Miért nem csinálnak egyszerű de megbízható autókat?
Mert előírás már az ütközés megelőző rendszer meg hasonló dolgok. Akkor fogyasszon keveset is. Biztonságos legyen masszív erős.
Ezek kötelezően előírt dolgok
A rengeteg előírás, a gyártó érdekei, a vevők igényei és ezeknek a keresztmetszete ami nagyon meghatározzák az új autókat.
Előírások: a jelenlegi technikai tudással könnyen lehetne gyártani egy 1300-as Dacia, régi Lada stb faék egyszerűségű autót amik kimennek a világból, viszont meg kell felelni pl a környezetvédelmi előírásoknak amik rengeteg hibalehetőséget jelentenek, aztán szívsz az EGR-rel, DPF-fel, kínzod az 1.2 turbómotort a nagy kasztniban, stb. Most az egyik fő szempont a károsanyag kibocsájtás minimalizálása, ezért ilyen bonyolultak.
Gyártó érdekei: csinál egy szög egyszerű autót ami soha nem romlik el, megtöltik ezzel a piacot, nem kell senkinek új autó (alkatrész sem nagyon), lehúzhatják a rolót. Ez a kisebbik gond, a nagyobbik az hogy most folyamatosan fejlesztenek, újabb technikákat találnak ki, de ha nem lenne pénzük soha semmi nem változna. Jóvanazúgy hozzáállással még gőzgépekkel közlekednénk.
Vevő igényei: legyen csendes, járjon simán a motor (kettőstömegű), télen fűtse a kezemet a kormány, a seggemet az ülés, nyáron legyen benne hideg, már nagyobb a tempó tehát legyen abs, esp, sötétedjen automatikusan a tükör, már balfsz vagyok parkolni tehát minimum kamera legyen benne ha nem is áll be egyedül.
A telefonod is nagykijelzős, gyorsan merül, könnyen törik, de egy 3310-esen sosem tudtál kérdéseket kiírogatni.
A mai autók egyszerűek és megbízhatóak az átlag ember számára. Hiszen alapvetően semmi dolgod vele, pár kopó alkatrész csere, évente, X km után szerviz, van rá 5 év teljes körű garancia, biztosítás, casco.
Cserébe semmi dolgod vele, nem kell bütykölni, csak használni. És elfut 180-200 ezer km-t meg túlél 10-15 évet.
Azért mert az autógyáraknak az új autó eladásából van profituk. Ha 17-szer vált gazdát az autó, akkor is csak az első eladásból kapnak pénzt.
Akik meg új autókat vesznek általában nem 20 évre veszik, hanem 2-5 évente lecserélik a járgányt. Így az a szempont hogy abban az időben minél jobb legyen, utána meg nem az ő bajuk.
Emellett hogyha mindenki 30 évre venne autót akkor kevesebbet is lehetne eladni.
Gyártói szempontból az a lényeg hogy az első 5 évben míg a garancia tart minél jobb legyen az autó. A többit meg majd megoldja a kedves akkori tulaj.
Mert ma már teljesen mások az előírások és az elvárások, mint 20-30 évvel ezelőtt.
Euro6-ot nem tudja teljesíteni egy 20 éves technika.
5 csillagos töréstesztet, gyalogosvédelmet, stb, szintén nem tudja teljesíteni egy 20 éves technika.
Ma már kevesen vesznek klíma, BC és szórakoztató egység nélküli teljesen puritán autót.
Ma már nem 60-80 lóerős egy átlagautó, hanem egy kis 1.4-estől is elvárás a minimum 100-120-150 lóerő.
20 évvel ezelőtt 15-18mp-es 0-100km-es gyorsulás is elég volt. Ma már ami 10 fölött van, az lomha.
És még sorolhatnánk...
Szerintem igények vannak, csak aztán sokan fel vannak háborodva ha netán költeni is kell az autóra. Olyan ez mint a használt autó vásárlás: legyen patika állapotú, karcmentes, kevés km-rel, első tulajtól, szervizkönyves, de gombokért is lehessen megvenni.
Engem eddig minden autóm 10-12 évig vígan kiszolgált nagyobb összegű ráköltés nélkül, csak karbantartásokkal, kopóalkatrész cserékkel. Sőt utána is jó állapotban adtam tovább őket. De vételkor kicsengettem az új árát, nem próbáltam okosba a sarki nepper behozott ismeretlen előéletű tekert órás taligáját megvenni és hangoztatni úton útfélen, hogy "milyen jó üzletet csináltam, bezzeg akik új autót vesznek mekkora hülyék", mint ahogy itt az oldalon is írják páran. Aztán ha valami tönkremegy rajta és költeni kell rá, akkor persze megy az adott márka szidása, hogy micsoda egy fostalicska. Az illető még véletlenül sem magában keresi a hibát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!