Szelepfedél tömítés cserénél észrevettem egy kis lerakodást a motorban, mivel lehetne kitisztítani?
Az előző tulaj valószínűleg nem figyelt annyira az olajcserékre, látszik is a nyoma.
Mivel lehetne kitisztítani a motort?
Több lehetőségről is olvastam, például szintetikus olajat tenni bele és rövidebb idő alatt cserélni, vagy esetleg ez a HHO motortisztítás ér valamit?
Egy 1.3-as Suzuki Swift lenne az alany, kérdés ha teszek bele full szintetikus olajat (5w-40) az nem fog ártani a motornak? Vagy ha 10w-40-et teszek bele és lecserélem 2-3000km-nél az tisztít valamit?
Van ilyen tisztító cucc, amit olajcsere előtt bele kell önteni a fáradt olajba, őresben 10-percet jóaratni, és utána olajat cserélni.
A HHO az jó cucc, de én is azt mondom amit az első belinkelt. Nekem egy szerelő haverom tanácsolta hogy a fáradt olajat kár ezzel a motortisztító löttyel keverni meg szenvedni vele, persze ha nem akarsz felesleges pénzt kivágni egy olcsó olajra csak a tisztítás kedvéért akkor mehet a használt olajba is. Én úgy csináltam hogy a létező legolcsóbb motorolajat megvettem ami jó is az autóba, és a régi olajat leengedtem majd felöntöttem az olcsóval de nekem az én autómba 4,25 liter van előírva viszont én csak 3 litert tettem bele mert az is elég egyébként erre a feladatra. Aztán öntöttem bele ilyen tisztító adalékot, autót beindítottam és jó 8-10 percig járattam az udvaron, semmi gázfröccs semmit nem erőltettem nem is szabad ilyenkor mint a cikkben is írják.
Amikor ez megvolt motort leállítottam és egyből az autó alá mentem és kiengedtem az olajat és hagytam másfél órát had csepegjen ki minden mert idő mire teljesen leülepszik viszont azt sem akartam megvárni mert akkor nagyon leül az aljára a dzsuva és akkor jóformán olyan mint ha semmit sem ért volna. Mivel nekem eleve gondvolt az olajteknő alsó tömítéssel mert enyhén szivárgott, így vettem hozzá megfelelő tömítést és gondoltam hogy motor tisztítás után akkor lekapom és kicserélem. Így is még volt olaj az alján meg sűrű trutyi is ami nem tudott kifolyni a leeresztőn. nyilván ha elől megemeltem volna hogy hátra lejtsen akkor még jó 2-3 deci kifolyt volna de így sem lett volna 100% os. Szóval ha már lekaptam az alját akkor hagytam hogy még csöpögjön a motorból az olaj kifelé szépen, és az alját oldószerrel jól átmostam ha már neki álltam ennek.
Amikor megvolt a tömítés csere plusz ezzel együtt a szelepfedél tömítést is cseréltem mindent visszaszereltem, és persze az olajszűrő házat is jól kipucoltam. Amikor minden megvolt bekerült az új szűrő, bekerült az új minőségi olaj, igaz hogy nem sajnáltam rá a pénzt, de mivel első olajcserém volt az autóval meg hát kitudja előtte mit tettek bele alapon inkább vettem minőségi olajat a pénzt nem sajnálva rá és azt öntöttem bele, és úgy használtam az autót. Nekem olajcserére az intervallum 10 ezer km-re van illetve 2 évre. Én 5 ezer km után már cseréltem 3 hónappal később és ismét csináltam egy tisztítást de akkor a kiengedett elhasznált olajat szűrtem át 4szer és visszaöntöttem az autóba némi megmaradt tisztítóval és ugyanúgy járattam. Akkor nem cseréltem tömítést, de olaj leengedés előtt az autót elől megemeltem hogy lehetőleg minden kicsorogjon belőle és úgy hagytam jó 2 órán át. Aztán amikor megvolt akkor már nem a legjobb olajat tettem bele, hanem kb azt az átlagosat amit sokan használnak és nem is olyan brutálisan drága sem,azt beleöntöttem és ez így jó is.
Eleve az első tisztítás után változott némileg a teljesítménye, meg a hangja is sokkal lágyabb lett az autónak. A második olajcsere után már nem volt ennyire látványos a változás de itt is észrevettem hogy ennek volt értelme.
Én így csináltam, persze erre több időt kell szánni meg pénzt is, de megérte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!