Autó műszaki vizsgán miket vesznek nagyon figyelembe?
Sziasztok!
Van egy autóm,elég régi,de megbizható.Sajnos lejár rajta a műszaki,elszeretném vinni műszakiztatni mert egy szerelő mondta,hogy fék még jó egy ideig,kerék alkatrészek jók(lengéscsillapitó stb) viszont ha azt akarom hogy ő műszakiztassa le rengeteget kellene fizetnem.Ismerőseim azt mondták,hogy ne legyek hülye,vigyem el én saját magam elöszőr műszaki elötti vizsgára aztán én magam műszakiztassam le.Szóval alényeg,hogy az előző tulaj azt mondta,hogy kilett cserélve a fékbetét,viszont ez más fajta,ezen nincsenek saruk,és a kopás jelző lámpa világit az autóban.Ez az egyik hibája,amit igazából nemtudom hogy ha ezt elmondot ott figyelembe veszik-e vagy egyből megbukik az autó.További hiba,hogy a szeriz lámpa is kivillant,de ezt meg kilehet kapcsolni valahol a csomagtartóban.Az autó nem rohad,egy rozsdafolt van az alján,rosszul emelték meg és lepattogott a festék,de csak ha megemelik akkor látszik.Kopottak az első gumik,de már vettem,csak le kell cseréltetni.Ezekkel a hibákkal még átmehet műszakin,vagy ezeket a lámpákat nagyon komolyan veszik?
Mi nálad a "sok"?
25 öt szoktam fizetni,ám a siker garantált.
Müszaki vizsgán bem szedik le a kerekeket, nem az alkatrészeket nézegetik, hanem felállnak az autóval a fékpadra, és a felhajtást mérik, aztán rázópadon a lengéscsillapítók hatásfokát is hasonlóan ellenőrzik.
Hibát jelző kontroll lámpa nem világithat a műszerfalon, müködni kell minden fényjelző berendezésnek, stb, stb.
Viheted magad müszaki vizsgára, de mindenképpen elözetese felmérést érdemes kérni, ott derül.ki az igazság, nem a jóslatokból.
A jóslat az, hogy kell költeni rá.
Ez így kapásból bukás.
Semmilyen hibalámpa nem világíthat járó motornál a műszeregységen.
Ezen kívül nagyjából amit nézni szoktak:
Alvázszám, motorszám lehetőleg legyen olvasható! Ezeket ellenőrzik, lefotózzák az autót.
Az összes fényjelző berendezést végigpróbálják. Működjenek!
A szélvédőn a látómezőben nem lehet repedés, sérülés.
Szemrevételezik az autót alulról. Fő tartóelemek ne legyenek durván elrohadva! Futómű ne lógjon, ne kopogjon!
Ezután műszeres lengéscsillapító mérés.
Majd műszeres fékhatás mérés fékpadon.
A végén környezetvédelmi mérés, alapjáraton és emelt fordulaton megnézik a kipufogógázt.
Kb így szokott zajlani.
6-os vagyok. Én márkaszervizben, ami egyben vizsgahely is, vizsgáztatom a már nem olyan fiatal autómat. Ott állhatok mindig az autó mellett, ezeket szokták végignézni, amiket írtam. 20-25eFt körül szoktam fizetni, amiben nincs semmi "turpisság", a számlát is ennyiről állítják ki.
Vizsga előtt pár héttel fel szoktam hívni a szerelőmet (szintén ugyan ebben a márkaszervizben), hogy átnézi-e előtte az autót. De mindig azt válaszolja, hogy felesleges ismeri a kocsit. Rengeteget autózom, így kb fél évente járok hozzá olajcserére. Amíg kifolyik az olaj a csápos emelőn, mindig szemrevételezi a futóműt, fékeket és tudja, hogy ha bármit észlelek az autón azonnal megyek vele hozzá. Szóval így nem volt soha gond, bármelyik vizsgahelyen le merném vizsgáztatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!