Simson kopott henger? Hogy járnék jobban?
Tartsd meg a gyárit, annál nem találsz jobbat (persze az sem tökéletes). Én új hengert vettem, de sokat kellett rajta cizellálni, borzalmas az öntvény csatornák belseje, nagyon rücskös. Ja.. meg a szívócső átmérője 18-as, nem 16-os mint a gyárié. (50 köbcentis hengerről van szó)
Működni működik, DE
Más anyagból van az öntvény, fémesebb hangja van vele a blokknak, mert a más anyag másképp rezonál. ÉS elkezdett folyni az olaj a henger és a hengerfej illeszkedésénél. Mert itt ugye nincs tömítés, csak a jól(!) megmunkált felületek hivatottak tömíteni. Pedig nem a legaljából lőttem, hanem MZA-s a cucc.
Tisztelt Kérdező!
Mindenképpen célszerűbb fúrni a hengert, ha gyári. Olcsóbb és jobb minőségű. Általában aki henger felújítással foglalkozik, az beszerzi a megfelelő méretű dugattyút és gyűrűket a fúrt hengerhez.(Én is ezt teszem) Igy a megrendelő megelégedett lesz a munkával és szívesen máskor is keres, vagy ajánl az ismeretségi körében.
Tisztelt Kérdező!
A kompresszió lehet a főbűnös, de más is előfordulhat. Én mindenképpen néznék egy kompressziót! Mennyire válas a henger?
A fogaskerék áttétel nagyban meghatározza a végsebességet!
Mekkora hányas fogszámú az első és a hátsó fogaskerék?
15% os emelkedőn mennyire kell visszakapcsolni, vagy harmadikba fölmegy a motor?
Gyújtás tényleg rendben van?
Nekem az S50 Simson-om restaurált és teljesen gyári állapotban van, annak a végsebessége sík úton optimális esetben 72Km/h
Szóval sok minden okozhat gondot, a a végsebesség kevés.
A motorom utazósebessége kb. 55-60 Km/h.
Ránézésre még nem is látszik a váll, csak ha húzom az ujjamat, akkor érezni egy nagyon kevés kitüremkedést a henger tetején. 3.-ban lazán felmegy a 15%-os emelkedőn, nem szoktam visszaváltani, de nem mintha erőlködne.
Az áttétel elől 14-es fogaskerék, hátul pedig a gyári van rajta. Azt hiszem a gyári 32 fogas. Megszakítós gyújtás, és jól is van beállítva, szép szikrát ad.
Utolsónak köszönöm a választ!
Utolsó előttinek: sajnos ahol élek nem nagyon van emelkedő, ami van az is kb. 7-10%-os, de azon felbír menni 3.-ban.
A mai nap érdekes dolgot produkált. Miután hazaértem suliból gondoltam megyek egy kört a motorral. A telefonomon bekapcsoltam egy elvileg pontos sebességmérő alkalmazást. 3. rugásra indult a motor, mentem is vele pár kilómétert és gondoltam akkor megnézem a végsebességét. Hát eléggé elszomorító volt az eredmény. 50 km/h nyélgázon. Amit tudni kell róla, hogy kopott a henger, érezni rajta a vállat, ha végighúzom rajta az ujjam. Elől 14-es lánckerék van. Illetve előfordulhat még karburálási probléma. Mert amikor 3.ban elengedem a gázt, nemhogy alapjárat nincsen, de félgáznál, sőt 3/4 gáznál kell tartanom, különben elkezd lehörögni és ilyenkor ha gázt adok, akkor hirtelen ránt egyet és megindul. Ezt mi okozza? Lehet ezek miatt ez a csekély végsebesség?
A másik sztori is ma történt. Szépen megyek mindezekután, egyszer csak se kép se hang leállt a motor. Mintha csak levettem volna a gyújtást. Próbálom indítani, de a berugókar leugrott, illetve sebességbe téve is csak gurult, mint üresbe. Így toltam haza a motort a fél falun keresztül. Itthon levettem a kuplung felőli deknit, és a kis fogaskerék a főtengelyen leforgott. Úgyhogy holnap megyek hengert fúratni, ha már szét kellett szedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!