Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen Golf IV 1.4 16V-ben...

Volkswagen Golf IV 1.4 16V-ben miért világít a Check Engine?

Figyelt kérdés
Adott egy Golf IV 1.4 16V BCA kódos motorral. Kivillant a szervizlámpa, erre kicseréltették az EGR szelepet. A hiba visszajött. Kicseréltették velem az 1-es és 4-es hengerben a trafót. A hiba ismét visszajött, az 1-es hengerben továbbra is a trafót jelöli hibaforrásnak. Zsír új az összes cserélt alkatrész! Van valakinek ötlete,hogy mit tegyek? Mert mindent kicseréltet velem a szerelőm, de az autó nem lett jobb. Így nem merem használni. u.i: legutóbb a hibajelzés 110 km/h fölött jelent meg újra.

2019. jan. 23. 12:18
 1/6 anonim ***** válasza:
Keress egy normális szerelőt
2019. jan. 23. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A Check engine azért világít, mert beíródott legalább egy hibakód.

A kód(ok) ismerete nélkül semmit sem lehet segíteni.

Feltételezhető, hogy a kód alapján cserélte a szerelő az EGR, majd a többi dolgot, mert azok cseréje megoldHATja a problémát. Sajnos a feltételes mód nagyon fontos, mivel sokszor a hibakód csak a problémásan működő egységet azonosítja, nem pedig a hibát, ami miatt a probléma fenáll, így lehet, hogy a problémásnak jelölt alkatrész hibátlan, csupán a helyes működéséhez nem adottak a feltételek.

Ahhoz, hogy ne vaktában legyen minden lecserélve, ahhoz tapasztalt autodiagnosztára van szükség. A tapasztalat pedig drága, tehát nála a hiba feltárása többe fog kerülni, mint a cserélendő alkatrész.

Neked kell eldönteni, hogy melyiket választod: az eleinte olcsóbb, de idővel drágává válható vaktában cserélgető szerelőt, vagy az elsőre drága, de profi diagnosztát.

2019. jan. 23. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

2# ez khurvhaszépen hangzik. De tényleg.

Hol talál tapasztalt diagnosztat?

Markaszerviz?


Személy szerint próbáltam hyundai, renault, suzuki szervizeket. Aztán végül elvittem egy sufni szerelohoz.

Felesleges volt mind.


Szimplan ugy voltam vele rigotech ott kikapcsolják.

Szerencsére ismerősöm is ott dolgozott. Kicserélte a kábelt(ami egyebkent multimeteren jo volt, csak nem mindig) kapott az egr egy programozást. És megy probléma nélkül.


Ennyit a szerelokrol meg diagnosztakrol.

Kicserélték egyszer a szelepet, utana azt mondtak kell a fojtoszelep is. Mondom jo, de ha nem jo eredeti megy vissza bele és nem fizetek. Igyis lett.

Masik szerelo egrt akart cserelni,mikor mondtam mi volt azt mondta akkor szamitogep.

Masik markaszerviz:

Az pedig szamitogepet, gazolajszurot, injektort.


Sufni szerelő azt mondta nem tudja mivan vele. Kikapjak a szamitogepet es szoftveresen kiuti.


Végül ismerősömnel kotottem ki a rigóba kiiktatni

Kicserelte a kabelt es ujraprogramozta az egrt.

Azota. Lekopogom ujra jo

2019. jan. 23. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

#3:

"Hol talál tapasztalt diagnosztat?"

Olyat találni néha nehezebb, mint a problémát megoldani, ez igaz. Saját esetemben DIY híve vagyok.


"Markaszerviz?"

Én ilyet nem állítottam. És szerintem ott pont nem.


Amikor nálam volt probléma mk5-ös Jettával magam oldottam meg. Check engine ugyan nem villant, de tele volt mindenféle hibakóddal, ami azt feltételezte, hogy rossz a gyujtáskapcsoló, hibás az indítómotor, elromlott az ablakemelőelektronika. Mondom magamnak: ennyi dolog nem mehet tönkre egyszerre. Kérdezem apám (ő használta korábban a kocsit): volt-e valami szokatlan a kocsival? Erre ő: igen, az akksi olyan gatya, télen nem is indul pár nap állás után a kocsi. Nyáron még igen, ezért nem cserélte ki.

Na remek.

Akkucsere, DTC-k kiütve, azóta eltelt tél is, nyár is jó pár ezer km-el és minden remek, nincs hibakód.


El tudom képzelni, hogy egy szemtelen szerelő, ha a kuncsaftja szakmaidegen hölgyemény, akkor úgy lehúzza új gyujtáskapcsolóval, önindítóval meg ablakvezérlővel, mint a sicc.

2019. jan. 23. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Koszonom mindenkinek a tanacsat/segitseget! Akkor az lesz a legjobb ha felkeresek egy "normalis" szerelot aki megkeresi a gocpontot.
2019. jan. 24. 15:58
 6/6 Jozsa válasza:

Heló...az én kérdésem ennek pont az ellentéte!

Az én check engine jelzésem meg pont nem világít ez a gond....akkor sem mikor a gyújtást a kocsira teszem.....ez miért lehet?

2023. okt. 24. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!