Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Forgalmi vizsgam lesz es...

Forgalmi vizsgam lesz es nagyon felek tole.1-2 dolog meg nem tiszta ezeket szeretnem megkerdezni. Vizsgadrukk ellen valami otlet?

Figyelt kérdés

-ha megallok egy keresztezodesnel es uresbe rakom az autot kell meg nyomni a feket es a kuplungot vagy elengedhetem hogy addig is pihenjen a labam?

-hogyan kell leallitani az autot lepesrol lepesre?(sosem kellett meg vezetesen mert mindig jottek utanam)

Jobb kezes utcakat hogy lehet eszrevenni?(ertem ugy hogy mikor jell ra nagyon figyelni?



#KRESZ #forgalmivizsa
2018. dec. 16. 23:05
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

1: nekem úgy tanították, hogy kiveszed üresbe, nyomod a féket. Ha nem gurul az autó, akkor leszállhatsz róla. Kuplungot természetesen nem kell nyomva tartani, ha üresben van.

2: megállsz 0-ra. Kiveszed üresbe. Elfordítod magad felé a kulcsot (közben fék, hogy ne guruljon el). Behúzod a kéziféket (hidegben a kéziféket inkább hanyagold majd, ha megvan a jogsi, helyette hagyd sebességben. Addig viszont kéziféket használj).

3: ki szokták táblázni (háromszög alakú tábla, piros kerettel, belül fehér és van benne egy fekete X betű). Ha senkinél nem látsz se macisajtot, se Stop-táblát, akkor figyelj nagyon.

Izgulás ellen sokat nem lehet tenni, gondold úgy, hogy nem baj, ha nem mész át, lesz még lehetőség. Vegyél fel egy kicsit "lesz4rom stílust", de ne vidd túlzásba, és tartsd be a szabályokat. Sok sikert!

2018. dec. 16. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Bocsánat, az 1-es pontot nagyon hülyén fogalmaztam meg: tehát: mikor megálltál a pirosnál, leszállsz a fékről. Ha nem gurul, akkor nem muszáj nyomva tartani, ha igen, akkor természetesen lépj vissza a pedálra.
2018. dec. 16. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
92%

Ha üresbe rakod az autót, a kuplungot elengedheted, a féket pedig vagy nyomod, vagy elengeded, de akkor be kell húzni a kéziféket, különben elgurulsz. Egyébként nem szokás üresbe tenni, csak ha előreláthatólag kicsit többet kell várni. Pl. egy egyszerű stop táblánál lassítasz, kuplung, megállsz, majd megállás után egyes és ha nem jön semmi, mehetsz is. Itt szükségtelen üresbe tenni.

Leállítás attól függ, sebességben vagy üresben kell, de ha jól emlékszem, üres + kézifékkel oktatják (gyakorlatban nem nagyonn szokást ezt alkalmazni). Ilyenkor megálltál kuplung + fékkel, váltó üresbe, kézifék behúz, kuplung és fék elenged, majd leállítod. Ha sebbességben kell hagyni, akkor csak leállítás után engeded el a kuplungot és a féket.

Jobbkezes utcákat van, hogy tábla jelzi, de ezt gondolom ismered. Ha nincs ilyen tábla, akkor az elsőbbséget figyeled. Ha van táblád, elsőbbséget adsz. Ha nincs, megnézed a keresztező utakról jövők tábláját. Ha nekik sincs, akkor jobbkéz van. Jobbról jövőt elengeded, a balról jövővel szemben elsőbbséged van. Ha szemből jönnek, kanyarodási szabály dönt.

2018. dec. 16. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

- Kereszteződésnél (a piros lámpát kivéve) nem kell üresbe kapcsolni. Piros lámpánál üresbe rakod, felengeded a kuplungot, a féket nyomva tartod. Majd ha vált a lámpa, kuplung be, egyes és indulsz.

- Megállsz, behúzod a kéziféket és lekapcsolod a gyújtáskapcsolót.

- Ha főúton haladsz, ott soha nincs jobbkezes. 30-as övezetekben, kisutcákban viszont gyakori. Ha nincs jelzőlámpa és nincs senkinek táblája , akkor jobbkezes. Néhol kirakják a háromszög alakú x-es táblát, de erre nem lehet hagyatkozni, mert nem mindenhol rakják ki.

2018. dec. 17. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Furcsa, hogy a motor leállítását nem mutatta meg az oktatód.

Nem bonyolult a kulcsot elfordítani, de ha jól emlékszem, a megállás-várakozás (párhuzamos parkolás jobbra előre a szegély mellé) végét a leállított motor, és a behúzott kézifék jelzi.


Az egyenrangú útkereszteződések előtt ritkán van kint "X" tábla, ott bizony az a jellemző, hogy nincs semmiféle tábla, útburkolati jel -azért egyenrangú, mert az elsőbbséget a rangsorban a leggyengébb szabályozza (rendőr - lámpa - tábla - útburkolati jel - szabály)

Városokban egyenrangú útkereszteződések lakótelepeknél, eldugott kis utcákban, bevásárló központ parkolóiban jellemző.

Ez is olyan, amit illett volna az oktatónak megmutatni, pl a bevásárló központok parkolóiban sokszor figyelmen kívül hagyják a jobbkéz szabályt, meg vannak győződve arról, hogy a "gyűjtő" úton haladóknak van elsőbbsége, amibe a parkolókból több út is torkollik - pedig ahol nincs tábla, ott jobbkezes (fontos: nem a parkolóhelyről kiálláskor)

Ezeket úgy lehet észre venni, hogy figyelsz, és ehhez komoly segítség, ha az oktatód meg is mutatott néhány "jobbkezes" kereszteződést... de nézz szét egy lakótelepen, és valószínűleg látsz néhányat, ami eddig lehet fel sem tűnt.


A vizsgadrukk teljesen természetes, bizonyos határon belül, és jó esetben a vizsga kezdetére el is múlik, illetve mivel másra koncentrál a vizsgázó, nem fog azon elmélkedni, menyire izgul, miért izgul...

Izgulásért nem buktatnak, de azért igen, ha hülyeséget csinál a vizsgázó, képesnek kell lenni arra, hogy stresszes helyzetben is helyes döntéseket hozzon, cselekedjen, aki a vizsgát "szét izgulja" joggal feltételezi róla a vizsgabiztos, hogy még nincs felkészülve arra, hogy egyedül vezessen

2018. dec. 17. 03:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
100%
Az utolsónak: Nem a motor leállítása jelzi a parkolás végét, hanem a kézifék behúzása és a váltó üresbe tétetele, ezért simán előfordulhat, hogy a tanulónak szinte soha nem kell leállítania az autót.
2018. dec. 17. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!