Mekkora költség mindenestül egy motorkerékpár fenntartása?
oda inkább robogó,nem feltétlen kicsi,lehet 125os is de városba nem tudom ki hogy van vele de semmi élvezet nincs.
araszolni ott a kocsikkal,lámpáknál állni,azt nézni hol akarnak elütni,letolni az útról,kifordulni eléd,nyomvályú,felgyűrt aszfalt stb
motoroz véleményem szerint hegyek közt élvezetes vagy kanyargós mellék utakon
Én lusta vagyok kivonatni (pontosabban ügyintézésfóbiám van és a remény hal meg utoljára), rég nem használom, már műszakija sincs rég. Évi párezer forint (a biztosítás valami 2500, az adó is ekörül van). 250 köbcentis apróság. A másik motorra (BMW, 650 ccm) picit több.
De ha újra használjuk őket, na akkor egy alapos szervíz kelleni fog majd, az húzósabb lesz. Fogyasztásuk kevés, határozottan 3 liter alatti 100 km-enként, ha szép az idő és hosszú a táv. A benzin a km költség kisebbik része, ha mindent beleszámolunk.
Sok más motornál teljesen mások ezek az értékek, természetesen (a vezetési stílus is sokat számít). De hazánkban még istenes a dolog, valami elborult országban egy fickó a motorja árának ötödét évente kifizeti adóra és biztosításra, olvastam egyszer egy fórumon elszörnyedve...
Az autónk sokkal többe van, bár számoltam, hogy a biciklik km költsége még több (furán hangzik, de ez a helyzet. sokkal kevesebb km-re oszlik el a vételár és folyton szerelni, szervizelni kell, míg az autót és a motorokat inkább csak műszaki előtt s minden benzines járművünknek olcsó a szervizelése. kivéve, amikora BMW-ben épp lejár egy olyan alkatrész, amiből echte BMW kell, de ezzel együtt is jól jön ki átlagban).
Utolsó, azért azt megnézem, hogy a 650es BMW mikor eszik 3 liter alatt :) Bátyámnak is ilyen van (F650 Dakar), és neki a valaha mért legjobb 3,1 volt, de inkább 3,6-4,1 körül a jellemző, nekem karburátoros 650-nel 4,1 volt a legjobb, 5,1 az átlag.
Mint már írták, változó a fenntartási költség. Függ a használattól, motortól. Ha csak városi ingázáshoz kéne, akkor egy 125-ös vagy 250-es lehet a legcélszerűbb választás, akár robogó is. Én a motort ajánlom, 250-est, mert azzal már normálisabb távokra is tudnál menni, ha épp úgy van kedved (illetve 125 és 250 között nincs lényegi pénzkülönbség). A biztosítás a jogosítványodtól, a korodtól, illetve bejelentett lakhelyedtől függ elsősorban, de egy 250-esnél valahol 5000 és 15000 (évente) között kéne, hogy legyen, egyéb adók összesen max 5000 forint. Egy 250-es valóban 3 liter alatt is tud fogyasztani, ha nem tekered neki állandóan. Amúgy nekem a 125-ös fogyasztott 2,7 és 3,2 között (de az már utassal, megpakolva, hegynek fel volt). Egyéb szervizdíjak pedig a típustól függnek, érdemes olyat választani, aminek jó az alkatrész ellátottsága. Nagyon jó ingázó lehet mondjuk egy Honda CBF250 vagy CB250F, de minden márkának megvan a saját kis 250es ingázója. Japán márkákat ajánlom.
Csak hogy egy másik példát is említsek, 900 köbcenti (66 kW), 24 éves kor, főváros, 5 éves jogsi, évi 38 ezer a biztosítás... A 650-esre 11 ezer volt.
#5 Eddig 10 ezret motoroztam/robogóztam Budapesten télen/nyáron, pont annyi veszélyes helyzetem volt mint autóval. Az araszolni az autókkal: előre lehet gurulni, és ha nincs tiltó tábla buszsávban is lehet menni.
Ezeket az elütnek/lenyomnak szövegeket nem értem.
1) Dugó van-> Lehet ugyan hogy menne de nem tud.
2) Nincs dugó-> Kikerül és megy.
tegnap 17:00
nem arra gondoltam amire szerinted gondoltam.
nem arra céloztam hogy elütnek és meghalsz vagy bajod lesz hanem azt próbáltam kiemelni hogy mi az ami rontja a motorozás élményét.
mint látod írtam is hogy motor jó ilyen helyre de nem nagymotor,oda inkább robogó vagy kisebb olcsóbb fentarthatóságú motor.
most gondold el hogy van egy cbr1000rr-red.
a gumi lekopik kb 6000-10000km alatt,előtte is városban lényegében kockásra járod mert nem tudod döntögetni nincs tempó kanyarodásnál.
egy hátsó gumi kb 60ezer,szettben 90
olajcsere 6000renként vagy évente,olajszűrő,légszűrővel együtt
láncot fújkálni 100-200km-enként,ha elkopott a lánc önmagában is kb 40ezer az új még ha lánckerekeket nem is kell cserélni
fékolajcsere 2évente
biztosítás főleg városinak nem olcsó
fogyasztása nem kevés
én úgy gondolom egy nagy motor az nem arra való hogy Aból Bbe elvigyen hanem élménymotorozni mert egyszerűen önmagában is luxus egy nagy motor,de külön luxus olyanra használni amire nem való.
mintha valaki pagani zondával menne bevásárolni,arra kár koptatni meg tolni bele a kilométert.
egy nagy motor ha itt a motoros szezon akkor élmény motorozni való,élvezni azt a pár órát amég végig suhansz a megtervezett túra útvonaladon.
minden másra meg ott a kis robogó meg a nagy robogó vagy egyéb más negyed liter alatti váltós motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!