Miért nem jôn le a hűtővíz a kocsimból?
1.3-mas Swiftem van, az autóban a megvétel óta nincs fűtés, ezt gondoltam orvosolni. Egy autószerelő beszélt le a radiátor cseréről, mert hosszú és fáradtságos munka, én ne fogjak hozzá, szerelő meg nem vállalja el 40 ezer alatt. Helyette mossam át a rendszert vízkőoldóval, majd tiszta vízzel párszor, és esetleg melegebb lesz.
Leengedtem a régi vizet, bele az 1:1hez arányú vízkőoldós víz, majd beindítottam, és 10 perc múlva forralta a vizet az autó. A sapka nem volt rajta a hűtőn, szóval biztosan nem volt levegős a rendszer. Ezek után a leoldott vízkő ömlött ki a rendszerből az öblítővízzel, és bárhányszor próbáltam, forralta a vizet az autó.
Észrevettem, hogy amikor az öblítővizet leengedem, nyoma sincs a betöltött 4.7 liternek, maximum 2 jön le. Nagy nehezen valahogyan mégis belemegy 4 liter az újból, viszont amikor kapcsol a termosztát, 5-10 decit elpöfög a nyitott sapkán át. Ja, és elméletileg a légtelenítés 5 percig tart: na, hát nekem még 10 perc után is jönnek a bunorékok.
Eddig volt egy működő, hideg autóm.
Csináltam belőle egy nem működő, hideg autót.
Eddig a karácsony nekem a szerelésről szólt.
Mit tegyek vele?
Hol is kezdjem? Én így vagyok a nőkkel. (Sosem érek el sikert náluk, mert nem tudom mit csinálok, amit pedig teszek, azt elrontom.) Automatikusan légtelenedik a rendszer, a felső vastag vízcső nyomkodásával lehet segíteni rajta. Ahogy én csinálom: feltöltöm a hűtőt, nyomkodom, kijön a levegő, még több folyadék bemegy. Rövid idő után levegő már nem jön ki, a szint a hűtő tetejénél van. Ráteszem a kupakot, így már bátrabban megnyomkodom a csövet, ha nem hallok bugyogó hangot és tele a hűtő, akkor jó. Szintig töltöm a kiegyenlítőt, beindítom 1-2 percre, majd leállított motornál ellenőrzöm a szintet a hűtőben, ha kell, töltök bele, aztán megyek néhány kilométert. Ezután rendszerint lentebb megy a szint és a felső csőben is inkább levegő van, mint víz. Kis hűlés után vízre cserélem a levegőt, a kiegyenlítőben beállítom a szintet, ezután még 1-2 út után ellenőrzöm, kell-e még víz. Nem szokott kelleni, nincs levegő a rendszerben, nem forr a víz és van fűtés. Utángyártott hűtőm van, gyárinál mintha kicsit egyszerűbb lett volna légteleníteni. Sosem szoktam megvárni még állóhelyzetben üzemmeleg lesz az autó és beindul a ventilátor. Hidegebb időben ez be sem következik egyhamar.
A víz légköri nyomáson 100 fokon forr, azonban az autó rendszere zárt, magasabb hőmérsékleten forr a víz. Ha melegen leveszed a hűtő kupakját, csökken a nyomás és egy pillanat alatt felforr az összes víz, beterítve az egész motorteret és leforrázva azt, aki az autónál áll. Nálad ugyanez történik, csak visszafogottabban, mert nem zártad le a hűtőt. Így ne csodálkozz, ha forr a víz.
Ha nincs fűtés, először a fűtőradiátor folyásiránnyal ellentétes öblítést javaslom, a tűzfalon vannak a radiátor csatlakozói, hozzájuk lehet férni.
#1-es és #3-as jól mondja, 2-esre ne hallgass nem atomfizika ez.
Én még annyit tennék hozzá, hogy slaggal átmosatnám minél több pont között, ahol meg tudod bontani a csöveket, (fűtőradiátor, elöl a hűtő és ahol még lehet). Egy leengedés után még sok trutyi marad benne, ha nagyon el volt vízkövesedve.
Volt egyszer egy autóm, amit 5x mosattam át slaggal (az oldószer után), és még a negyediknél is bőven jött belőle valami homok szerű cucc.
Nem szuzuki, de így szokták:
https://www.youtube.com/watch?v=IJF_FsKBad4
ha van hosszabb cső, kivezetheted egy vödörbe is. A fűtőradiátornál először visszirányban kell átmosatni (normál folyásiránnyal ellentétesen) aztán érdemes megcserélni a csöveket és normál irányban is, aztán utoljára megint visszirányban.
Ugyanígy érdemes a rendes hűtőt is átmosatni (egyik oldalán rábarkácsolod a slagot, másik oldalon leengeded a vizet - érdemes egy vödörbe, hogy lásd mi jön ki).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!