Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van indexnél ez a hiba?

Miért van indexnél ez a hiba?

Figyelt kérdés

Van egy yamaha dt 125 r motorom.


Röviden: Letört a bal hátsó indexlámpa és ezután ha balra indexelek akkor csak elöl villog(na) de nem villog hanem folyamatosan világít, gondolom kell neki hátulra is hogy rendesen működjön. Vettem egy másik index lámpát de abban nem 20 wattos hanem 10 w-os izzó van és a 10 watossal ugyanúgy nem villog hanem csak világít. Ha meg az épen maradt oldalról átkötöm balra a régebbi 20 wattosat akkor bal oldal is ugyanúgy megy..


Eléggé ellentmondásos ez nekem hogy miért pont azzal teszi rendesen a dolgát ami nagyobb áramot vesz fel..

Valaki tudja erre a magyarázatot?


Plusz még az van hogy ha a 10 wattos izzó van benne akkor ugye nem villog , de ha az alapjáratnál kicsit magasabb a fordulat akkor már megy... nem értem ez teljesen ellentmondásos..


2019. márc. 22. 16:39
 1/9 anonim ***** válasza:
rakjál bele ellenállást
2019. márc. 22. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Köszi, azt én is tudom, de a dolog miértje érdekel, és nem a tünetet szeretném kezelni. Ha ezáltal megtudom mi a baj akkor inkább megjavítom.
2019. márc. 22. 17:26
 3/9 anonim ***** válasza:
Nyílván a relét egy bizonyos watt számhoz igazították és csak azzal működik jól.
2019. márc. 22. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Hétköznapi nyelven:Mert a reléjét a hőhatás működteti,amit a felvett áram melegít.Minél nagyobb a felvett teljesítmény annál nagyobb hőhatás éri a relé bimetál érintkezőjét.Ha kapcsolod az indexet,akkor behúz a relé,zárja az áramkört,de ettől melegszik a bimetál fém,aminek van egy ellenállása,amin wolfrám érintkező van.Mikor elért egy bizonyos hőfokot ez a bimetál oldja a két fém hőtágulása miatt,mert az egyik fele jobban tágul mint a másik és ezért eltávolodik a két érintkező egymástól.De ez miatt megszakad az áramkör és a bimetál hűlni kezd.Mikor veszít a hőmérsékletéből és egy bizonyos hőfokra visszahűl,akkor megint zárja az áramkört és ez addig ismétlődik még az indexkapcsolóval zárod az áramkört.

A kisebb teljesítményű izzók kis áramfelvétele miatt nem tud eléggé felmelegedni a bimetál,hogy oldani tudja az áramkört és ezért világítanak folyamatosan az izzók.

2019. márc. 22. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszi, utolsó! Nagyon hasznos választ kaptam, megy a zöld, és arra mi a magyarázatod hogy ha viszont egy kis gázt húzok neki akkor bár akkor sem tökéletesen de elkezd működni a gyengébb izzóval is?
2019. márc. 22. 22:09
 6/9 A kérdező kommentje:

Azthiszem rájöttem erre is, de azért javíts ki ha tévedek.


Amikor gázt adok neki és megemelkedik a fordulatszám akkor pl a tompított fényszóró is erőteljesebben világít, mivel a generátor magasabb feszültséget állít elő. Emiatt nem csak a normál lámpák világítanak jobban de az irányjelzők is, a magasabb feszültség miatt. Mivel magasabb a feszültség több áramot vesz fel, mivel több áramot vesz fel és erősebben világít ezért a bimetálon is több áram megy keresztül, ezért olyankör működésbe lép..

2019. márc. 22. 22:14
 7/9 anonim ***** válasza:
Így igaz.
2019. márc. 23. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
rakjál bele akkumulátort és jó lesz, ja és irányjelzőbe nem teszünk se gyengébb se erősebb izzót a gyárinál, mert befolyásolja a villogás sebességét.
2019. márc. 24. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Van benne akkumulátor.
2019. márc. 24. 17:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!