BMW E90 316i (2008) vélemények, tapasztalatok?
Állapot függő, hogy megéri-e. A 316i-ből nagy eséllyel találsz kevesebb Km-eset, de gyengének fogod érezni. Legalább nem szokásosan a legelső évjáratból veszel mint sokan mások (mert az olcsó) és megfizetnéd az árát egy normálisabb autónak. Ez jó pont. 318i, 320i, vagy inkább ezek felette keress valamit. A 316i is jó lehet, de csak ha öregesen autózol. A 320i felettiek már 6 hengeresek ebből a szériából, ha kapsz elfogadhatót ilyenből, akkor vehetsz ilyen nagyobbat. A 323i még nem fogyaszt túl sokat.
Mielőtt megveszed, többször is indítsd be. Először jéghideg motorral, ne legyen még langyos se. Utána amikor már langyos, állítsd le. Beindítod és járatod, amíg meleg nem lesz. Próbakör alatt bemelegszik. Utána megint állítsd le. Megint indítsd be.
Az indítások és leállítások alkalmával hallgatózz és figyeld a csörgés, vagy koppanás hangokat. A próbakör alatt éles, lassú kanyarokkal teszteld a futóművet. Ellenőrizd a fékeket és hogy hol fog a kuplung. Ha automata, akkor próbáld meg kideríteni, hogy mikor volt a legutolsó olajcsere benne és azt is teszteld, hogy mennyire kapcsol simán tökéletesen minden körülmények között. Emeljétek meg, nézzetek alá. Rángasd meg az összes kereket. Oldalirányba ne kotyogjanak, kopogjanak.
Ha több elem volt újrafényezve, akkor gyanús, hogy karambolos volt. Ha csak egy-egy elem, akkor az sokszor csak kisebb sérülést jelent, ami nem baj. Kérdezz rá az eladónál a sérüléseire. Ha az nincs összhangban azzal amit mértél, akkor alkudj belőle, vagy hagyd ott.
Mielőtt megveszed, nézd meg hogy mennyibe kerülnek hozzá a relék, tengely jeladók, vagy a vezérlő computer, mert ezek meg néha szoktak dögleni a BMW-kben. Ha megvetted, akkor ne tuningold, vagy ne szereltess bele utólagos xenont, vagy egyéb kiegészítő elektronikus rendszert, riszatót, mert ezektől később tönkremehetnek az autó áramkörei. Indításgátlónak rejtett kapcsolót építtess bele, az nem avatkozik be az elektromos rendszerbe. Mindig az előírt olajat add neki, a váltónak is, akkor nem lesz baja.
Én mindenképp LCI-t nézzék (most így nem tudom hogy a 2008-as az-e már) és semmiképp nem 16i-t, inkább 18i-t.
Ami gond tud lenni: lánc,láncfeszító,injector,EGR,koksz, meg az álltalános (kismotoros) hátsókerék hajtás problémái, hardy, és gyenge difi.
Köszönöm a válaszokat. Egyelőre nézelődök még és én is az erősebb motor felé kacsintgatok de ez meg elég jó vétel lenne mert patika állapot, kevés km. stb... Ha 318 lenne akkor nem is gondolkoznék rajta.
Második: Ez már faceliftes amit néztem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!