Miért kell vezérlést cserélni a mai autókon?
Azért mert ez is egy kopó alkatrész, megadott idő és használat után elhasználódik az anyaga, elkopnak a fogak.
A szíj azért előnyös mert olcsóbb a gyártónak és könnyebb cserélni is. Viszont fontos, hogy ténylegesen cseréljük le amikor kell, mert ha elszakad, akkor komoly kárt tud okozni. A megadott idő és km intervallumon belül, egyébként 99,99%, hogy nem szakad el.
Bizonyos autókban még mindig használnak vezérműláncot egyébként.
Fordítva tetted fel a kérdést: nem a szíj használata a modernebb, hanem a láncé. Régen minden motor vezérműszíjas volt, a '90-es évektől kezdtek el terjedni a vezérműláncos motorok.
Egyébként gyakorlatilag lényegtelen, hogy melyiket használják: a lánc tovább bírja papíron, de sokkal több a hibalehetősége és nehezebben szerelhető. A szíj igénytelenebb, de van egy kis slipje, így erősebb és precízebb motorkhoz nem használják.
A lánc tovább bírja mint a szíj, de cseréje nehezebb és sokkal drágább....viszont az se feltétlen igaz,hogy tovább bírja a lánc. Vannak olyan tutin kitalált problémás autók (köztük az enyém is) aminek köztudott alap baja a láncnyúlás stb
Autót vettünk és alapból szíjcsere ,nem tétel. Most láncos autót vettem mint írtam,mondtam szerelőnek,hogy lánccsere,mondta,hogy se hangja se baja,nem kell. Mondtam neki ismét,hogy lánccsere,elkezdte mondani mit és,hogy és akkor kb mennyiért...mondtam neki,hogy ha hangja lesz majd akkor cserélünk :D
2101-es Ladám 1978-ból vezérműláncos volt.
.
.
.
Az előző autóm 2005-ös volt: szíjas.
A mostani 2018-as gyártás: láncos.
Tehát szerintem nem igazán kortól függ. Ma is gyártanak láncos és szíjas motorokat is.
Én a magam részéről a szíjat jobban kedvelem, mert hangtalan. A láncnak mindig van egy jellegzetes surrogása, csörömpölése még új 0km-es autóknál is.
Ezen kívül a szíjat 100.000km/10 évente kellett cserélnem. Gyári készlet márkaszervizben megállt 60-70eFt-ból. A mostani láncos is állítólag legfeljebb 150.000km-t bír és csere. Sokkal drágább. Ott kezdődik, hogy ennél a típusnál szanaszét kell hozzá bontani a motorteret. A vezérlést valamiért áttervezték a váltóoldalra. Tehát kapásból váltó ki, így kezdődik a dolog. Maga a készlet is sokkal drágább. Egy "egyszerű" vezérlés csere százezrekben lesz mérhető. Ahhoz képest, hogy ilyen drága, nem bír sokkal többet. És cserébe még folyamatosan zörög is.
Egy mai autóban biztos nem mernék fél milló km-t menni lánccsere nélkül. A mai autóknak sokkal nagyobb a literteljesítménye és a nyomatéka, mint régen. Emellett tele vannak szelepvezérlés állító okoskerékkel, egyéb olyan dolgokkal, amik a régi autókan nem voltak. A súlycsökkentés miatt sok alkatrész műanyag. Pl nálam a szelepfedél (nem csak a rajta lévő burkolat!) teljes egészében műanyag. Ezen meglepődtem. A lánckerekek esetenként olyan vékonyak, mint egy pénzérme.
Érdekes a gyártó előírása szerint, vagy panasz esetén, pl fokozódó csörömpölés, cserélni.
Csak annyit tennék hozzá érdekességként (az eredeti kérdéshez) hogy a mostani benzines Golfokban szíj van és nem kell cserélni.
A szervizkönyvsz szerint 390 ezer km. után 30e km-enként ellenőrizni kell, és cserélni, ha indokolt (előírt csere periódus nincs). Szíj, nem lánc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!