-30km) használatra?



2019. ápr. 8. 18:08
 1/7 Szecessziós Vájling ***** válasza:
Egyikbe sem. Miért? Mert 10 évvel ezelőtt is ugyanez a kérdés merült fel az akkori fiatalokban. Sőt, 20 évvel ezelőtt is, mert már akkor is ezek számítottak olcsó, elérhető motornak. Akkor még lehetett valamelyik választás mellett érvelni, azóta az a különbség, hogy már 2-3 generáció is belerakta a maga tanuló kilométereit ezekbe a vasakba, gyakorlatilag hulladék az összes (gondolom a "gyárias" állapotú Simson is olyan, hogy már a környék összes tizenévese esett-kelt vele, s egy csavar sem eredeti rajta). Veteránnak, hobbimotornak jók lehetnek (főleg az MZ), de napi használatra ezeket felejtsd el, arra vegyél valami Apriliát vagy Yamahát.
2019. ápr. 8. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 dirtboy ***** válasza:

Osztom én is első véleményét.

Tedd le az A2őt aztán inkább gyűjt egy normális modernebb 125 vagy 250es motorra.

2019. ápr. 8. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Egyik sem. El kéne már felejteni ezeket az NDK gyártmányú csodákat, gyengék, megbízhatatlanok, sokat fogyasztanak.


Az "én simsonomat sosem kellett szerelni, vitte a 90-et 2,5 liter fogyasztással" jellegű hozzászólók kíméljék meg magukat a hozzászólástól, attól hogy leírják, még nem lesz igaz.

2019. ápr. 8. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
57%

Ha motorozni akarsz akkor vegyél egy új robogót és azzal lehet, nem kell sufnituningolni.

Az 50 ccm-től a 650-ig van választék. Ezeken ráadásul szélben meg hidegben sem fázol annyira mint a másikon.

Persze tudom itt többet kell kiadni érte, de az állandó javítás is viszi a pénzt.

Meg ha emiatt az agyon javított motorral egypárszor nem érsz be a munkahelyre még csúnyán is néznek rád.

A napi 30 km az 15 km egyirányban még egy 50-es robogóval is kényelmes.

2019. ápr. 8. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

Legjobb tudomásommal M53 blokkal szerelt S50b motorja van, melyet nem lehet érdemben tuningolni, ha mégis akkor nagyon kézzelfogható eredménye nem lesz, azaz a dinamikája nem fog változni.

Simson m53 blokk gyújtás módosítással, rezonátor kipufogóval és fúrt 60-as hengerrel, csak minimálisan lesz jobb, mint a gyári állapotában. Simson nem lesz jó választás.


MZ ETZ is nagy csalódást fog okozni, mert ezeket a motorokat sem lehet úgy, dinamikusan motorozni, ahogy egy átlagos 125-ös motortól elvárná az ember.

A kérdés kicsit sakk matt helyzet. Előttem szólókkal csak részben egyetértve beszélem le ezekről a számomra nagyon kedves motorokról. Én bevallom rajongok a régi NDK motorokért, de be kell vallanom a mai közlekedési helyzethez ezeket a motorokat tényleg csak hobbi célokra szabad használni.

Nekem jelenleg 6db Simson-om van most SR2-től S53 ig bezárólag és pár Pannónia, Csepel, Panni, Berva, de ez csak gyűjtemény.

Motorozni egy Piaggio Liberty kismotorral városba, ha túrázok akkor BMWR1200GS motoromat használom.

2019. ápr. 9. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 veterán vas ***** válasza:

Kérdező!

Első olvasásra egy pozitív dolognak tűnt, hogy retró típusokban gondolkodsz, úgymint Simson, illetve ETZ.

Viszont amikor megkérdezted, hogy melyik gazdaságos és a melyikbe éri meg befektetni, azonnal elillant a varázs. :(

Ilyen szemlélettel vásárolj inkább befektetési kötvényt, kincstárjegyet vagy ehhez hasonlókat.

Az öreg járművek szeretete nem a "megéri/nem éri meg" kérdésről szól.

2019. ápr. 9. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Ne értsen félre! Imádom én is az NDK motorokat, pont ezért írtam ki a kérdést, mert modernebb motort nagy pénzért tudnék hozzájutni. Engem is magába ejtett a veterán motorok "varázsa". Ezekszerint én fogalmaztam rosszul. A fent említett két opció közül melyik a legideálisabb döntés?
2019. ápr. 10. 17:55

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!