Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elektromos autóba hogyan...

Elektromos autóba hogyan növelhető a hatótáv? Felmerült, hogy további akksik megfelelő bekötéssel esetleg növelhető a hatótáv.4 személyes kisautóval (pl. : Up) max 2 fő utazik, van hátul hely bőven a + akksiknak.

Figyelt kérdés

2019. febr. 3. 08:54
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Aggregátorral a csomagtartóban. Mondjuk menet közben nem tudom hogy engedi-e tölteni.

Minden elektromos dolgot ki kell kapcsolni, se rádió, se fűtés, se világítás, ezzel is nyerhető pár plusz kilométer.

A plusz aksi se rossz ötlet, de ha gyárilag nem volt olyan kivitel az autóból, akkor hivatalosan garanciavesztés nélkül sehol sem fognak olyat beszerelni, elég nagy átalakítást igényel, plusz még lehet a vezérlőket is cserélni kell.

2019. febr. 3. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

"Felmerült, hogy további akksik megfelelő bekötéssel esetleg növelhető a hatótáv"

Természetesen. Amennyiben sikerül közel ugyanolyan állapotú akkukat beszerezni, mint amilyenek benn vannak, ezeket megfelelő elektromos szigeteléssel tudod bekötni, a hőmenedzsmentjüket is meg tudod oldani (van ám olyan, hogy a jármű külön hűti-fűti a cellákat, hogy a számukra optimális hőmérsékleti tartományban dolgozzanak), nem borítod fel a tömegeloszlást és még a töltésvezérlő rendszerbe is sikerül beleírni, hogy nagyobb a kapacitás, más programmal lesz szíves dolgozni. Nos, ilyen esetben a házi kapacitásbővítés problémamentes, ha viszont nem ilyen szerencsés a helyzeted, akkor marad az, hogy eleve olyan hatótávolságú villanyautót veszel, amilyen neked kell (ha 100 km-es távolságra szeretnél autópályán ingázni napi szinten, akkor nem az Up! a jó választás) és ha úgy néz ki, hogy nem adja ki, lecsökkented a felesleges fogyasztást (fűtés/klíma, telefontöltés, hifi és hasonlók kikapcsolása).

2019. febr. 3. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
meg persze nem árt számolni is szerintem, mert azért egy ilyen átalakítás lehet, hogy ugyanott lenne, ahol már tudnál venni egy nagyobb akkupakkos e-autót is, és nincs vele annyi fejtörés.
2019. febr. 3. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
A #2-es válaszoló tökéletesen leírta neked a választ! Összefoglalva: nem tudod megoldani, esélytelen, oltári nagy baromság. (#2-es, bocs, ha rosszul értelmeztem, de igyekeztem a kérdező számára is világossá tenni :-) )
2019. febr. 3. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Ilyen lehetőség biztos felmerült már a gyártóknak is , csak nyilván nem éri meg.
2019. febr. 3. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Beviz Elek ***** válasza:

ISO szabványos, könnyen kivehető akkupakkok kellenek minden elektromos autóba, a töltőállomásokra pedig ehhez töltő megpakolva aksikkal. Kicseréled a merülteket telire, fizetsz és mehetsz tovább.


Ezzel kiküszöbölhető az elektromos autók töltési idejének problémája.

2019. febr. 3. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Nem rossz az ötlet: szabványos akkuk, töltés helyett csere, a lemerült akkukat a töltőállomáson megújuló energiával lehet tölteni, alacsony teljesítménnyel, nem kell sok száz kW-os gyorstöltő - telitalálat.

A baj csak az, hogy ezt én már tíz éve, a nép számára elérhető elektromos autózás hajnalán is láttam. Minden gyártó támogatta kivétel nélkül, úgy gondolták, ez jó lenne. Csak mindegyik úgy gondolta, hogy az ő akkutechnológiája (Ni-MH, Ni-Cd, Li-ion) legyen a szabványosítás alapja, mindenki álljon át arra. Illetve az autógyártók és a háttéripar egymásra vártak. A gyártók arra, hogy legyenek akkucsere-állomások, mert majd akkor elkezdenek cserélhető akkukat gyártani, addig terveznek olyan akkukkal, amilyenekkel sikerül, abba az évi pár ezer villanyautóba ez is jó. Az akkucsere-állomásokért felelős háttéripar meg arra, hogy a gyártók kezdjenek nagy mennyiségben villanyautókat gyártani szabványos akkukkal, amikhez nekik már megéri csereakkukat, cserélő berendezéseket építeni. Így senkinek sem kellett beruháznia, mindenki mutogatott a másikra és kialakult a mostani rendszer, amiben az ilyen-olyan beépített, egymással véletlenül sem felcserélhető akku mellett még a töltőkábelek sem szabványosak.

2019. febr. 3. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Köszi az írásokat!
2019. febr. 4. 05:39
 9/11 anonim válasza:
Az igazi megoldás a még nagyobb kapacitású és még gyorsabban tölthető akku lesz. Már vannak ígéretes fejlesztések az 1 perc alatt 80%-ra tölthető akkuval.
2019. febr. 5. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
A nagy baj az, hogy jelenleg nagyon sokba kerül fejlettebb akkumulátorokat gyártani. De majd csak javul a helyzet. A Li-ion aksikkal is ugyan ez volt, a 90-es évek elején már sorra szerelték a műholdakba őket, az átlag emberekhez pedig milyen későn jutottak el. Talán 10-15 év múlva már lehet hasonló áron sokkal jobb aksikat venni.
2019. febr. 5. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!