# 9!
Én 8 évig jártam benzin+gázos autóval. Minimálisan fogyaszt többet, és semmit nem tesz tönkre! A menettulajdonságán se lehetett észrevenni semmit. Te életedben nem láttál gázos autót, csak hallottál valami városi legendát róla. Én 8 év alatt kb. 2 milliót spóroltam meg vele. A 2000cm3-s atómmal 47 liter gázzal 600km-t mentem el! 8 ezer forintból megjártam oda-vissza Szeged-Lenti utat, a cég meg kifizette nekem 10 literes fogyasztással a benzin árát, így kaptam egy ilyen útért 16 ezret! Plusz utánfutóval jártam Pestre a nagybani piacra. Ez volt 2000 körül.
Mostanában keveset autózom, évi 5 ezret kb. , és most nincs is gázos autóm, de amint évi 10-15 ezret kell mennem, azonnal beszereltetem. Én nagyon szerettem, és ma már sokkal modernebb készülékek vannak, mint 18-20 éve voltak. Aki sokat autózik, és mindezt olcsón és környezetbarát módon szeretné tenni, annak nem szabad felülni ezekre a városi legendákra, és nem szabad félni tőle.
Árban szinte ugyanottvagy mivel többet kér gázból.
Ha nem az autódban élsz akkor sosem térül meg.
Nem, nem cserélgeted sűrűn a gyertyákat, ugyanis van LPG-hez való gyertya, nekem is az van a kocsiban, 50,000 km a csereperiódusa, megegyezik a gyári benzines gyertyáéval!
Vagy aki nem akar 10e-ért gyertyát venni (itt jegyzem meg a gyári is iridium gyertya és az is 10e) annak ott van a hagyományos réz gyertya 800 ft-ért amit ki lehet cserélni minden olajcserénél - amit amúgy is illene szitén cserélni időnként és gyakrabban, mint az iridiumot.
Egyéb marhaság van még a tarsolyodban?
A legjobb hatásfokkal a szekvenciális gázrendszer rendelkezik LPG esetében. = Hengerenkénti gáz befecskendezés. 5-15%-al eszik többet használat függvényében. Teljesítmény minimálisan csökken, "gyenge" autóknál 60-80 le ez nagyon is észrevehető, 1.8-2.0 közöttiekben észre se lehet venni a váltást.
Mindig benzinnel indul általában 30 fokos víznél vált gázra, ez kérésre változtatható.
A gyertya meg nem nagy tétel 1500-3500 ft/db =6-14000 ft, lenne és átlag 60000 km-nél kell cserélni benzin üzemben de lpgnél 15-20000 ként, és a hézagot 10-20%-al csökkenteni kell.
Már rég feltalálták az LPG üzemre kifejlesztett gyújtógyertyát 6500-8000 közötti áron vannak, átlag 100000 km nél kell cserélni őket. 26-32000 között/garn.
Ha a kocsiban jelenleg is benzines irídiumos gyertyák vannak akkor felesleges lecserélni 60-80000 et elmennek, hozzá tenném az lpg is ilyen és nem igaz van köztük ár eltérés.
Összességében gyertyát akkor kell a kocsiban cserélni ha már elérte a meghatározott km-et. Nem kell azonnal amit berakták az lpg-t. A hézagot meg ott úgy is beállítják, a tulajdonosnak meg néha nem árt ellenőriznie mikor ingadozik az alapjárat. Ilyenkor hézag állítás és mehet tovább. Cserekor meg mehet bele az LPG-s változat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!