Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kinek mi a véleménye?

JoeBull kérdése:

Kinek mi a véleménye?

Figyelt kérdés
Nem egy autószerelő ismerősöm (öreg szakik) azt mondták, hogy használt autóba amiben több mint 150 000 km van, csak 10w40-et érdemes rakni attól függetlenül, hogy a gyártó mit ír elő! Nos konkrétan egy 1.6-os benzines Peugeot 307 Break - ről lenne szó, a gyártó 5w30-at és 5w40 - et ír, viszont egy picit csipegeti az olajat, hozzátenném, nem füstöl és sehol nincs olajfolyás és a co érék is tökéletes! Azt mondták rakjak bele 10w40-et.

2019. jan. 4. 10:16
 1/6 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Én 5w30at tennék bele, legrosszabb esetben 5w40-et, de 10w40-et semmilyen esetben sem.

Az olaj szerepe a kenés és a hűtés, nem a tömítés.

2019. jan. 4. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

az #1-es pontos választ adott, fogadd meg. A motorolaj nem autószerelő, csak kenőanyag.

5W30, főleg, ha a co tökéletes, és nem is füstöl.

2019. jan. 4. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
35%
Hülyeség így alapból. Max. eggyel sűrűbbet érdemes bele rakni, de csak akkor ha eszi a hígabbat. De azt sem feltétlenül, csodák nincsenek, ahogy előttem írták. Én így jártam így, Golf IV-vel, belerakták 5W40 helyett a 10W40-et (remélem jól emlékszem), picit evett belőle, következő cserénél ment vissza az 5W40 és láss csodát, nem ette.
2019. jan. 4. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem csak a viszkozitás határozza meg az olajfogyasztási képességet, hanem pl hogy szintetikus, vagy ásványi, meg az adalékok.

Legjobb példám rá, amikor a kertben égettem, és a leengedett motorolajakkal akartam doppingolni a tüzet.

Volt olyan olaj, ami szabályosan eloltotta a tüzet.

És volt olyan, ami gyorsan égett, nagy lánggal.

2019. jan. 4. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Jó nagy marhaság!

És ha a nem megfelelő olaj miatt fellépő fokozott kopás miatt a 10W40-est is enni fogja, akkor jön az hogy gépzsírral kell feltölteni az olajteknőt?!

Az autóm a dupláját megfutotta már az "öreg szakik" által mondott 150.000km-es határnak és a mai napig a gyári ajánlásnak megfelelő 0W30/5W30-as olajat kapja és láss csodát, nem fogyasztja! A 150.000-es motorgenerál nagyjából a Zsigulikra volt igaz. Azóta eltelt pár évtized és fejlődött valamelyest a technológia.

Ha túlságosan fogy az olaj, akkor annak az okát kell megszüntetni, nem az a megoldás, hogy elkezdünk bele pakurát töltögetni. Már ha még használni akarod azt az autót és nem egy éven belül bontó lesz a sorsa így is, úgy is.

2019. jan. 4. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Az őrületbe lehet engem kergetni ezzel a dumával. Egy logika van ebben a "kopott motorba nagyobb viszkozitás" dologban, hogy a vastagabb olajat nem fogja annyira enni az autó, mint az 5W30-at, már ha eszi azt is egyáltalán. De nem csak ezt kell figyelem előtt tartani, hanem azt, is, hogy az a 150 ezer km-es motor elmehet még 250 ezret, és nem kéne szétkúrni időnap előtt a 10W40-el. Mert a 10W40 nem ken olyan jól, főleg ha rendszeresen használod hideg motorral, rövid távokra az autót. Ezzel csak mégjobban felgyorsítod a motorkopást.

Amúgy én szívesebben járok fiatal, akár huszonéves autószerelőkhöz, mint ezekhez a nagyszájú 60 év körüli "én már ötvenéveautókat szerelek, az útszélén szétszedtemésösszeraktam azIfát", aztán mégis ilyen dogmákat puffogtatnak, és nem lehet ellentmondani nekik.

2019. jan. 4. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!