Melyik autót éri meg jobban megvenni?
Egészen pontosan hogy éri meg jobban autót vásárolni.
Két féle opció van:
I: Veszek ey 2-300 ezer Ft-os szutykot, amit 2 év után viszek bontóba, addig meg csak kibírja úgy, ahogy, aztán ezt megismétlem és veszek még egy 2-300 ezres szutykot. Ergó, 2-3 évente cserélgetem, és nem költök a szervízre, hanem mihelyt kicsit zsebbenyúlósabb, jöhet a bontó. Itt tulajdonképpen 250-350 ezret bukhatok, ha átírást is figyelembe veszek.
II. opció. 1 millió fölött kicsivel veszek egy 10 év körüli, vagy fiatalabb, normálisabb autót 5-6 évre, de erre nyilván költök rendesen, és szervizelem, majd 5-6 év múlva eladom, de akkorra már félmilliót simán buktam rajta, plusz a sok szerviz.
Komolyan kérdezem, mert ahogy ismerőseimet látom a jónak gondolt 10 éves, vagy fiatalabb millió fölötti autójukkal szenvedni, meg fizetni a szervizelést (ráadásul nem szopórollerek, hanem H Astra, Focus stb) komolyan elgondolkozok rajta, hogy jobban megérné ilyen 2-300 ezer Ft-os Swift, F Astra, B Corsa és hasonló szutykokat 2-3 évente cserélgetni úgy, hogy friss műszakival megveszem, és a következő műszakin, ha 30-40 ezernél többet kéne költeni rá, bontóba adni a p.csába. Nem vesztenék sztem sokkal többet átírásokkal sem, mint 1,2 millióért újabbat, aztán 30 ezer Ft olajcsere, meg ilyen olyan alkatrészek, és 5-6 év után ígyis bukom a sok szerviz meg értékvesztés árát.
Akinél csak az A-ból B-be jutás a cél, és tömegközlekedés necces, annak a kettő opció közül melyik a jobb?
Müszaki vizsgám éppen nem a motort vizsgálják.
Mérnek káros anyag kibocsátást, annak is meg kell felelni, de a lényeg az, ami téged nem akat érdekelni...
Közlekedés biztonsági szempontból a motor meghibásodás sokkal kisebb rizikóval jár, mint a rossz futómű, fék, rozsda ette karosszéria, kopott gumi, szétkopott kormány szerkezet - ezeket nézik a müszaki vizsgán, és ritka, hogy 15-20évas autó javítás nélkül megfelel... föleg a 150-200ezresért megvett roncsok (mert ugyan miért adjál annyiért?)
Egyértelműen második opció.
Az elsővel mindig egy megbízhatatlan, komfort és biztonság nélküli szutyokban kínlódsz. Míg a második esetben sokkal jobban jársz hosszú távon a valós ráfordítást nézve.
Annyi a titka, hogy alaposan meg kell nézni és 1 millióért mondjuk nem H Astra-t kell venni, hanem G-t. Így nem a kínálat alja szemetet veszed, amire sokat kell fordítani.
Ezzek a gondolkodással jobb, ha nem veszel semmilyen autót...
Az autóra költeni kell, nem annyiból áll a fenntartása, hogy "használom, ameddig bírja, aztán bontó". Illetve használhatod úgy is, de akkor lehet fél év után viheted a bontóba, mert lengőkart kellene cserélni, de arra ugye nem költesz, inkább bontó :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!