Milyen fékbetéttől szokott sípolni a rallyautók fékje?
Azért utoljára versenysportban talán 1940-50 környékén használtak utoljára tolókerekes (aszinkron) váltót (esetleg a közúti közlekedésben a Csepel teherautó és a traktorok. Kinek lenne ideje kivárni, hogy a fogaskerekek azonos sebességre lassuljanak? :) ). Te a kapcsolókörmös váltóra gondolsz, de amúgy bármely egyenes fogazás sír.
Kérdező: A versenyautók fékbetétjei jóval magasabb hőmérsékleten dolgoznak, mint az utcai autóké. Teljesen más az összetétel, cserében nehezebben melegszik el, nem lesz nyúlós, és a vörösen izzó tárcsánál is még hatékonyan lassít. Általában keményebb anyagokból készülnek, amik 3-400 °C környékén kezdenek puhulni, ergo ott van hatékony fékhatás, ezért melegítik nagyon sokan a rajtvárakozóba menet a féket. Utcára pont ezért nem is jó, mert ha valamiért hirtelen nagyot kell fékezned, akkor nem fogsz tudni időben megállni, és vakarhatod a fejed, amikor összetolod a sort a piros lámpánál :). Ergo: Ha ezek a fékek sípolnak, akkor hidegek és nem fognak. Tehát, ha sípol, akkor rossz. Hogy a kérdésedre is válaszoljak: A DS3000 már elég jól sípol, a 2500 kicsit gyengébb, de ez is tud. EBC az próbálja ezeket csökkenteni, de a Bluestuff már ott is nyikorgós. Esetenként a Pagid és a Hawk versenybetétjei is nyikorognak. Utcán nem menő, ha nyikorogsz :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!