Az autó akkumulátort (110AH) a töltő 14.5-tel tölti. Úgy tudom az autó generátora max 14.4-el töltheti, ha a felé megy akkor károsodik az akkumulátor. Baj az ha a töltő 14.5-tel tölti?
Nem baj.
Milyen műszerrel mérted?
Egyszerű bolti multiméter, 20 V méréshatáron.
Egy legegyszerűbbnél kicsit jobb ( Maxwell 25301) multiméter DC V állásban +/- 0,5% (+3 digit) pontosságú, ami azt jelenti, hogy 0,1V + - hiba benne van a mérésben, és ehhez képest még a legkisebb helyiértéken 3 értékkel magasabbat is kijelezhet.
nem baj sztem.
nekem szaladt már 17 V fölé is ... igaz, akkor már én ix megijedtem, de sztem az a 0,1V nem gond.
Nem károsodik, kimondottam, csak 14,4V fölött megindul az elektrolitban lévő víz bomlása. (És az újabb akkukra nem is tudsz egyszerűen rátölteni ioncserélt vizet.)
Ezek az olcsó multiméterek, olcsóbb töltők (Lidl 5000Ft-os) sem precíziós kalibrált műszerek, 0,1V-ot simán csalnak. Másrészt 0,1V túlfeszültséggel egy töltés alatt minimális mennyiségű víz bomlik el. Végesebb az akku élettartalma, amint ahogy a vízhiány gondot okozna.
Azt se felejts el, hogy a töltőkábelen is esik feszültség. Ezeket a töltőket nem túl vastag kábellel szállítják, a kábelen és a krokodilcsipeszeknél simám összejöhet 1-2 tized volt feszültségesés.
#3 Nem mis kell rátölteni, ha valóban gondozásmentes, és nem csak rá van írva, mert teljesíti az amúgy elég megengedő szabványt
na de gondozásmentesnél is olykor nem árt, ha rátölt az ember. pl kicsit túlmerül valamiért ...
és érdekes kérdés ez a feszültség, ugyanis nekem márkás töltőm is van olyan, ami 17 - 17,5V körüli fesszel tölt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!