Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen fékbetéttől szokott...

Milyen fékbetéttől szokott sípolni a rallyautók fékje?

Figyelt kérdés
Ferodo DS3000? Vagy már a 2500-tól is? Vag yEBC-ból melyik?
2019. márc. 20. 16:03
 1/6 Szecessziós Vájling ***** válasza:
Nem a fékbetét okozza a sípolást, hanem az, hogy telemegy kosszal, s mikor a tárcsa és fékpofa összeér az apró homok- és por részecskék súrlódnak erőteljese fékezéskor. Bármely közúti autó új fékjével el lehet érni hasonló hangot. Pont ugyanolyat nem, mert az ABS miatt egyszerre sosem lesz akkora fékerőd.
2019. márc. 20. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
De a rallyautók fékje akkor is sípol ha kicsit fékeznek, pl a depóba araszolás közben is.
2019. márc. 20. 16:36
 3/6 anonim ***** válasza:
Azért sípol, mert hideg. Kerámia féket használnak leginkább az autósportok nagy részében.
2019. márc. 20. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Szecessziós Vájling ***** válasza:
Kerámia fék az, amin a tárcsa készül valamilyen kerámiából porkohászati eljárással. A fékbetétbe (közúti és verseny felhasználásra egyaránt) már azóta szórnak mindenféle kerámia szemcséket, mióta az azbesztet betiltották, de ettől az nem lesz kerámia fék, legfeljebb olcsó marketingfogásként szokták e néven hirdetni. Rally és off-road versenyautókon NEM használnak semmilyen kerámia féktárcsát, mert az első kátyú vagy útpadka után kettétörne, s valószínűleg az ugratókat sem viselné túl jól (túl rideg) - kerámia kizárólag pálya autókra alkalmas. A kérdező az aszinkron (tolókerekes) váltó jellegzetes hangját keverheti össze a fékkel: https://www.youtube.com/watch?v=rTQi86fx2D4
2019. márc. 20. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Azért utoljára versenysportban talán 1940-50 környékén használtak utoljára tolókerekes (aszinkron) váltót (esetleg a közúti közlekedésben a Csepel teherautó és a traktorok. Kinek lenne ideje kivárni, hogy a fogaskerekek azonos sebességre lassuljanak? :) ). Te a kapcsolókörmös váltóra gondolsz, de amúgy bármely egyenes fogazás sír.


Kérdező: A versenyautók fékbetétjei jóval magasabb hőmérsékleten dolgoznak, mint az utcai autóké. Teljesen más az összetétel, cserében nehezebben melegszik el, nem lesz nyúlós, és a vörösen izzó tárcsánál is még hatékonyan lassít. Általában keményebb anyagokból készülnek, amik 3-400 °C környékén kezdenek puhulni, ergo ott van hatékony fékhatás, ezért melegítik nagyon sokan a rajtvárakozóba menet a féket. Utcára pont ezért nem is jó, mert ha valamiért hirtelen nagyot kell fékezned, akkor nem fogsz tudni időben megállni, és vakarhatod a fejed, amikor összetolod a sort a piros lámpánál :). Ergo: Ha ezek a fékek sípolnak, akkor hidegek és nem fognak. Tehát, ha sípol, akkor rossz. Hogy a kérdésedre is válaszoljak: A DS3000 már elég jól sípol, a 2500 kicsit gyengébb, de ez is tud. EBC az próbálja ezeket csökkenteni, de a Bluestuff már ott is nyikorgós. Esetenként a Pagid és a Hawk versenybetétjei is nyikorognak. Utcán nem menő, ha nyikorogsz :)

2019. márc. 20. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm utolsó, hogy korrektül válaszoltál és nem próbáltál meg hülyének nézni mint a többiek ;)
2019. márc. 21. 07:16

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!