Elektromos autóba hogyan növelhető a hatótáv? Felmerült, hogy további akksik megfelelő bekötéssel esetleg növelhető a hatótáv.4 személyes kisautóval (pl. : Up) max 2 fő utazik, van hátul hely bőven a + akksiknak.
Aggregátorral a csomagtartóban. Mondjuk menet közben nem tudom hogy engedi-e tölteni.
Minden elektromos dolgot ki kell kapcsolni, se rádió, se fűtés, se világítás, ezzel is nyerhető pár plusz kilométer.
A plusz aksi se rossz ötlet, de ha gyárilag nem volt olyan kivitel az autóból, akkor hivatalosan garanciavesztés nélkül sehol sem fognak olyat beszerelni, elég nagy átalakítást igényel, plusz még lehet a vezérlőket is cserélni kell.
"Felmerült, hogy további akksik megfelelő bekötéssel esetleg növelhető a hatótáv"
Természetesen. Amennyiben sikerül közel ugyanolyan állapotú akkukat beszerezni, mint amilyenek benn vannak, ezeket megfelelő elektromos szigeteléssel tudod bekötni, a hőmenedzsmentjüket is meg tudod oldani (van ám olyan, hogy a jármű külön hűti-fűti a cellákat, hogy a számukra optimális hőmérsékleti tartományban dolgozzanak), nem borítod fel a tömegeloszlást és még a töltésvezérlő rendszerbe is sikerül beleírni, hogy nagyobb a kapacitás, más programmal lesz szíves dolgozni. Nos, ilyen esetben a házi kapacitásbővítés problémamentes, ha viszont nem ilyen szerencsés a helyzeted, akkor marad az, hogy eleve olyan hatótávolságú villanyautót veszel, amilyen neked kell (ha 100 km-es távolságra szeretnél autópályán ingázni napi szinten, akkor nem az Up! a jó választás) és ha úgy néz ki, hogy nem adja ki, lecsökkented a felesleges fogyasztást (fűtés/klíma, telefontöltés, hifi és hasonlók kikapcsolása).
ISO szabványos, könnyen kivehető akkupakkok kellenek minden elektromos autóba, a töltőállomásokra pedig ehhez töltő megpakolva aksikkal. Kicseréled a merülteket telire, fizetsz és mehetsz tovább.
Ezzel kiküszöbölhető az elektromos autók töltési idejének problémája.
Nem rossz az ötlet: szabványos akkuk, töltés helyett csere, a lemerült akkukat a töltőállomáson megújuló energiával lehet tölteni, alacsony teljesítménnyel, nem kell sok száz kW-os gyorstöltő - telitalálat.
A baj csak az, hogy ezt én már tíz éve, a nép számára elérhető elektromos autózás hajnalán is láttam. Minden gyártó támogatta kivétel nélkül, úgy gondolták, ez jó lenne. Csak mindegyik úgy gondolta, hogy az ő akkutechnológiája (Ni-MH, Ni-Cd, Li-ion) legyen a szabványosítás alapja, mindenki álljon át arra. Illetve az autógyártók és a háttéripar egymásra vártak. A gyártók arra, hogy legyenek akkucsere-állomások, mert majd akkor elkezdenek cserélhető akkukat gyártani, addig terveznek olyan akkukkal, amilyenekkel sikerül, abba az évi pár ezer villanyautóba ez is jó. Az akkucsere-állomásokért felelős háttéripar meg arra, hogy a gyártók kezdjenek nagy mennyiségben villanyautókat gyártani szabványos akkukkal, amikhez nekik már megéri csereakkukat, cserélő berendezéseket építeni. Így senkinek sem kellett beruháznia, mindenki mutogatott a másikra és kialakult a mostani rendszer, amiben az ilyen-olyan beépített, egymással véletlenül sem felcserélhető akku mellett még a töltőkábelek sem szabványosak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!