Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tomos márkáról mit lehet tudni?

Tomos márkáról mit lehet tudni?

Figyelt kérdés

Tomos Bt 50-et szeretnék vásárolni 1. motornak.

-Mennyire karbantartás igényes gépek?


-Megbízható gépek?


-Magasságom 183 cm, ahogy a gépkönyvét megnéztem, elmenne az ülés pozíciója.


-Végsebesség? (munkába járáshoz használnám szóval nem száguldozásra csak legyen egy közepes 50-60 km/h-s utazó tempója)


-típus hibái mik lehetnek (szokásos 2t hibákon: karbi, légszűrő koszolódáson kívül)


-illetve, mennyit érhetnek felfúratva (dugattyúcsere miatt) normális kinézetben/állapotukban



Hallottam szerb osztálytársaimtól hogy náluk sz.rásig van minden piac/ motoros üzlet Tomos alkatrészekkel, de itthon nem igen találni csak 1,2 webshopot, ott is univerzális alkatrészek amik gondolom jók a Bt50-hez is, de nem értek hozzá így örülnék ha valakitől ezekről az univerzális alkatrészekről felvilágosítást kaphatnék.



Műszaki ismereteim vannak, de motorikusan eddig csak Babettába nyúltam bele (kis érték, kisebb felelősség)



Köszönöm, ha elolvastad a kérdésem és a leírást!


Kíváncsi vagyok tapasztaltabbak véleményére.



2019. márc. 18. 17:34
 1/9 anonim ***** válasza:
5%
noname kínai foss 10 000km-nél elkopok a henger fala
2019. márc. 18. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__97..

Nálunk szinte senki nem ismeri, nincs hozzá alkatrész sem.

2019. márc. 18. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:
100%

Először is azzal kezdeném, hogy nem kínai, hanem Szlovén :)

Tomos BT 50-esen ha minden cucc gyári(kipufogó,karburátor,henger,gyújtás stb), akkor nem szokott különösebb baja lenni. Gyújtása gyárilag megszakító nélküli, szóval az is elnyűhetetlen kategória.

50 köbös motorhoz képest jól mennek, arról nem is beszélve, hogy nagyon túlvannak méretezve, szóval ott tuningolod ahol csak akarod, a motorja rengeteget képes kibírni ha megfelelően össze van szerelve.

Gyári adatok szerint 80 km/h-ás tempót tud, de ez általában már gyárilag sem ennyi, hanem több :D

Fogyasztás gyári adat szerint 2,8Liter/100km

Árat nemtudok mondani, hogy mennyit érhet mivel változó, lehet venni 200 euróért is olyat ami már kinézetre is okés, de lehet venni 700 euróért is :D

A hengerjére elég sok túlméret van, 38 mm-től 42,5 mm-ig fél miliméterenként lehet bele kapni dugattyút, jobb és rosszabb minőségűt is egyaránt

Nem bonyolult a szétszerelése és összerakása, nincs elkomplikálva a motor, egyszerű és nagyszerű megoldások vannak benne.

En imádom őket :D

Remélem a segítségedre voltam :D

2019. márc. 19. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm utolsónak a választ 😊 lehet rárepülök egyre! Hátha megbízható útitárs lenne.
2019. márc. 20. 15:19
 5/9 anonim ***** válasza:
Hiába emeled ki a kérdést , nem igen kapsz rá bővebb választ.
2019. ápr. 22. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
A robi52 egy isten gep, es az biza tomos motoros
2019. ápr. 23. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Igen, én is csak a kapagépből ismerem ezt a motort. :)
2019. máj. 5. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Imádom a Robi 52 hangját, eddig csak onnan ismertem, most néztem utána milyen baba motorokat is gyárt(ott)
2022. aug. 9. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nekem francia motoros Robi 50-esem, meg ez az 52-esem volt. Klasszikus kétütemű hangja volt mind a kettőnek. Hangra nagy különbséget én nem hallottam rajtuk.
2022. aug. 10. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!