Mivel jobb egy több csavaros kerékagy, mint egy kevesebb csavaros?
Figyelt kérdés
Itt legfőképpen autókra térnék ki, ugye van 4 és 5 csavaros kerékagyak. Mivel jobb az a +1 csavar? Vannak modellek, pl Opel Astra H, minek egy rész 4 csavaros kerékaggyal jött ki (legfőképpen Hatchback), de van egy része ami 5-el (kombiból csak 5 csavaros volt). Mivel én is Astra H tulaj vagyok, kicsit olyan furcsának találom egy ekkor autónak a 4 csavart, de egyben nem tudom, miért jobb egy 5 csavaros.2019. jan. 21. 16:39
1/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az, hogy hány csavar van a kerékagyon, attól függ, mekkora terhelés éri. Minél nehezebb a jármű, annál több csavar fogja a kereket, hogy meglegyen a kellő rögzítőerő. Könnyű személyautóknál volt háromcsavaros agy is, a négycsavaros volt sokáig elterjedt, mostanra már inkább öt csavarral rögzítik a kerekeket, ahogy egyre nehezebbek a bódék és a kerekek. Kisteherautóknál 5-6 csavar van, a nehéz böhömöknél 8, 10 vagy 12.
2/4 A kérdező kommentje:
Igen, azt megfigyeltem, de miért van az, hogy egy 1150kg-os autót kiadtak 4 és 5 csavaros kerékagyakkal is? Ugyan az a súly van. És ha mondjuk túl nagy a terhelés a csavaroknak, mi történik, eltörnek?
2019. jan. 21. 17:48
3/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ennek szerintem gyártástechnológiai oka van: át akartak térni az 5 csavarosra, és így futtatták ki a régi szériát.
Az Astra H-ra ugyanolyan jó a 4 és az 5 csavaros is, de gondolom egységesíteni akarják a kerékagy alkatrészeket és ezután mindenhol egységesen az 5 csavaros megoldást használják. Lehet, hogy olcsóbb lenne az Astra 4 csavarral, de cégszinten jobban megéri, ha eggyel kevesebbféle kerékagyat kell gyártani.
4/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Itt szerepe van a tejesítménynek is, a G Astra 1.2 1.4 1.6 talán az 1.8 is négy csavaros, a 2.0, 2.0 turbó és 2.2 pedig 5. Nagyobb terhelés is éri az alkatrészt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!