Volkswagen Golf IV 1.4 16V-ben miért világít a Check Engine?
A Check engine azért világít, mert beíródott legalább egy hibakód.
A kód(ok) ismerete nélkül semmit sem lehet segíteni.
Feltételezhető, hogy a kód alapján cserélte a szerelő az EGR, majd a többi dolgot, mert azok cseréje megoldHATja a problémát. Sajnos a feltételes mód nagyon fontos, mivel sokszor a hibakód csak a problémásan működő egységet azonosítja, nem pedig a hibát, ami miatt a probléma fenáll, így lehet, hogy a problémásnak jelölt alkatrész hibátlan, csupán a helyes működéséhez nem adottak a feltételek.
Ahhoz, hogy ne vaktában legyen minden lecserélve, ahhoz tapasztalt autodiagnosztára van szükség. A tapasztalat pedig drága, tehát nála a hiba feltárása többe fog kerülni, mint a cserélendő alkatrész.
Neked kell eldönteni, hogy melyiket választod: az eleinte olcsóbb, de idővel drágává válható vaktában cserélgető szerelőt, vagy az elsőre drága, de profi diagnosztát.
2# ez khurvhaszépen hangzik. De tényleg.
Hol talál tapasztalt diagnosztat?
Markaszerviz?
Személy szerint próbáltam hyundai, renault, suzuki szervizeket. Aztán végül elvittem egy sufni szerelohoz.
Felesleges volt mind.
Szimplan ugy voltam vele rigotech ott kikapcsolják.
Szerencsére ismerősöm is ott dolgozott. Kicserélte a kábelt(ami egyebkent multimeteren jo volt, csak nem mindig) kapott az egr egy programozást. És megy probléma nélkül.
Ennyit a szerelokrol meg diagnosztakrol.
Kicserélték egyszer a szelepet, utana azt mondtak kell a fojtoszelep is. Mondom jo, de ha nem jo eredeti megy vissza bele és nem fizetek. Igyis lett.
Masik szerelo egrt akart cserelni,mikor mondtam mi volt azt mondta akkor szamitogep.
Masik markaszerviz:
Az pedig szamitogepet, gazolajszurot, injektort.
Sufni szerelő azt mondta nem tudja mivan vele. Kikapjak a szamitogepet es szoftveresen kiuti.
Végül ismerősömnel kotottem ki a rigóba kiiktatni
Kicserelte a kabelt es ujraprogramozta az egrt.
Azota. Lekopogom ujra jo
#3:
"Hol talál tapasztalt diagnosztat?"
Olyat találni néha nehezebb, mint a problémát megoldani, ez igaz. Saját esetemben DIY híve vagyok.
"Markaszerviz?"
Én ilyet nem állítottam. És szerintem ott pont nem.
Amikor nálam volt probléma mk5-ös Jettával magam oldottam meg. Check engine ugyan nem villant, de tele volt mindenféle hibakóddal, ami azt feltételezte, hogy rossz a gyujtáskapcsoló, hibás az indítómotor, elromlott az ablakemelőelektronika. Mondom magamnak: ennyi dolog nem mehet tönkre egyszerre. Kérdezem apám (ő használta korábban a kocsit): volt-e valami szokatlan a kocsival? Erre ő: igen, az akksi olyan gatya, télen nem is indul pár nap állás után a kocsi. Nyáron még igen, ezért nem cserélte ki.
Na remek.
Akkucsere, DTC-k kiütve, azóta eltelt tél is, nyár is jó pár ezer km-el és minden remek, nincs hibakód.
El tudom képzelni, hogy egy szemtelen szerelő, ha a kuncsaftja szakmaidegen hölgyemény, akkor úgy lehúzza új gyujtáskapcsolóval, önindítóval meg ablakvezérlővel, mint a sicc.
Heló...az én kérdésem ennek pont az ellentéte!
Az én check engine jelzésem meg pont nem világít ez a gond....akkor sem mikor a gyújtást a kocsira teszem.....ez miért lehet?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!