Vezérműlánc csere?
Adott egy 2007-es opel astra G 1.4 twinport.
Láncos motor. Szervízkönyve nem említ lánc cserére semmiféle adatot.
Az autóban most lesz 160 ezer km. Gyári lánc van még benne. Kb 20 reggeli indításból 1 indításnál csörög a lánc kb 1 másodpercig. Mit javasoltok? Cseréltessem vagy ez ráér még? Z14xep a motorkód. 10w40 olajjal van használva.
Ha kellene cserélni most már akkor mit vegyek hozzá? Kedvezményem van a bárdinál ezért én venném meg a cuccot. Milyen márkát javasoltok hozzá? Valamint komplett szettet vegyek? Febi 60-80 ezer körül van az megfelel?
Mit reméled te, te betyár. Miért lenne az neked jó, teee!
Gyárit nem találtam. Nincs gyári, csak utángyártott.
Ez a szerelő ez ismerősöm, ez a szakmája is meg ért is hozzá. De ő teli áron szerzi az alkatrészt szóval ő azon nem keres. Szóval a munkadíja így is úgy is annyi..
Munkadíj amúgy se szerepelt a kérdésemben.
nekem a héten volt lánccsere,nem nagyon van olyan szerelő aki beszereli azt amit te viszel de sok szerencsét hozzá.
a lánc csörgés inkább feszítő patron hibája végett van indításkor de 160ezer km már elég csere érett láncot sejtet,nekem még most lett 139 ezer de már nyúlt.
olajat is cseréltess már akkor egyúttal,úgy is le kell engedni ami benne van.
illetve beszéld meg a szerelőddel hogy okoskereket ne cseréljen ha nincs baja,nálam sem volt baja de az első szerelő egyből mondta hogy cserélni kell.
közben meg 210 ezres alkatrész a gyári okoskerék és csak a lánc nyúlás miatt jelzett hibát nem azért mert neki van baja.
kérdező tévedsz,olyan nincs hogy egy szerelő teljes áron veszi,ha te bemész a bárdiba unixba csináltatsz kártyát veszel pár cuccot neked is lesz elég hamar kedvezményed.
autószerelőknek nagyon sok kedvezményük van,ezért is nem szeretik a hozott alkatrészt mert akkor nekik abból nincs plusz haszon.
ők kifizettetik veled az alkatrész teljes árát,de ők 30-40%al olcsóbban szerezték be.
Alkatrészesként mondom, hogy van külön gyári lán is, gyári szett is, még talán a Bárdinál is. Összes ügyfelünk ezekhez a motorokhoz gyári szettet tesz fel, mert nem akarnak vele pár hónap múlva újra szívni.
Egyébként pedig azt javaslom, amíg csak hidegindításnál, pár másodpercig jelentkezik a hiba, addig felesleges piszkálni.
Ha már ennyire otthon vagy alkatrész beszerzésben, megkérdezhetem, hogy a láncgarnitúra mellé milyen egyéb alkatrészek vannak a listádon, amikre majd egy ilyen cserénél mindenképp szükséged lesz?
A szerelő haveromat még nem kerestem fel de már tervben van. Nem vállalkozó a haverom ezért nincs 48 százalékos kedvezménye, max egy kicsi esetleg. Máskor is én vittem az alkatrészt, nsm volf belőle probléma.
Nekem 48 százalék kedvezményem van.
Rendben akkor keresek gyárit.
Vízpumpa kell még hozzá az biztos. Valamint nem tudom hogy minden tömítést tartalmaz e a készlet. Hűtővíz is gyári még benne, érdemes lenne lecserélni azt is akkor már. Olajat vissza önteném a régit. Mennék vele pár kmt, majd úgy cserélném le. Az új alkatrészeket átmosná a régi olaj. Az újat ne koszolja be egyből
Az a lánc kibírta volna a motor első felújításáig, ha nem 10W-40-es olajjal használnád! A szett vásárlása előtt ellenőrizni kell a vezérműtengely lánckerekeit, mert kétfélével szerelték! Rossz lánckerék beépítése esetén a vez.tengely jeladója nem veszi rendesen a jelet.
A Febi akár jó is lehet, meg rossz is. Igazi meglepi! :) Volt már gyári alkatrész is a dobozukban és román is.
A Kovács autónál van Swag klt. az gyári minőségnek számít.
Egyébként valós km esetén elképzelhető, hogy a lánckerekeket nem is kell cserélni, csak a lánc nyúlt meg az olaj miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!