Ha Hengerfej / Hidrotőke halott akkor mennyi lehet a várható költség?
Gyártmány VOLKSWAGEN
Típusjel POLO 55 1.2
Motorszám/kód BMD107003
Hengerűrtartalom 1 198 CM3
Teljesítmény 40 KW
VW Polo 4 Motor Olajmennyiség Olajcsere periódus
Polo 1.2 (2005 – 2007) BMD 2,4 liter 15000 km / 12 hónap
-----------------------------------------------
motor hangja 19.01.14 (30 perc autóút után)
- [link]
- [link]
motor hangja 19.01.15 (10 perc üresjáratban után)
- [link]
-----------------------------------------------
Egy hónap és 1200 (autópályás) KM után közel 2L olaj tűnt el, ezért többen
hidrotőke / hengerfej
problémára gyanakszanak. Szervizbe már van időpontom,
de addig is míg el nem jutok oda, gondoltam hátha tud valaki okosat mondani.
-----------------------------------------------
- Amennyiben a héten nem sikerülne javítani, de hétvégére van már egy betervezett hosszabb autópályás utam,
Ilyen problémával még meg lehet tenni hosszabb autópályás utat vagy nagyon nem ajánlott?
azt értem hogy két külön dolog, ezért is említettem mindkettőt, azt is tudom hogy nyilván az egyik olcsóbb mint a másik, ezért is kérdeztem hogy
nagyjából,
számszerűsítve
mennyi az annyi?!?!
Mire számolhatok, mennyit mond a szerelő, vagy legalább mettől meddig terjedhet az ára?
#3
szóval 100-150E körül nyugodtan számoljak munkakoltseggel.
ezt hogy érted?
"tőke nagyjából egyszerre kezd el megszólalni és nem ilyen hangosan"
már csak úgy én mint laikus is tudjam :)
Szerencséd van,hogy "régi tucat autód" van... nem lesz olyan drága a dolog,ha új blokk kell és ezért elképzelhető,hogy anyagilag jobban megéri egy bontottat beszerezni,mint felújítani ami van.
Csodát ne várjál 1-2 nap alatt,szóval azzal az autóval ne számolj hogy hétvégére megcsinálják,nem őröl annyira gyorsan a malom . Amúgy meg mehetsz vele hosszabb útra, aztán vagy megjárod vagy nem...annak az esélyét növeled vele,hogy kuka lesz a motor.
Ez inkább kopott dugattyú hang, ami az utolsó hangfelvételnél van, 1 hengernél megszorult a dugattyú, vagy törött. Ezért is a nagy olajfogyasztás. Valószínű nem volt hűtése a motornak. Nem mentél vele víz nélkül, vagy kevés vízzel, olajjal?
Bizonyos típusoknál a főtengely szórja az olajat, ha kicsi az olajszint, megszűnik a hengerek kenése.
Ennél most hirtelen nem emlékszem, milyen.
novemberben vettem kereskedesben szóval az előélet vagy igaz vagy nem, akkor alig volt benne, kapott közel egy litert, hűtőfolyadékot is akkor kapott, szervizben volt december 10 körül akkor eltűnt a hátsó ülésről a maradék olaj, gondolom beleontottek.
ezután lefutott egy hónap alatt 1200KM-t, most vasárnap a balatonrol visszafelé jött ez a hang elő, tegnap este néztem az olajat, üres volt, nem is foglalkoztam vele mert a Suzuki Swift ami előtte volt sosem kert többet mint ami az éves cserén belekerült.
ma ratoltottem 1L -t de épp csak eléri a pálca alját, ami azt jelenti meg egy liter kell bele.
kipufogó füst szép tiszta fehér, azt mondták ha arra menne az olaj elvileg inkább kék lenne...
szóval hűtőfolyadék nélkül nem, mutatót is mindig néztük, olaj nélkül viszont sajnos elég sokat futott mert valahol kiment az a 2L ami hiányzik belőle... :/
Ma este került bele kicsit több mint 2L olaj, a hangja határozottan javult.: [link]
Persze ettől függetlenül ha másért nem is, de meg kell nézetni,
mert 2L olaj nem tűnik el a semmibe egy hónap és 1.200 autópályás kilométer után sem,
főleg hogy 1L/1.000KM a maximum ami a gyártó szerint még határértéken belül van.
Miért lett halkabb, miért nem hallatszik most az a durva hang ami korábban?
# 9/
ez sajnálatos ugyanakkor sajnos nyilvánvaló is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!