Miért tartják "problémás autónak"? Tényleg ez gyakori szerviznek számít?
A munkahelyemen, mivel autóipar gyakran téma ez.
Nekem egy B7-es Passatom van, 2.0 TDI, évi cirka 30 ezer kilométert megyek vele.Ebből adódóan, néha szoktuk a szervizt látogatni.
A motorjával még nem volt baj, csupán bosszantó, elektromos hibák.
Egyszer volt vele komolyabb probléma, akkor nem akart beindulni.Ez már gombbal indul és nem kulccsal és valami elmacskásodott benne.
A kollégák azt mondják, nem vennének újabb generációs Volkswagent mert kényesek.Meg sorolják azt az idióta F betűs marhaságot, Ford-Francia-Folkswagen.
Ellenérvnek azt szoktam mondani,hogy, ez az autó nagy igénybevételnek van kitéve, ugyanis évi 30 ezer azért nem kevés és többször kell szerelőhöz vinni, mint annak az autóját, aki csak évi 10 ezret vagy annyit sem megy vele.
Évente több alkalommal kell szervizbe vinni.De tegyük hozzá, hogy felszerelt példány.
Amelyik autó sokat tud, annak bizony magasabbak az igényei.
A kollégák a japán autókat istenítik.
Én egyáltalán nem értek egyet ezzel.Ültem kollégám pár éves Toyotájában, az anyaghasználat olyan, mintha az Aliexspressről rendelték volna, KB a Dacia szintjén van.Látszik,hogy nagyon sokat spóroltak.
Továbbá a kidolgozottság, ergonómia is messze elmarad a VW-től.
Ez a problémás autó jelenség egy olyan dolog, hogy én anyagi okokból mindig csak a kb 5 forintos kategóriából válogattam, ehhez képest egyikkel se volt soha semmi bajom.
Akinél meg valami beszrik, annál beszrik minden.
Nyilván az a megbízható autó, ami a legminimálisabb odafigyeléssel is elmegy minél messzebbre.
De ilyen már eleve jóideje nem létezik, főleg, amikor lassan már elvárás, hogy bárányfelhőket gyártson melléktermékként egy autó, mindezt 10 Forintos előállítási költségből.
ha a toyota megbízhatósága kell egy vw kényelmével, akkor járj lexussal.
a toyoták árban kb ott vannak, ahol a kategóriatárs vw-k. a jobban tervezett és kivitelezett műszaki tartalom árát vissza kell hozni a sallang anyagok minőségén, hogy árversenyben tudjanak maradni.
szóval adott összegért választhatsz hogy kevesebb kényelem, vagy kevesebb megbízhatóság :)
A VW azért egy nevetséges márka, mert ha a német cégvezetés nem hazudozott volna összevissza évtizedeken keresztül az autóik technikai részleteiről, műszaki hibáiról vagy megbízhatóságáról akár vállalható is lehetne. De nem az. Nehogy azt hidd, hogy a VW dieselbotrány volt az első, mikor megpróbáltak eltusolni egy ügyet - ahogy most a BMW nem meri bevállalni a kiégő autói hivatalos úton történő visszahívását úgy a VW (és Merci) is nagyon gyakran inkább jogi úton próbálja meg elrettenteni az ügyfeleit a kártérítési igénytől, mintsem hogy elismerje a hibákat. Az EU-nak és a tagállamoknak is van saját hivatalos visszahívási rendszere (ez pl. a brit: [link] ), amibe minden hiba bekerül. Már ha jelentik, mert ezek a gyártók inkább nem szokták, ezét sokkal több visszahívást fogsz találni az adatbázisokban mondjuk egy Peugeotra vagy Suzukira, mint egy VW-re.
A Subaru legutóbb pl. olyan piszlicsáré dolog miatt állította le a gyártósorait és rendelt el visszahívást, mert bizonyos ritka vegyi anyagok oldhatják a féklámpa műanyagait (2,5 millió autót hívtak vissza 20 előfordulás miatt). A 2000-es évektől kezdve a Fiat és PSA is mindig inkább vállalta, hogy idióta hibák fényre kerülése miatt nézzék hülyének őket, de ma már visszahívnak egy hibás hátsó csomagtér-teleszkópot is, ha úgy kívánja a tisztesség. A Suzuki ~15 év távlatából rendelt el visszahívást a magyarországi gyártású Swiftek hibás futóműveire. Na ilyeneket a VW, BMW, Merci (és egyébként néha a Volvo) nem nagyon csinálna meg, inkább eltusolják és ha az ügyfél reklamál ügyvédekkel küldik el a csudába vagy egyedi esetként kezelik a problémáját. Tök rendben van, hogy nagy igénybevétel miatt minden autó szervizigénye megnövekszik - ezzel nem lehet vitatkozni - csak lehet, hogy a csere érett alkatrészek egy részére a Toyota szervizben azt mondanák, hogy "hopp, ez gyári hibás, visszahívott alkatrész, mi álljuk az árát", míg a VW-nél ez a márkaszellemmel ellentétes. Ott azt kell mutatni, hogy az autó gyárilag hibátlan kivitel és a német megbízhatóság mintapéldánya, vagyis az, hogy valami gyanúsan gyakran cserélt alkatrész esetleg rossz konstrukció volna elképzelhetetlen.
Mondjuk azért a japán autókat sem kell isteníteni, a 2éves céges civicem már 6x járt nemtervezetten szervízben és még mindig karácsonyfa néha a műszerfal. (aksi,start-stop,önindító)
Amondó vagyok ma bármit veszel az lehet hogy jó lehet hogy nem, ez 50-50%.
Hát mert problémás.
2007es accordom most került eladásra mert már nyoszorgott az ülése.
Ennyi. Nyoszorgott az ülés. 12 év alatt és idegesített.
Ha 10 ezrenkent vittem volna szervizbe esküszöm felgyujtottam volna.
Neked meg ez normális.
Viszonyitas kérdése minden
a 3 F betüs mondás nem így van
Ford,Francia,Fiat
régen így mondták
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!