Ti 4 hengeres 8 szelepes, vagy 3 hengeres 16 szelepes autót választanátok?
Van egy 5 éves Dacia MCV autóm. Most jár le az 5 év garanciája. Nincs vele semmi gondom. Csak a feleségem mondogatja, hogy kisebbre kellene cserélni, amit ő szívesebben vezetne. Most még jó áron el lehetne adni, érdeklődő is van rá.
Ha eladnám körülbelül 900000 Ft hozzáadásával vehetnék egy ugyanilyen felszereltségű új Sandero-t. A régi Sandero ugyanolyan 4 hengeres 8 szelepes volt, mint az MCV-m, de a mostaniba már 3 hengeres 12 szelepes motort tesznek. Nekem valahogy nem szimpi a 3 hengeres motor, bár semmi tapasztalatom vele.
Tartsam meg az MCV-t, vagy érdemes majd egy milcsiért lecserélni? A régi Sandero-val jók a szomszédom tapasztalatai, de az újról semmit nem hallottam.
Van valakinek tapasztalata a 3 hengeressel? Ti mit tennétek?
#4
Én is attól félek, hogy nem kiforrott még a motorja az új Sandero-nak.
Egyébként se szerettem soha a nagy fordulatszámú motorokat, a hosszú löketű, kis fordulatszámú motorok pártján állok. A turbó motorokról azt olvastam, hogy országúton nagyobb sebességnél kevesebbet fogyaszt, de városi közlekedésnél többet, mint a 4 hengeres 16 szelepes. Én legtöbbet éppen a városban járok vele.
( Érdekességként: Az első autóm egy őslény, egy 25 éves R4-essel volt. Az alakja miatt bakancsautónak csúfolták. Hosszú löketű, kis fordulatú motorja volt. Teljesen érzéketlen volt az üzemanyagra, mosóbenzinnel, oktán javító adalék nélkül is vidáman elvitt bárhova. Bütyköltem hozzá egy ultrahangos vízporlasztót, és a keletkezett vízködöt beleeresztettem a beszívott levegőbe. (Véletlenül jöttem erre rá, észrevettem, hogy nagyon sűrű, erős ködben megváltozik a motor hangja.) Határozottan jobbnak éreztem a motort, az ultrahangos porlasztó használatával és a kipuffogó is tisztább lett. Országúton 4,5 - 5 liter benzin volt a fogyasztása 100km-en, + a vízből kb. fél - 1 liternyi óránként. De csak nyáron, mert télen a víz megfagyása miatt nem használhattam. Talán ha erősebb porlasztót tudtam volna csinálni, még érzékelhetőbb lett volna a változás. Vajjon miért nem mennek el ebbe az irányba is a gyártók?
A javulás magyarázata az lehet, hogy a robbanás pillanatában a vízcseppek gőzzé változtak, és ettől nőtt az égéstermék térfogata, és vele együtt a nyomás a hengerben. De ennek mérésére nem volt semmilyen eszközöm, csak elméletben kigondolt magyarázat.)
Nnnna, 8. válaszoló vagyok, hazautaztam szüleimhez és kipróbáltam apám új Loganjét, a 3 hengeres ezres motorral.
Előre leszögezem, hogy összehasonlítási alapnak csak egy jóval régebbi autó van számomra (1,4-es benzines F Astra), szóval nem tudom mennyire hasznosak a tapasztalataim.
A próba során 100-nál szerintem többet nem mentem, addig egészen kultúrált a motor hangereje. Nem vagyok egy nagy szakértő, de az én fülemet nem bántotta a három hengeres hang se (szerintem észre se venném, ha nem tudnám, hogy az).
Papíron talán egy lehelletnyivel gyengébb mint a régi Dacia alapmotor (az azt hiszem 75 lóerős, ez meg 73), bár az említett Astrához képest ez is erős, a Sandero meg gondolom jóval könnyebb mint egy MCV, szóval nem lehet gond.
Más számomra furcsa dolgot nem fejtenék ki, mert ugye lényegében majdnem ilyen autód van (nekem nagyon érzékeny volt előre a fék, meg a kuplung is nagyon "magas" pozícióban "enged" el csak elindulásnál).
Szerintem megér egy próbautat számodra.
Első elindulásnál néztem mint borjú az új kapura, hogy miért nem kezd el gurulni az autó, még a kéziféket is ellenőriztem, mire rájöttem, hogy erről aztán tényleg le kell szállni, hogy elinduljon.
Más autónál is vannak ilyen furcsaságok?
#12
Köszi a beszámolót.
A vezetéssel, erejével, hangjával nincs különösebb aggályom. A megbízhatóságával kapcsolatban olvastam rossz híreket, mert ez egy túlságosan kihegyezett motor. Az is a gyakoribb meghibásodásra utal, hogy a 4 hengeresre 35000 Ft-ért adnak +2 év garanciát, erre a duplájáért. Azt is olvastam, hogy országúti forgalomban kisebb a fogyasztása, mint a 4 hengeresé, de városiban ahol legtöbbet használnám, felmehet 9 lierre is százon. A 4 hengeresét tapasztalatból tudom, országúton 5,6 l/100, míg városi 7,5 télen, 6,8 nyáron, (a klímát nem szeretem, nem használom, de néha be kell kapcsolni, nehogy tönkremenjen, nem nő tőle észrevehetően a fogyasztás.)
Azt is olvastam, hogy amióta szigorodtak a kibocsájtási adatok, kezdenek az autogyárak visszatérni a hagyományos 4 hengeres motorokra, mert ezekkel a kis motorokkal nehezen tarthatók az előírások.
Na, akkor ebből a szempontból jó hírem van: az elektromos ablak az ajtókon van. A vezetői oldali ajtón az első kettő ablaké, az anyósülésnél csak a sajátjáé, továbbá hátul tekerősek.
A duda is a kormány közepére került.
A fogyasztást városban én csak az fedélzeti számítógépről néztem, nem ment 6 fölé. De persze ez nem egy hosszú távú, tényleges fogyasztás, csak amit az autó tippel.
Kipróbáltam hosszabb távon autópályán is ezt a kis 3 hengeres motort (200+ km). 130-nál már 4 ezer fölött forog, 110-120-al autózva még nem olyan hangos, szerintem tűrhető. Pedig rendesen meg volt pakolva a Logan (4 ember + csomagok).
Ha naponta kéne pályáznom akkor nem feltétlenül választanám ezzel a motorral, de alkalomadtán szerintem teljesen megfelelő, a netes leírások alapján én ezerszer rosszabbra számítottam. Mondjuk nem is az a típus vagyok, aki 140-nel akar végig csapatni, inkább kényelmesen vezetek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!