Suzuki Swift hátsó lengőkar bekötési pont melletti rozsdás rész javítása hogyan?
Sziasztok!
2000-ben gyártott Swiftemen a hátsó lengőkar bekötési pontok környékén a képeken látható rozsdát vettem észre. A kérdéseim : Mit érdemes ezzel kezdeni? Karosszérialakatosnál ez mennyibe kerülne?
A cél hogy amennyire lehet, lassítsam/ megállítsam a rozsdásodási folyamatot.
Csiszolás + Brunox + Hammerite vízlepergető fémfestékre gondoltam amit én is el tudnák végezni .
Köszönöm előre is
Típusbetegség sajnos, ezt otthon házilag normálisan nem fogod tudni megcsinálni, főleg azért, mert nem értesz hozzá.
Csak az alkatrészek ára közel 30ezer, ha nem több. Csak a hossztartó közel 10.000Ft/oldal, a bontott lengőkarok meg 4000Ft körül/db, az utángyártott új meg 10.000Ft körül. Erre még rájön a lakatos munka, ami szerintem még egy 30-as lesz. Bár én még nem csináltattam ilyen, így csak tippelni tudok.
Hétfőn látogass meg vele egy jó lakatost, ő többet fog tudni mondani. Így viszont ne használd nagyon, mert nem játék, ha kiszakad!
ha nincs még elrohadva akkor alvázvédő szprével le kell vastagon fújni, és akkor már az egész alját.
Ha el van rohadva akkor ahoz lakatos kell
Nekem az bal első fűtómű bekötési pontja volt elrohadva meg a jobb oldalt első taposó lemez
45 ezerért csínálta mega alakatos
Nem a rozsda a legnagyobb baja, hanem a hanyag tulaj, aki nem néz alá legalább 2-3 havonta, és nem orvosolja egyből a hibát. Ezeket az autókat 1989-től 2003-ig gyártották, tehát a legidősebb már 30, a legfiatalabb pedig 15/16éves autó, amit az emberek szinte naponta használnak.
Nyilván vannak hibái amit a Suzuki nem jól csinált meg akkor, pl.: torony rohadás, nyúlvány rohadás, gólyaláb rohadás (ami miatt volt is visszahívás a Suzukinál, így ingyen kicserélték az elcseszett alkatrészt). De ha az ember időben észreveszi (esetleg időben megelőzi alváz és üregvédőzéssel), akkor elkerülhető a több száz ezres lakatolás. Amit a kérdező kirakott, az sem egyik napról a másikra keletkezett. Ezért is érdemes időnként elvinni márkaszervízbe, ahol azért értenek is hozzá, és tudják mivel szokott gond lenni az adott típusnál.
Ezt mindenképpen ki kéne lakatolni teljesen, és utána az egészet alvázvédelmezni.
Én így nem nagyon használnám az autót, ameddig ilyen állapotban van.
Karosszéria műhelyben általában fűtött garázsban dolgoznak bent. Érdemes úgy időzíteni, hogy monjuk pénteken alvázvédelmezzék, és egész hétvégén tud száradni, hétfőn pedig elhozod.
Az egyik családi autónkat decemberben alvázvédelmeztettem. Direkt olyan időpontot néztünk, amikor nem volt eső, hó, sár, amit fel tud verni az aljára. Bevittem reggel, másnap zárás előtt elhoztam, hazafelé pedig volt olyan szakasz, ahol azért lehetett nyomni neki, szóval ez is segített a száradásban szerintem, legalábbis ártani nem ártott neki.
Szóval a válaszom az, hogy lehet ilyenkor is alvázvédelmezni az autót, viszont akkor 2-3 napig ne közlekedj vele, mikor havas, vízes az út.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!